شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

خدمات ویژه همراه اول به مناسبت ایام محرم در روزهای کرونایی

اپراتور اول همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم مذهبی وسنتی را با تکنولوژی نوین پیوند زد و گامی دیگر در عرصه دیجیتال برداشت تا مردم کشور بتوانند بدون دغدغه خاطر از برکات مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شرایط کرونایی بهره مند شوند.

خدمات ویژه همراه اول به مناسبت ایام محرم در روزهای کرونایی

به گزارش شمانیوز، موج دوم شیوع ویروس کرونا در شرایطی به جان مردم افتاده است که همه در تب و تاب آماده سازی هیئت های مذهبی برای عزاداری سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

 

کرونا به عنوان ویروسی منحوس از زمان ورودش به کشور (اوایل اسفند98) تمامی آیین های ملی و مذهبی را تحت الشعاع خود قرار داد به طوری که در بازه ای از زمان دید و بازدیدهای نوروزی را هدف گرفت، در ادامه بحث آموزش را مختل کرد و در نهایت امروز برگزاری آیین های مذهبی را نشانه گرفته است.

 

اما نشانه گیری های این ویروس به همت اقدامات و تدابیر صورت گرفته توسط شرکت های خدمات رسان مانند شرکت ارتباطات سیار کشور -همراه اول- به خطا رفت.

 

این اپراتور از ابتدایی ترین روزهای شیوع این ویروس در کشور دست به کار شد و در بازه ای از زمان توانست در عرصه های مختلف ورود پیدا کند؛ یکی از اقدامات بنیادین این اپراتور راه اندازی اپلیکیشن شاد برای تداوم امر آموزش بود که موجب شد تا بر روند آموزش دانش آموزان کشور در چنین شرایطی خللی وارد نشود.

 

این اپراتور همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام نیز دست به کار شد و با عزادارن حسینی همقدم شد. این بار با رایگان کردن سرویس های ارتباطی خود برای هیئت های مذهبی گامی برای ارتقای سطح ایمنی مردم در روزهای کرونایی برداشت.

 

همراه اول در سال های گذشته همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)،  با عرضه سرویس ها و تخفیفات ویژه هموطنان عزیز را در این ایام همراهی می کرد.

 

بر اساس این گزارش عرضه بیش از ۸۰۰ آوای انتظار ویژه این ایام، ادعیه مخصوص ماه محرم، نوحه های ویژه محرم به زبان ها و گویش های مختلف، مرثیه ها، مسابقات پیامکی، اطلاع رسانی مراسم های ویژه ماه های محرم و صفر و … از جمله خدمات و سرویس های اپراتور اول در این ایام در سال های گذشته بود.

 

امسال نیز هم‌زمان با نزدیک شدن به ماه محرم و عزادارای سید و سالار شهیدان، همراه اول با همکاری پیام‌رسان بومی «روبیکا» امکان ویژه‌ای را برای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور فراهم آورده که برگزاری مراسم‌ عزاداری را در دوران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تسهیل می‌کند.

هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با ایجاد کانال در پیام‌رسان روبیکا و عضویت در صفحه اختصاصی «عقیق»، از امکان پخش زنده با اینترنت رایگان و تسهیلات اطلاع‌رسانی این برنامه بهره‌مند شوند.

 

شرایط در نظر گرفته شده به شکلی است که هزینه اینترنت طرف ارسال کننده و دریافت کننده در تمامی اپراتورها، رایگان است و چنانچه هیئت‌ها امکان فنی استفاده از دوربین و تجهیزات پخش زنده را نداشته باشند، می‌توانند با تلفن همراه از این امکان بهره‌مند شوند.

 

مدیران هیئت‌های علاقه‌مند به استفاده از این شرایط، لازم است ابتدا کانال اختصاصی هیئت را در روبیکا ایجاد کرده و سپس آدرس آن را به نام کاربری aghighlive ارسال کنند.

 

امکان دیگری که در این طرح گنجانده شده، امکان ارسال پیامک رایگان است که اطلاعات بیشتر آن، پس از ایجاد کانال برای مدیر هیئت ارسال خواهد شد.

 

هیئت‌های مذهبی همچنین می‌توانند ویدئوها، صوت‌ها و برنامه‌های خود را برای پوشش رسانه‌ای در عقیق، از طریق کانال روبیکای هیئت به عقیق ارسال کنند.

 

بر اساس این گزارش، امسال اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه با حمایت از رویداد مذهبی ماه محرم در قالب اقدامی دیجیتال شرایط را برای عزاداران امام حسین تسهیل داد.

 

این اپراتور مراسم مذهبی وسنتی را با تکنولوژی نوین پیوند زد و گامی دیگر در عرصه دیجیتال برداشت تا مردم کشور بتوانند بدون دغدغه خاطر از برکات مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شرایط کرونایی بهره مند شوند.

 

گزارش:لیلا افلاکی

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied