شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش درباره پرداخت وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مشکلات ایجاد شده برای ثبت نام «وام ازدواج» گفت: افزایش متقاضیان وام ازدواج و همچنین میزان تخلفات خرید و فروش آن، شبکه بانکی را دچار سردر گمی کرده این در حالیست که هرچند در روند پرداخت وام ازدواج تاخیری ایجاد شده است، اما جای نگرانی نیست و وامهای متقاضیان تا پایان امسال حتما بدستشان می رسد.

خبر خوش درباره پرداخت وام ازدواج

محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه بانکی برای پرداخت وام ازدواج دچار مشکلات و سردرگمی هایی شده زیرا هم از یک سو با افزایش متقاضیان وام و موضوع تبعات سنی مواجه شدیم و از سوی دیگر میزان تخلفات خرید و فروش وام ازدواج در جامعه بسیار زیاد شده است و برخی نیز وام دریافتی را برای امر ازدواج تخصیص نمی دهند و بر مبنای این اتفاقات، جامعه متقاضی وام با میزان ازدواج ها هیچ تناسبی ندارد و ما در این راستا پیش از این تذکر داده‌ بودیم.

وی در ادامه این را نیز گفت که البته جای نگرانی نیست و وام های متقاضیان هرچند با تاخیر، اما تا پایان امسال حتما پرداخت خواهد شد.

تندگویان معتقد است که باتوجه به حجم متقاضی موجود ممکن است برخی از بانک‌ها در ابلاغ اعتبارات و سهمیه‌بندی استان‌ها دچار دیرکرد شوند؛ البته همه افراد وام ازدواج را دریافت می‌کنند و مشکلی وجود ندارد و تا پایان سال، دولت با تمام توان اعتبارات را تسویه می‌کند اما به دلیل مشکلات موجود پیش‌بینی‌های تامین اعتبار دچار مشکلاتی شده است.

تندگویان همچنین در پاسخ به اینکه برخی مخاطبان مراجعه کنندگان وام ازدواج به بانکها عنوان می کنند رقم وام ازدواج در سال جاری به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است، آیا رقم اعلامی را تایید و افزایش رقم وام صحت دارد یا خیر گفت: وام ازدواج برای سال جاری ۵۰ میلیون به ازای هر زوج است که همانگونه که پیش از این اعلام شده باز پرداختش ۷ ساله است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: پیش از این وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله بود و اکنون بازپرداخت وام ازدواج هفت سال شده است که همین امر و شبکه بانکی را در تامین اعتبارات دچار مشکل می‌کند لذا وجود چنین مسائلی باعث می‌شود نیازمند دستورالعملی ویژه باشیم.

وی ضمن تشریح مشکلات مطرح شده در موضوع وام ازدواج تاکید کرد: در حال حاضر زوجین به سبک و سیاق گذشته وام خود را دریافت می‌کنند و هیچ مشکلی در دریافت و پرداخت وام نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد.

تندگویان که معتقد است نرخ رشد ازدواج در کشور همیشه منفی بوده، پیش‌بینی برای تامین رقم وام ازدواج ممکن است براساس این نرخ شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: اما زمانی که نرخ وام ازدواج به قدری افزایش می‌یابد که به عنوان متاع، قابل معامله می‌شود، متقاضیان صوری ایجاد می کند لذا رقم وام و تعداد متقاضیان افزایش می یابد که به نوبه خود افزایش مشکلات کشور نیز بدنبال خواهد داشت.

 

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied