شمانیوز
شما نیوز

توجه ویژه به مراقبت‌های بهداشتی اولیه در همه گیری کرونا

بیماری کووید 19 نظام‌های سلامت را تحت فشار قرار می‌دهد و در این شرایط، مراقبت‌های بهداشتی اولیه بخش مهمی از آمادگی و پاسخ به بیماری همه گیر و پایه و اساس بهبود است.

توجه ویژه به مراقبت‌های بهداشتی اولیه در همه گیری کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، جهان جلوی چشمان ما در حال تغییر است. موارد مربوط به آزمایش، استفاده عمومی از ماسک، تجهیزات محافظتی شخصی، تخت‌های بیمارستانی و ونتیلاتورهای بخش مراقبت‌های ویژه و نگرانی برای بیمارستان‌های مملو از بیمار و رعایت فاصله گذاری فیزیکی مورد توجه رسانه‌های جهان است. کشورهایی که در ابتدای مواجهه با بیماری همه گیر هستند در تلاشند تا تعیین کنند چه منابعی را تخصیص و چه تصمیم‌های فوری اخذ کنند.

در این بین باید اطمینان حاصل کنیم که تعهدات جهانی و ملی نسبت به مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت پس از بحران ما را از بین نبرد. طبیعی است که در این لحظه روی نظارت همه گیر، مراقبت‌های بیمارستانی و ونتیلاتورها و همچنین واکسن‌ها و اقدامات درمانی تمرکز کنیم؛ اما در صورتی که بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه آخرین خط دفاع بحرانی برای افراد باشد، آنها ابزارهای اولیه لازم برای پیشگیری یا مبارزه با بیماری همه گیر بر اساس جمعیت نیستند. به همین دلیل است که مراقبت‌های بهداشتی اولیه مانند همیشه لازم است.

سازمان( PHCPI    ابتکار عملکرد مراقبت های بهداشتی اولیه) متعهد است که از کشورها برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید 19 پشتیبانی کرده و برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت، روی بهبود مراقبت‌های بهداشتی اولیه اقدام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied