شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروزچهارشنبه 5 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروزچهارشنبه 5 شهریور

ارزش روز سهام عدالت چهارشنبه 5 شهریور

امروز (چهارشنبه) ارزش سهام عدالت ۴.۵ درصد رشد کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

روحانی: درمان کرونا و برق مجانی برای خیلی‌ها مجانی می‌شود
روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه ما آرزوی 42 ساله انقلاب را برآرده کردیم گفت: آنهایی که برقشان کم مصرف است از تخفیف صددرصد برخوردار خواهند شد. یعنی کسانی که برق کمی مصرف می کنند، برق برایشان مجانی شد. این افتخار دولت دوازدهم است. تعدادشان هم یک میلیون و دو میلیون نفر نیست. برق بیش از 30 میلیون نفر مجانی شد. روحانی همچنین گفت: یک جای دنیا را پیدا کنید که در آن درمان کرونا تمامش مجانی باشد. درمان کرونا در ایران مجانی است . هم برای ایرانی ها هم برای کسانی که به عنوان مهاجر در ایران زندگی می کنند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

همه چیز درباره پذیره نویسی دارا دوم

دومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) از امروز، چهارشنبه، به مدت ۲ هفته پذیره‌نویسی می‌شود. هر فرد دارای کد ملی می‌تواند در آن مشارکت کند و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. دارندگان کد بورسی می‌توانند از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌های بورس و سایر متقاضیان از طریق مراجعه به شعب منتخب ۱۵ بانک در این پذیره‌نویسی مشارکت کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

افشاگری جنجالی یک نماینده سابق مجلس درباره فیش حقوقی نمایندگان
محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مجلس دهم و سخنگوی هیئت نظارت در همان دوره می گوید: معتقدم مانند همه جای دنیا نماینده نباید احساس کند هر گونه نامه خلاف قانونی که نوشت یا هرگونه درخواستی از قوای دیگر به خصوص قوه مجریه داشت، کسی با او نمی‌تواند برخورد کند. الان نمایندگانی هنوز شروع به کار نکردند، خودروهای فرمانداری یا جاهای دیگر را استفاده می‌کنند، در صورتی که این خودروها از بیت المال است و نماینده برای پرداخت هزینه‌هایش، مبالغی دریافت می‌کند. او در پاسخ به این سوال باشگاه خبرنگاران جوان که آیا این هزینه‌ها مربوط به فیش حقوقی دوم نمایندگان است، گفت: بله، مانند هزینه دفتر و ... که خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود و در همان فیش ذکر می‌شود. با این وجود، هنوز هم خودرو می‌گیرند و حتی با فشارهایی بر ادارات دولتی یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند. مبلغ کرایه خودرو برای به کارگیری در تهران است و برای خودروی شهرستان هم از همان هزینه‌های دفتر استفاده می‌شود که هزینه این‌گونه نیازها را پوشش دهد. جمالی ادامه داد: اعتقاد دارم وقتی از یک ارگان دولتی امکاناتی مانند خودرو یا راننده می‌شود، چطور می‌توان بر روی ارگان نظارت داشت؟ همچنین آن خودرو برای کارهای دستگاه اجرایی باید به کار گرفته شود و استفاده غیر اجرایی در قوه مقننه شرعاً اشکال خواهد داشت، زیرا خودرو و امکانات برای امور دولت است.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ترکیب بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد

تیم فوتبال استقلال در دیدار حساس مقابل پرسپولیس در جام حذفی به احتمال فراوان با ترکیب ذیل به میدان خواهد رفت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

طعنه ظریف به پمپئو: معیار ورود و خروج کشورها از لیست تروریستی را فهمیدیم
ظریف با اشاره به رد عادی‌سازی روابط از سوی سودان با تل‌آویو نوشت: به لطف پامپئو، معیار خروج یا درج نام یک کشور در لیست تروریستی آمریکا را فهمیدیم. روابط با اسرائیل. تهدید شماره یک اتمی جهان، ناقض حقوق بشر، اشغالگر غیرقانونی و موجودیتی تروریستی. جهان چگونه هنوز می‌تواند سیاست خارجی ایالات متحده را جدی بگیرد؟

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

حقوق فرهنگیان ۴.۸ برابر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۲ برابر ۴۷۵ هزار تومان بود که با ۵.۹ برابر رشد در سال ۱۳۹۸ به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

معیت کشور ۲ برابر و تعداد زندانیان ۱۰ برابر شده است
عمادالدین باقی و صادق زیباکلام در نشستی که اخیرا به همت گروه علمی- تخصصی جامعه‌شناسی صلح انجمن جامعه‌شناسی ایران با‌ مشارکت گروه جامعه‌شناسی دین برگزار شد، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع مجازات تنبیهی مطرح کردند. عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر گفت: سال ۵۷ که جمعیت ایران حدود ۳۲ تا ۳۳ میلیون بود، آمار کل زندانیان ۳۵ هزار بود‌، اگر آمارهای غیررسمی را معیار بگیریم، می‌شود گفت جمعیت کشور ۲/۲ برابر شده ولی جمعیت زندان‌های ما ۸ تا ۱۰ برابر شده و آمار مجازات بعد از انقلاب و میزان جرم‌انگاری در قوانین بالا رفته.‌ صادق زیبا کلام تحلیلگر مسایل سیاسی: انسان از بطن مادر با یک سری حقوق متولد می‌شود که هیچ دولتی و هیچ قدرتی با هیچ دلیل و مجوزی نمی‌تواند این حقوق را از آن بگیرد. از نظر آماری ما این را نداریم که در یک کشوری که اعدام را لغو کردند، جنایت بیشتر شده باشد./اعتماد

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

حقوق کارمندان 5.9 برابر افزایش یافت

بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۲ برابر ۴۷۵ هزار تومان بود که با ۵.۹ برابر رشد در سال ۱۳۹۸ به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خود روس‌ها به واکسن کرونای روسیه اعتمادی ندارند
والری فئودورف رئیس مرکز تحقیقات افکار عمومی در روسیه اعلام کرد نتایج نظر سنجی این مرکز نشان میدهد بیش از نیمی از روس ها (52 درصد) فعلا تمایلی برای تزریق واکسن کرونا ندارند. درعین حال، 42 درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند واکسن را تزریق می کنند و 6 درصد نیز در پاسخگویی دچار تردید شده اند. در حال حاضر یکی از واکسن های روسی کرونا به طور رسمی ثبت شده و در ماه های آینده برای تزریق عمومی ارائه می گردد و واکسن دیگری هم در حال طی کردن مراحل آزمایش بالینی است. / ایراس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied