شمانیوز
شما نیوز

تشریح جزئیات وام‌های اعطایی به بازنشستگان کشوری + جزئیات

افتخاری درباره جزئیات انواع وام‌های اعطایی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان، توضیحاتی داد.

تشریح جزئیات وام‌های اعطایی به بازنشستگان کشوری + جزئیات

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره انواع وام‌هایی اعطایی به بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: یک وام ضروری به بازنشستگان کشوری داده می‌شود که از امسال مبلغ آن ۱۰ میلیون تومان شده است درحالی که سال گذشته این رقم ۷ میلیون تومان بود.

وی با اشاره به اینکه وام ضروری به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و هر ماه نزدیک به ۲۸ هزار نفر این وام را دریافت می‌کنند، گفت: در واقع در سال بیش از ۳۵۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری وام ضروری را دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام ازدواج به فرزندان بازنشسته، تصریح کرد: یک وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری در نظر گرفته‌ایم که در سال‌های گذشته این وام یک بار پرداخت شده بود، اما از امسال به صورت منظم برای بازنشستگان پرداخت می‌شود. هر ۳ ماه یکبار و به صورت فصلی به هزار نفر از بازنشستگان کشوری که فرزندانشان در شرف ازدواج هستند به قید قرعه پرداخت می‌شود.

افتخاری درباره اعطای وام برای خرید سهام، بیان کرد: یک وام هم برای خرید سبد‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان داده می‌شود مانند خرید سهام از صندوق دارایکم یا خرید سهام از صندوق ثروت که مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری بود، داده شده است که مبلغ این وام یک میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه با دریافت این وام بازنشستگان می‌توانند واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری را خریداری کنند تا از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند، افزود: بازپرداخت این وام یک ساله است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعطای وام برای خرید کالاهای ضروری، خاطرنشان کرد: یک وام ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی برای خرید کالا‌های ضروری به صورت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازنشستگان در قالب طرح یاری پرداخت شده است که می‌توانند از فروشگاه رفاه کالا‌های مورد نیاز خود را با این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied