شمانیوز
شما نیوز

«یزدان دوست» جزئیات انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه را تشریح کرد

به تازگی و طی حکمی از سوی رییس کل بیمه مرکزی، اعضای ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه منصوب شدند. مدیرعامل شرکت بیمه آسماری به عنوان یکی از اعضای این ستاد درباره چگونگی فعالیت این ستاد و نیز جزئیات انتخاب کارکنان شایسته توضیحاتی ارائه کرد.

«یزدان دوست» جزئیات انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه را تشریح کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان؛ علیرضا یزدان دوست با بیان این که این ستاد قرار است کارکنان شایسته صنعت بیمه را در دو سطح مدیران و کارمندان انتخاب کند، گفت: این انتخاب می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در میان کارکنان شایسته و توانمند و پر تلاش، به سایر کارکنان نیز برای ارتقای توانایی ها شخصی و سازمانی انگیزه بدهد.

وی افزود: نیروی انسانی، سرمایه اصلی صنعت بیمه است و باید بابت تلاش هایش تقدیر شود، بنابراین طی یک ساز و کار مشخص با دستورالعمل مدون، قرار است کارکنانی که در حوزه های مختلف توانایی های خود را بروز داده و در راستای ارتقای خود و سازمان و حتی صنعت کوشیده اند، شناسایی و معرفی شوند.

عضو ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه با تاکید بر این که مطابق دستورالعمل ارسالی به شرکت های بیمه، کارکنان در دو دسته کارمند و مدیر به عنوان کاندیدا به ستاد معرفی می شوند، اظهار کرد: بر اساس حجم نیروی انسانی شرکت ها، سهمیه ای برای منتخبین هر شرکت در نظر گرفته شده و این مرحله از کار در اختیار شرکت های بیمه است.

یزدان دوست با اشاره به این که در مرحله بعد، مدارک کاندیداها توسط اعضای ستاد بررسی می شود، افزود: در این مرحله مطابق دستورالعمل تدوین شده، کارکنان ارزیابی شده و در نهایت برگزیدگان در روز ۱۳ آذر معرفی می شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری در پاسخ به این سوال که چه معیارها و ملاک هایی برای انتخاب کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت: رضایت سازمانی، میزان تحصیلات، دوره های آموزشی گذرانده شده، ارائه کتاب یا مقاله و … از جمله مواردی است که در آیین نامه به آن پرداخته شده است.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه نمی توانند جزو کارکنان شایسته قرار بگیرند، اما معاونین مدیرعامل، مدیران اجرایی و سایر کارکنان و کارشناسان در این زمره قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که دستورالعمل انتخاب کارکنان شایسته در سال جاری نسبت به دوره قبل ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: کارکنان صنعت بیمه باید بدانند که تلاش های آنها دیده می شود و حتی نهاد ناظر نیز بر این موضوع متمرکز شده است، بنابراین انتخاب چند نفر از کارکنان شایسته و معرفی کردن آن ها به عموم، می تواند اقدامی صحیح در راستای ارزشیابی عملکرد آنها نه تنها در سازمان خودشان بلکه در کل صنعت بیمه تلقی شود.

یزدان دوست تاکید کرد که بر اساس دستورالعمل، در برخی موارد روند فعالیت پنج سال گذشته کارکنان صنعت ارزیابی می شود و این نشان می دهد که فرایند انتخاب افراد، لحظه ای نیست و به عملکرد آنها در بلندمدت هم بستگی دارد.

 

عضو ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه همچنین ابراز امیدواری کرد که با انتخاب صحیح افراد شایسته، سایر کارکنان نیز برای ارتقای عملکردی خود انگیزه پیدا کنند و صنعت بیمه هر روز با کارکنان و مدیران شایسته تری به کار خود ادامه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied