شمانیوز
شما نیوز

مشاور مدیرعامل ایمیدرو اعلام کرد:

افزایش بودجه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۹

سید علی اصغر علامه مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو (کاشان، لامرد، پارسیان و خلیج فارس) در جریان بازدید روند ساخت بندر پارسیان، گفت: بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از پروژه های عظیم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که این پروژه با تدبیر رئیس هیات عامل ایمیدرو احیا شد و در نشست پایش پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

افزایش بودجه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۹

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ سید علی اصغر علامه مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو (کاشان، لامرد، پارسیان و خلیج فارس) در جریان بازدید روند ساخت بندر پارسیان، گفت: بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از پروژه های عظیم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که این پروژه با تدبیر رئیس هیات عامل ایمیدرو احیا شد و در نشست پایش پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: علاوه بر مولفه های حمایتی و معافیتهای گمرکی و مالیاتی مناطق ویژه، تکمیل طرح عظیم بندر تخصصی صنعتی-معدنی پارسیان مزیتی پرکاربرد و مهم در اقناع سرمایه گذاران برای حضور در این پهنه اقتصادی  محسوب می شود.

علامه از آماده شدن اسکله ۵ بندر پارسیان خبر داد و گفت: فاز نخست این بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری ۹ میلیون تن کالا را دارد و افتخاری برای کشورمان خواهد بود که محصولات کلیدی آلومینیوم، سیمان و سایر تولیدات صنایع معدنی از بندر پارسیان به بازارهای خارجی عرضه شود و آن چیزی که امروز اهمیت ساخت این بندر برای نقش آفرینی در معادلات بین المللی و حمل و نقل جهانی را دوچندان ساخته نیز موقعیت استراتژیک بندر پارسیان و طراحی و جانمایی صنایع بزرگ انرژی بر، پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان واقع در مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد است.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در حوزه مناطق ویژه اقتصادی  بیان کرد: در سخت ترین شرایط اقتصادی کشورمان، این پروژه بندری با همت متخصصان داخلی در حال ساخت است. پیشرفت ساخت بندر سبب شده تا سرمایه گذاران زیادی به حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ترغیب شوند که در راستای تحقق جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری، ایمیدرو بودجه عمرانی سال ۹۹ این منطقه را به حدود ۳۰۰ درصد افزایش داد و می طلبد که مدیران منطقه ویژه تلاش کنند تا این بودجه جذب و برای ایجاد زیرساختها هزینه شود.

علامه افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از مستعدترین مناطق زیرمجموعه ایمیدرو است که باید یک تلاش جهادی از سوی معتمدین محلی، مسئولان دلسوز استانی و همه‌ی پارسیانی های داخل و خارج کشور انجام شود تا همراستا با گام های ارزشمند ایمیدرو در فراهم نمودن زیرساختهای موردنیاز سرمایه گذاران نیز با حضور بخش خصوصی توانمند، جهش تولید در این کانون راهبردی صنعتی محقق شود.

 

بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان(بندر اختصاصی سازمان ایمیدرو) به عنوان دروازه اصلی واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد نقش ایفا می‌کند. ظرفیت نهایی بندر پارسیان حدود ۴۰ میلیون تن کالا در سال است و مشتمل بر ۱۹ پست اسکله برای کالاهای عمومی، فله خشک، فله مایع و کانتینری می ‌باشد.

برپایه این گزارش، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طی روزهای گذشته از شتاب گیری توسعه زیرساختهای منطقه متبوعش خبر داده و گفته است: ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به مرحله مناقصه رسید.

به گفته مسعود پاکزاد، فرخوان ایستگاه تقلیل فشار گاز به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان و جاده پسکرانه به بندر و آماده سازی کریدور به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان منتشر شده و با حمایت سازمان ایمیدرو در مهرماه امسال ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر از پروژه های مهم و اساسی منطقه نظیر گره ترافیکی، کنترل و مهار سیلاب و فیبر نوری منطقه ویژه پارسیان به مناقصه خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied