شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چک لیست ضروری برای تهیه وسایل زندگی در یک خانه جدید

خانه جدید مبارک! رفتن به خانه جدید خوشحال کننده است؛ اما بخش شادی آور دیگری در راه است و آن خرید وسایل ضروری برای آن است. برای اینکه بتوانید خریدهایتان را برای منزل جدید مدیریت کنید، داشتن یک چک لیست راهکار بسیار خوبی است. ما در این مقاله چک لیست ضروری برای تهیه وسایل خانه جدید را برایتان فراهم کرده‌ایم تا پروسه خرید کردن برایتان بیش از هر وقت دیگری شیرین شود. این چک لیست به تناسب بخش‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، اتاق خواب و ... تقسیم بندی شده است.

چک لیست ضروری برای تهیه وسایل زندگی در یک خانه جدید

 

خانه جدید مبارک! رفتن به خانه جدید خوشحال کننده است؛ اما بخش شادی آور دیگری در راه است و آن خرید وسایل ضروری برای آن است. برای اینکه بتوانید خریدهایتان را برای منزل جدید مدیریت کنید، داشتن یک چک لیست راهکار بسیار خوبی است. ما در این مقاله چک لیست ضروری برای تهیه وسایل خانه جدید را برایتان فراهم کرده‌ایم تا پروسه خرید کردن برایتان بیش از هر وقت دیگری شیرین شود. این چک لیست به تناسب بخش‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، اتاق خواب و ... تقسیم بندی شده است.

 

ideas-for-home-decoration

 

  1. فهرست وسایل ضروری برای اتاق خواب

 

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که باید برای اتاق خواب جدیدتان در نظر بگیرید یک تخت خواب راحت و دوست داشتنی است که موقع خواب به شما احساس آرامش بدهد؛ بنابراین وجود تخت خواب ضروری است.

 

  •  اگر از نظر اقتصادی دستتان باز است و محدودیت بودجه ندارید، به جای خرید تخت خواب یک سرویس خواب تهیه کنید که شامل میز توالت، صندلی و میز کنار تخت یا پاتختی می‌شود.
  • تخت‌ خواب ها معمولا در سه گروه قرار می‌گیرند؛ تخت خواب دو نفره، تخت یک نفره معمولی و تخت یک نفر سایز بزرگ. قیمت هر کدام از این سه دسته با هم متفاوت است. بنابراین می‌توانید با توجه به سقف هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید از میان مدل های مختلف تخت خواب یا سرویس خواب دست به انتخاب بزنید.
  • خرید تشک، بالش، لحاف، کاور بالش و لحاف و ملحفه رو تختی را به بعد از خرید تخت اختصاص دهید و رنگ کاورها را با توجه به رنگ تخت، دیوارها و پرده اتاق انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با خواندن این مطلب درباره انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب راهنمایی بگیرید.

 

  1. وسایل لازم برای آشپزخانه

tips-for-choosing-kitchen-Equipment

 

 

  • اگر اجاق گاز رو میزی دارید که چه بهتر؛ اما اگر ندارید، ابعاد فضای گاز را اندازه بگیرید و با توجه به آن سراغ خرید گاز بروید. اجاق گاز ضرورت اول آشپزخانه است که می‌تواند خیال شما را از بابت پخت خورد و خوراک راحت کند.
  • ضرورت دوم آشپزخانه حتما یخچال فریزر است. برای خرید یخچال هم به ارتفاع سقف توجه داشته باشید و هم به طول و عرض فضای در نظر گرفته شده برای آن؛ مبادا که بعد از خرید متوجه شوید یخچال فریزر شما بزرگتر از حد استاندارد است.
  • اگر از نظر بودجه بندی مشکلی ندارید و بعد از رفتن به خانه جدید نیازی به صبر کردن برای پس انداز تازه ندارید، خرید ماشین لباسشویی را با رعایت نکات قبلی یعنی اندازه گیری فضای مناسب برای آن در نظر داشته باشید.
  • خرید وسایل نظم دهنده کابینت‌ها، آب چکان ظرفشویی، فیلتر آب آشامیدنی و اکسسوری‌های آشپزخانه، در صورتی که محدودیت بودجه دارید، اولویت شما نخواهند بود. بنابراین به خرید وسایل اولیه مثل بشقاب، قاشق و چنگال، لیوان، قوری و کتری، قابلمه و ماهیتابه، تخته گوشت، چاقو و موارد مشابه اکتفا کنید و بعدا سراغ خرید اکسسوری‌ها یا وسایل تزئینی و غیر ضروری بروید.

 

  1. خریدهای لازم برای سرویس بهداشتی

 

اگر از قبل جا مسواکی، پرده حمام و موارد اینچنینی باقی مانده است؛ همه را عوض کنید چون استفاده از این لوازم با وجود شسته شدن اصلا بهداشتی نیست و می‌تواند منجر به رشد باکتری و قارچ‌ها شود.

 

  • برای حمام پرده جدید به همراه میل پرده و حلقه بخرید. قبل از این کار ابعاد لازم را دربیاورید و سپس خرید کنید. بهتر است جنسی با کیفیت را برای پرده حمام در نظر بگیرید تا بعد از شسته شدن رنگ و رو رفته نشود.
  • خرید پادری حمام و دستشویی را فراموش نکنید. پادری‌ها به حمام و دستشویی منزل جدید شما شکل می‌دهند و احساس بودن در خانه را ایجاد خواهند کرد.
  • جا صابونی، جا مسواکی و سبد قرار دادن وسایل شوینده مثل انواع شامپو و نرم کننده را در برنامه خریدتان قرار دهید. رنگ این وسایل را با توجه به رنگ سرویس و کاشی‌های آن انتخاب کنید و از هارمونی زیبای ایجاد شده لذت ببرید.
  • اگر مدت زیادی از خرید دم‌پایی حمام و دستشویی گذشته، برای خانه جدید دم‌پایی جدید بخرید. رنگ دم‌پایی هم می‌تواند با توجه به المان‌های اصلی حمام و دستشویی مثل رنگ پرده و کاشی‌ها انتخاب شود.

 

  1. نظم دادن به پنجره‌های خانه جدید

 

احتمال اینکه پرده‌ها، دکوری‌ها و پشت پرده‌های خانه قبلی به خانه جدید بخورد، کم است و از آن کمتر احتمال ست شدن پرده‌های قدیمی با وسایل جدید. به همین دلیل بعد از اینکه یک متخصص ابعاد پرده‌های لازم برای پنجره‌ها را به شما داد، با توجه به رنگ فرش‌ها، مبلمان و دیوارها دست به انتخاب رنگ و مدل مناسب برای پرده‌ها بزنید.

 

خرید میله پرده و گیره‌های آن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دقت داشته باشید خرید اجناس با کیفیت شاید در مرحله اول مقرون به صرفه به نظر نرسد؛ اما در طولانی مدت باعث می‌شود از خودتان بابت انتخاب‌های خوب و با دوام تشکر کنید.

 

  1. وسایل ضروری برای هال و پذیرایی

 

tips-for-choosing-Equipment-for-new-home

 

اگر تازه ازدواج کرده باشید می‌دانید که لیست وسایل جهیزیه یا جهاز عروس شامل موارد مهمی مثل فرش، تلویزیون، مبلمان و میز ناهار خوری می‌شود. در بعضی فرهنگ‌ها خرید فرش و سیستم‌های صوتی و تصویری به عهده داماد است و بقیه لیست خرید بر عهده عروس. بنابراین موقع رفتن به خانه جدید، بسیاری از وسایل باید از ابتدا تهیه شوند و نیاز به یک راهنمای خرید جداگانه دارند؛ اما اگر قبلا وسایلی داشته‌اید و حالا به خانه جدید می‌روید، بسیاری از این وسایل مثل سیستم صوتی تصویری و مبلمان و فرش شما به کارتان خواهد آمد؛ مگر اینکه ابعاد آن‌ها برای فضای جدید مناسب نباشد.

 

به طور کلی به خاطر داشته باشید هر هال به یک تلویزیون و سیستم صوتی تصویری، مبلمان راحتی، میز عسلی و لوستر نیاز دارد و هر سالن پذیرایی می‌تواند شامل میز ناهارخوری، لوستر، بوفه و میز عسلی باشد.

 

فرش‌ها از دیگر گزینه‌های مهم موجود در راهنمای خرید هستند که بهتر است قبل از رفتن به خانه جدید نسبت به ابعاد آن‌ها دقت داشته باشید. معمولا خرید چند فرش شش متری بهتر از گزینه‌های بزرگتر 9 متری و 12 متری است، چون این فرش‌ها در هر فضایی به راحتی جا می‌شوند.

 

  1. فهرست بعضی خرده‌ریزهای مهم

خرید لامپ برای خانه جدید و به تعداد شاخه‌های لوسترهای اتاق‌های خواب، آشپزخانه و سالن لازم است و برای سرویس بهداشتی هم باید به صورت جداگانه تهیه شود.

سعی کنید چند سیم سه راهی در وسایلتان داشته باشید، چون به احتمال زیاد دیر یا زود به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. داشتن چند باتری قلمی و نیم قلم برای وسایل الکتریکی جدید یا ساعت و وسایل مشابه ضروری به نظر می‌رسد.

یک جعبه کمک‌های اولیه و یک جعبه ابزار ضروری شامل آچار فرانسه، پیچ گوشتی دو سو و چهار سو، فازمتر، میخ و چکش، متر و پیچ را به عنوان جعبه‌های ضروری در نظر بگیرید و به همراه داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied