شمانیوز
شما نیوز

غریب پور: مقامات ارشد نظام، پشتیبان توسعه صنعت گوهرسنگ ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اینکه توسعه صنعت گوهرسنگ ها مورد حمایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، گفت: اقدامات ایمیدرو در 9 کمیته تخصصی این صنعت، متمرکز بر هم اندیشی با انجمن های بخش خصوصی است و شاهد یک همگرایی ملی در سطوح مختلف کشور هستیم.

غریب پور: مقامات ارشد نظام، پشتیبان توسعه صنعت گوهرسنگ ها

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه "برنامه ریزی و تصمیم سازی شورای سیاست گذاری توسعه صنعت گوهرسنگ ها" افزود: مقام معظم رهبری عنایت ویژه به توسعه صنعت گوهرسنگ ها دارند و تاکید ایشان متمرکز بر جلوگیری از خام فروشی است.

 

وی افزود: از سوی دیگر رئیس جمهور نیز در این زمینه دستوراتی را مبنی بر همگرایی سازمان ها و ارگان ها با راهبری ایمیدرو ودر راستای سند ملی توسعه گوهراعلام داشتند که تحقق برنامه های این حوزه تسریع شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: تدوین الزامات و اصلاحات مورد نیاز جهت اجرایی کردن برنامه های عملیاتی برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها و دستیابی به اهداف در سال های 1405 و 1410 انجام و برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی گفت: راه اندازی بازارچه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی، تراش خورده و جواهرات در استان های مختلف، راه اندازی ترمینال گوهرسنگ‌ها در مرز تایباد، غربالگری اطلاعات اکتشافی ۱۶ استان کشور و تدوین فرآیندهای واگذاری محدوده‌های مورد نظر به فعالان بخش خصوصی، آموزش ارزیابان گمرک، فعالان بخش خصوصی و تدوین فرآیندهای آموزشی از مهم ترین برنامه‌های ما در سال جاری است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ستاد صنعت گوهرسنگ ها با 9 کمیته در ایمیدرو تشکیل شده است و تاکنون نخستین بازارچه تخصصی گوهرسنگ ها راه اندازی و ایجاد بازارچه مشهد در دست اقدام است.

غریب پور با قدردانی از اقدامات استانداری های اصفهان و خراسان رضوی و انجمن های تخصصی، گفت: استراتژی توسعه گوهر سنگ ها با کمک تشکل ها و مراکز علمی تهیه و نهایی شده و نکته حائز اهمیت آن سند، این است که تمام امور در اجرا با مشارکت بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به طور حتم ایمیدرو در توسعه این صنعت سرانجام نیکویی را نصیب کشور خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: خرسندیم که روز به روز شاهد رشد صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هستیم و فعالیت های ما در این حوزه با کمک بخش خصوصی در حال تحقق است.

تهیه الزامات گوهر سنگ ها و ارسال به ریاست جمهوری

در ادامه معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: الزامات توسعه صنعت گوهرسنگ ها در ستاد بهینه سازی گوهرسنگ ها تهیه و برای دفتر ریاست جمهوری و سازمان های ذیربط ارسال شده است.

محمد آقاجانلو افزود: همچنین به منظور پیشبرد اهداف، مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه به منظور اختصاص ردیف بودجه نیز در دست بررسی است.

از سوی دیگر مدیر زیرساخت ایمیدرو در هشتمین جلسه برنامه ریزی و تصمیم سازی شورای سیاست گذاری توسعه صنعت گوهرسنگ ها طی سخنانی گفت: الزامات اصلاحات نسخه توسعه این حوزه تهیه و برنامه ها به اجرا در خواهد آمد.

عباس رنجبر افزود: در برنامه های عملیاتی، اهداف سال 1410 گوهرسنگ ها تهیه و موارد اصلاحی آن برای ریاست جمهوری ارسال شده است.

وی عنوان کرد: طبق سند توسعه ای تهیه شده در ایمیدرو، تا سال 1410 سهم ایران در تجارت جهانی جواهر 10 میلیارد دلار و گوهرسنگ ها یک میلیارد دلار برآورد شده است.

این گزارش می افزاید، در این جلسه نمایندگان استانداری های خراسان رضوی و اصفهان، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، توسعه و تجارت ایران و ... بصورت ویدئو کنفرانسی حضور داشته نقطه نظرات خود را ارائه نمودند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied