شمانیوز
شما نیوز

کیش در کانون توجهات ملی

یازده طرح -2 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری- 1000 نفر اشتغال مستقیم

با افتتاح ۱۱ طرح اقتصادی، عمرانی، زیر بنایی و گردشگری کیش از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور، 1068 فرصت شغلی در این جزیره ایجاد می شود

یازده طرح -2 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری- 1000 نفر اشتغال مستقیم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر گفت: این طرح ها در تاریخ 20 شهریور، با سرمایه گذاری 2040 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و بیش از هزارنفر را به طور مستقیم به کار مشغول خواهد کرد.

غلامحسین مظفری با بیان این که ۱۱ طرح در آستانه بهره برداری، از تنوع خوبی برخوردار است، گفت: طرح های در آستانه بهره برداری، پاسخگویی به خلاء ها و نیازهای موجود در این جزیره رو به توسعه است و ظرفیت های تازه و افق های روشنتری را پیش روی کیش می گشاید.

2

وی با اشاره به لزوم تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در کیش و جریان سازی ایده های نوآورانه در این خطه گفت: مرکز نوآوری کیش که به عنوان طرحی مهم به بهره برداری می رسد، طی تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شده است و بر اساس مکانیزم هایی، در اختیار شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و شرکت هایی که مستقر در پارک های علم و فناوری سراسرکشورهستند، قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برج مذکور دریازده طبقه با مساحتی حدوداً 8000 متر مربع و در بهترین نقطه جغرافیایی کیش واقع شده است که بر اساس اولویت و نیازهای فناورانه منطقه و فضای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان متقاضی و بدون گرفتن اجاره بها در اختیار قرار خواهد گرفت، گفت: فناوری های مالی معروف به فین تک، حمل و نقل هوشمند، شهر هوشمند، گردشگری، پسماند و محیط زیست، سواحل،دریا و دریانوردی از موضوعات و حوزه های اولویت داری هستند که شرکت های دانش بنیان می توانند با استقرار در برج نوآوری کیش، نوآوری های مورد نظر خود را تا مرحله تحقق دنبال کنند. 

نهادهای زیست ‌بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و یا دارای سابقه استقرار در پارک‌های علم و فناوری و شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند مستقیماً درخواست خود را برای حضور در این برج به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افتتاح سایت بالگرد کیش گفت: پــروژه هلی پورت جزیره کیش بر اســاس طراحی و اجــرای باند پهن پیکر و روشــنایی، یکی از آخرین و مدرنترین هلی پورت های داخل کشــور محســوب می شــود که مورد تایید هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. باپیش بینی5 آشــیانه هلی کوپتری به منظور ارائه خدمات به شرکت های نفتی و سایت های نفتی در حاشیه خلیج فارس، این پروژه از اواخر ســال94 آغاز شــد و با تغییرات مهمی که در بخش روشــنایی طرح ایجاد شــد، تعدادآشــیانه های هلــی کوپتــری از5 به10آشــیانه افزایش یافتــه است.

وی تصریح کرد: معابر، راه های دسترســی، پســت های برق داخلی و پاساژ هلی پورت، شبکه های آب، آتشنشــانی، شــبکه های بــرق داخلی و سیســتم های کنترلی و دســتگاه های یــو پی اس، روشــنایی معابر، دکل های پایه بلند، برج های نوری و کل شــبکه فاضلاب و ایســتگاه های پمپاژ در این طرح احداث شده است.

غلامحســین مظفــری در خصوص دو طرح زیرساختی آماده بهره برداری گفت: پروژه فیبر نــوری جزیره کیش با هــدف ایجاد زیرســاخت های ارتباطی پایدار و با کیفیت به منظور تحقق یافتن جزیره کیش به عنوان شــهر هوشــمند گفت: این طرح با انجام دو پروژه در راستای کیفیت بخشی به ارتباطات در کسب و کارها، بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تأمین نیازهای زیرساختی برای ایجاد شهر هوشمند، همچنین پیاده سازی شبکه 5G در منطقه آزاد کیش اجرا شده است. در گام دوم اجرای این طرح با هدف توسعه شبکه فیبر نوری درون جزیره و به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارتباطی ثابت و ســیار، قرارداد مشــارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش؛ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال فی مابین این سازمان و یک شرکت معتبر داخلی منعقد شده است.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اهمیت دسترسی آسان و سریع به فناوری های ارتباطی توسط مردم، توسعه زیرساخت های مخابراتی نظیر " توسعه شبکه فیبر نوری و تونل ارتباطی جزیره " و " تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان" برای این جزیره پرتردد که علاوه بر ساکنان، پذیرای فعالان اقتصادی، متخصصان و کارشناسان و گردشگران بسیاری است، طرح مهم و کلیدی در افزایش رضایت کلیه ذینفعان است. 2 طرح مورد بهره برداری در این زمینه،‌ " شبکه توسعه یافته فیبرنوری و تونل ارتباطی جزیره " و " تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش " است.

مدیرعامل ســازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر این که همکاری بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد کیش، نقش مؤثری در پیشــبرد اهداف این منطقه برای تکمیل زیرســاخت های مورد نیاز دارد اظهار داشــت: بخش خصوصــی با ســرمایه گذاری قابل توجه در جزیره کیــش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ایجاد اشــتغال جدید و پایدار در این منطقه اســت و هر پروژه ای که در جزیره کیش افتتاح می شود، موجب اشتغالزایی بسیاری از جمله بومیان این منطقه خواهد شد.

وی افزود: در کنار 4 طرح کلان اقتصادی که با سرمایه گذاری دولتی انجام شده است، هتل5ســتاره پانوراما، مجتمع های مســکونی خانه، مجتمع مسکونی پرشــین دو، دو بلوک در مجتمع بزرگ مسکونی ســتاره، مجتمع خدماتی پارسیس، کارخانه زمهریر ویژه تولید انواع سیســتم های تهویه مطبوع ساخت داخل و کارخانه بزرگ تولید مبلمان منزل و ســرویس چوبی توسط بخش خصوصی به بهره برداری خواهند رسید. طرح ساخت سیستم های برودتی و تولید مبلمان برای نخستین بار در کیش انجام شده و بستر مناسبی برای جهش تولید و کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز امیدواری اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه ها مقدمه ای برای پروژه های بزرگ بعدی سال ۱۴۰۰ است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آنها اختصاص یافته است.

غلامحسین مظفری با ابراز خرسندی از اینکه جزیره کیش، بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی در میان مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: همه تلاش خود را برای رونق سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران واقعی و نیز بهبود کیفیت زندگی در کیش قرار داده ایم و معتقدم کیش، شهری ایرانی در تراز جهانی است و به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های توسعه دانایی و دروازه صادرات محصولات ایرانی با کیفیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد در سفر اخیر خود به کیش جهت اطلاع از آخرین وضعیت طرح های قابل بهره برداری اظهار داشتند که در تاریخ 20 شهریور، مجموعه پروژه های مناطق آزاد  توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که بالغ بر 5 هزار و 800 میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که با وجود قرار گرفتن در شرایط سخت ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا، توانسته ایم به رشد فعالیت های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی در این جزیره زیبا ادامه دهیم، گفت: خبرهای خوب و نوید بخش از افتتاح طرح های اثرگذار دیگر در کیش در سال 1400 خواهیم داشت.

وی در خصوص افتتاح طرح ها توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اظهار داشت: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین برای جلوگیری از تجمعات و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، یازده طرح زیرساختی، زیربنایی و گردشگری جزیره کیش، از طریق تصویری و بصورت آنلاین افتتاح خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied