شمانیوز
شما نیوز

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از خط تولید مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) و طرح های برق رسانی شرکت غدیر انرژی واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کرد و در جریان فرآیند فعالیت این واحدها قرار گرفت.

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از  منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، برپایه این گزارش، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) به عنوان بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم ایران از واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که هم اکنون با ظرفیت تولید سالیانه حدود ۸۲ هزار تن آلومینیوم در حال فعالیت است و علی رغم شرایط تحریمی، عرضه محصولات شمش آلومینیوم به بازارهای داخلی و خارجی آغاز شده است.

 

e5ba2fd9-9af2-414a-a53f-06b80b0c2b84

 

 

 مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در کنار مهندسان و کارگران در تلاش هستند که هرچه سریعتر این کارخانه به ظرفیت نهایی تولید در فاز نخست (۳۰۰ هزار تن در سال) برسد. 

 

 

شمش های تولیدی ۵۰ پوندی و هزار پوندی این کارخانه دارای  درجه خلوص بسیار بالایی است که توان رقابت در بازارهای خارجی دارد و همچنین مورد استقبال شرکت های داخلی قرار گرفته است. احیای آلومینیوم از آلومینا با استفاده از فناوری۴۳۰ کیلوآمپر به عنوان آخرین فناوری دنیا انجام می‌شود و استفاده از آلومینای مرغوب و نیز آند باکیفیت از جمله علت‌های افزایش درجه خلوص آلومینیوم این مجتمع است.

 

 

هم اکنون حدود ۸۵۰ نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند و در فاز نخست زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود. 

 

 

مجتمع آلومینیوم جنوب با زنجیره کامل تولید شامل کارگاه های ذوب آلومینیوم، آندسازی، سالن‌های ریخته‌گری و سایر تجهیزات بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرک پایین دست آلومینیوم (آلوم شهر) فراهم کرد که در حال حاضر عملیات ساخت واحد تولیدی ورق آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شده و متقاضیان دیگری نیز درحال عقد قرارداد برای سرمایه گذاری در این بخش پرسود هستند. 

 

 

برای استمرار فعالیت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و وارد مدار تولید شدن دیگر سلول‌های احیا، پروژه خط برق  ۴۰۰ کیلوولت منشعب از شبکه سراسری عسلویه –خنج (به طول ۳۵ کیلومتر) به همت شرکت غدیر انرژی در حال اجراست که در بخش های مهندسی، خرید تجهیزات و تامین و بخش اجرا حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد که با خط برق نخست ۴۰۰کیلوولت قبلی اجرا شده،  امکان استفاده از ۵٢۰ مگاوات برق برای مجتمع آلومینیوم جنوب و سایر صنایع مستقر در سایت انرژی بر لامرد فراهم می شود. 

 

 

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، تعدادی از مدیران کل استانی حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد، هیات مدیره و جمعی از دست اندرکاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز دین پرست را در جریان این بازدید، همراهی کردند. 

 

 

شایان ذکر است در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، صنایع مرتبط با پایین دست و بالادست آلومینیوم، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر و دیگر صنایع پشتیبان و خدماتی پیش بینی شده است. 

 

 

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه های سازمان ایمیدرو در جنوب استان فارس واقع است که با تداوم اهتمام ویژه مسئولان ملی، استانی و محلی و تلاش مهندسان و کارگران، در مسیر رشد و جهش صنعتی قرار دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied