شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

اثر مصوبات شورای عالی بورس در بازار سهام

مدیرعامل بورس تهران با اعلام اثر اولیه مصوبات اخیر شورای عالی بورس، گفت: سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه اثر تورمی ندارد.

اثر مصوبات شورای عالی بورس در بازار سهام

به گزارش شمانیوز به نقل از بورس پرس، دکترعلی صحرائی اثر مصوبات شورای عالی بورس ( انتشار اوراق تبعی، اسناد خزانه و بازارگردان‌ها ) در بازار سهام را افزایش اعتماد سهامداران و حجم معاملات ۸ هزار میلیارد تومانی دیروز اعلام کرد و به صدا و سیما گفت : با توجه به اصلاح قیمت‌ها و روند مثبت بازار و ارزنده بودن قیمت سهام، سهم خرید و فروش دیروز حقیقی‌ها ۸۷ و ۷۸ درصد بود.

وی افزود: در اختیار فروش تبعی، سهام بیمه می‌شود و سهامدار می‌تواند تا پایان سال، سودی به میزان سپرده بانکی دریافت کنند. بازارگردانی هم در گذشته وجود داشت اما نسبت به گذشته بیشتر شده و شرکت‌ها ملزم هستند نقد شوندگی سهام را تضمین کنند. سهام خزانه نیز توسط سرمایه گذاران خریداری و متناسب با شرایط بازار به فروش می‌ رسد .

صحرائی درباره ادعای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید شورای عالی بورس و اثر سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه در تورم هم توضیح داد: طبق مواد ۱۶ و ۱۷ آیین نامه رفع موانع تولید، بانک‌ها مجاز به تامین سرمایه در بازار سرمایه نبودند اما مصوبه جدید می‌توانند بنابر تشخیص در بورس سرمایه گذاری کنند و این موضوع تاثیر تورمی هم ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied