شمانیوز
شما نیوز

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

برگزاری نشست معرفی و نشر عدالت ترمیمی در راستای صلح و آشتی مردمی

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نشست معرفی و نشر عدالت ترمیمی در راستای صلح و آشتی مردمی با حضور اساتید برجسته رشته حقوق خبر داد.

برگزاری نشست معرفی و نشر عدالت ترمیمی در راستای صلح و آشتی مردمی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، فرشته سلجوقی با اشاره به آیات متعدد قرآن در مورد لزوم برقراری صلح و سازش میان افراد گفت: عدالت ترمیمی با ویژگی‌هایی همچون؛ یادگیری اخلاقی، شفابخشی، مشارکت محلی، حفاظت اجتماعی، اصلاح و جبران بخشودگی، مسوولیت‌پذیری، عذرخواهی و گفتگوی بدون مناقشه سرفصلی برای رواج آشتی درونی و بیرونی بین خانواده‌ها و اجتماع در شرایط بحران‌زده جامعه امروز است.

وی ادامه داد: حضور اساتید برجسته متخصص در رشته‌های جزا و جرم‌شناسی و حقوق بین‌الملل در این جلسه که به بررسی چرایی و چگونگی ترویج عدالت ترمیمی در خانواده، محله و شهر می‌پردازند، به بسترسازی برای داشتن جزیره‌ای ترمیمی که در آن هرکسی می‌تواند سفیر اشاعه صلح و دوستی بین دیگران باشد، کمک کند.

به گفته سلجوقی،  ایجاد پیوندهای قوی اجتماعی، حل مناقشات با استفاده از شیوه‌ای ساده و سالم، ترمیم روابط برهم‌خورده با فلسفه باز احیای نقش عدالت در ترمیم رفتارهای مردم و ارتباط آن‌ها،  درک نیاز قربانیان و پاسخگویی به مجرمان به‌جای تنبیه آنان از محورها کلیدی این نشست است.

مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت آشتی و سازش میان انسان‌ها تأکید کرد و افزود: اِصلاحُ ذاتِ البَین (در فارسی اصلاحِ ذاتُ البِین) آشتی و سازش دادن مردم، نیکو کردن رابطه بد میان اشخاص و گروه‌ها و استوارسازی پیوندهای اجتماعی و فردی است که از فضایل اخلاقی تأکید شده در قرآن بوده و بر آن بسیار سفارش شده است.

گفتنی است، منطقه آزاد قشم هفته آینده میزبان دکتر محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است تا مزایای توسعه عدالت ترمیمی در جزیره، بیشتر موردتوجه و کنکاش قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied