شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 26 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 26 شهریور
دادگستری فارس در اطلاعیه‌ای نحوه اجرای حکم نوید افکاری را تشریح کرد

روابط عمومی دادگستری استان فارس در مورد پرونده نوید افکاری اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: به مرحوم افکاری اعلام می‌شود قبل از اجرای حکم خواستار ملاقات حضوری است یا تماس تلفنی که وی اعلام می‌کند صرفا تقاضای تماس تلفنی با خانواده را دارد و برای این موضوع شماره موبایلی را اعلام و با خانواده خود صحبت می‌کند. اتفاق مورد اشاره صورت جلسه شده و مرحوم افکاری نیز آن را امضا کرده و اثر انگشت زده است. ضمن آنکه علاوه بر آقای افکاری شش نفر از مقام‌های زندان نیز پای صورت جلسه را امضا کرده‌اند و تمامی مراحل قانونی قبل از اجرای حکم به صورت دقیق و با نظارت ویژه قاضی اجرای احکام به مرحله اجرا در آمده است. در خصوص شبهه مطرح شده در خصوص لزوم عدم اجرای حکم در ماه محرم نیز تصریح می­شود هیچ قانون، دستورالعمل و یا آیین نامه‌ای که تکلیف کند در ماه محرم نباید حکم قصاص را اجرا کرد وجود ندارد در پایان این اطلاعیه تاکید شده است : رویه دستگاه قضایی و از جمله دادگستری استان فارس طی ماههای اخیر درعفو ، مرخصی و تقویت گروههای مردم نهاد صلح و سازش نشان می دهد موضوع عفو و گذشت جایگاه بالایی در راهبرد قوه قضائیه دارد، در خصوص این پرونده نیز خانواده مرحوم افکاری و وکلای وی بیش از دو سال فرصت داشتند تا از خانواده مرحوم ترکمان رضایت بگیرند که متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است و بر اساس اصرار خانواده مقتول حکم قصاص طبق ضوابط و تکالیف قانونی اجرایی شده است، قصاص یک حق برای خانواده مقتول است و دستگاه قضایی نمی تواند از اجرای این حق جلوگیری نماید.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت چهارشنبه 26 شهریور

در پایان معاملات روز گذشته بازار سهام در حالی که ارزش شاخص کل بیش از ۳٫۵ درصد رشد کرد ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

 

سردار علایی: شانس پیروزی حزب اللهی ها در انتخابات آزاد بیشتر است

سردار علایی با یادآوری ادوار نخست انتخابات در کشور گفت: در نخستین انتخابات مجلس از منافقین گرفته تا بقیه گروه ها! همه نامزد شدند ولی مردم به انقلابیون رأی دادند. ما دیدم که هر زمانی انتخابات آزاد بوده است در نتیجه آن افراد حزب اللهی بیشتر رأی آورده اند. در انتخابات آزادِ شوراهای شهر و روستا که در زمان آقای خاتمی برگزار شد، برخی نگران نتیجه انتخابات بودند ولی افرادی که هماهنگ با دولت بودند رای نیاورند. بنابراین هرچه انتخابات آزادتر و رقابتی تر باشد برای کشور بهتر است.وی تاکید کرد:‌باید فضایی ایجاد شود تا کسانی که می گویند اگر ما بودیم می توانستیم رای بیاوریم و همه مشکلات را درست کنیم، بهانه ای نداشته باشند. پس انقلابی بودن یعنی همکاری برای برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی و سالم. کسانی که انقلابی هستند باید از برگزاری انتخابات آزاد و سالم که موجب رقابت دلسوزان کشور می شود دفاع کنند. برگزاری انتخابات آزاد و سالم بسیاری از مسائل کشور را حل می کند. نمی شود که انتخابات به گونه ای برگزار شود که بخشی ازمردم بگویند که شرایط برای شرکت و حضور ما فراهم نبوده است.  علایی در پایان گفت: تجربه برگزاری انتخابات مجلس در سال گذشته و انتخابات اخیر میان دوره ای موضوع مهمی است. بهتر است سخنان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ را یکبار دیگر منتشر کنید تا شنیدن معیارهای امام در باره انتخابات، مردم را شاد و امیدوار کند.
 

 

z1og_fefdjnd3y7qvپرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی + جزئیات

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از پرداخت یارانه کالایی به ۶۰ میلیون ایرانی از مهرماه امسال خبر داد و گفت: در این طرح که تدوین آن نهایی شده ۴۰ میلیون ایرانی یارانه کالایی ۶۰ هزارتومانی و ۲۰ میلیون ایرانی یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به‌صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

زیباکلام: کارگزاران می‌خواهد با لاریجانی به رویاهایش برسد

صادق زیباکلام در گفتگو با نامه نیوز درباره چرایی اصرار کارگزاران به بازی با برگ علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: حزب کارگزاران نمی خواهد حقایق و واقعیت های سیاسی امروز کشور را بپذیرد و قبول کند. وی با اشاره به عملکرد ناامیدکننده دولت حسن روحانی افزود: نه کارگزاران و نه سایر مجموعه های اصلاح طلب ظرف سه سال گذشته هیچ تلاشی نکردند بدنه اجتماعی را درباره دلایل این اتفاق مجاب کنند . این استاد دانشگاه تأکید کرد: علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و محمدرضا عارف که جای خود دارند، حتی اگر شخص آقای خاتمی هم تأیید صلاحیت شود دیگر آن 24 میلیونی که در اردیبهشت ماه سال 96 پای صندوق های رأی حاضر شدند و به حسن روحانی رأی دادند، انگیزه ای برای شور و نشاط سیاسی ندارند.وی افزود: حزب کارگزاران این واقعیت تلخ اما ساده را نمی خواهد قبول کند چون امیدوار است در ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری تغییر و تحولاتی به وجود آید، قبض و بسط هایی رخ دهد و یک دفعه ستاره بخت و اقبال علی لاریجانی بشکفد. آنها نمی خواهند قبول کنند که ما مشکل داریم .این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: کارگزاران در اسفندماه سال 98 نیز حقیقت را نپذیرفت و اصرار داشت که باید اصلاح طلبان پای صندوق رأی بیایند اما در تهرانی که 4 سال قبل یک و نیم میلیون نفر در انتخابات مجلس دهم به آقای محمدرضا عارف رأی داده بودند، در انتخابات مجلس یازدهم 5 درصدشان هم پای صندوق رأی نیامدند چون سرلیست کارگزاران کمتر از 80 هزار رأی آورد.زیباکلام افزود: کارگزاران فقط امیدوار است که اگر علی لاریجانی به صحنه بیاید و روحانیت مبارز و دانشگاهیان از او حمایت کنند شاید معادلات انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تغییر کند. در واقع کارگزاران دنبال رویاها و فکر و خیال هایی هستند که نتیجه اش را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ثبت احوال به این نوزادان شناسنامه نمی دهد

سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از رابطه نامشروع از سوی ثبت احوال را تکذیب کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

انتقاد زائری و سردبیر سابق کیهان از تفاوت حکم طبری و سلطان سکه
 
حجت‌الاسلام محمدرضا زائری و مهدی نصیری از تفاوت حکم طبری و حکم سلطان سکه انتقاد کردند.مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان در توئیتی نوشت: با کدام تفسیر حقوقی، عنوان "مفسد فی الارض" شامل سلطان سکه شده و با سرعت اعدام می‌شود، اما سلطان رشوه، کارچاق کنی، خریدن قاضی و عامل بالاترین رسوایی در قوه قضاییه‌ی پس از انقلاب، حکمی چنین سبک می‌گیرد؟! او این توئیت را با هشتگ طبری گیت منتشر کرد. در همین راستا، حجت الاسلام محمدرضا زائری در پاسخ به او نوشت: برای این که سلطان سکه بدبخت نمی‌دانست که چگونه باید ده‌ها نفر را آلوده کند و برای خود به عنوان تضمین حیات و بقا داشته باشد! طوری که اگر بخواهند به او دست بزنند پای خیلی بزرگان به ماجرا کشیده شود!
 

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مهلت پذیره نویسی پالایش یکم تمدید شد

سازمان بورس اوراق بهادار از تمدید مهلت پذیره نویسی پالایش یکم خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مرضام

    خیلی خوبید شما