شمانیوز
شما نیوز

با رویکرد فرهنگی رزمی صورت گرفت:

آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

تلاشگران عرصه صنعت کشور ، از وفادارترین نیروها در جنگ و حفاظت از دستاوردهای اقتصادی و تولیدی کشورند


آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری  رشادت ها وحماسه های  شهدا ، رزمندگان و سایر ایثارگران و خانواده های شان در سال های دفاع مقدس و  همچنین ارج نهادن به فداکاری های شهدای مدافع حرم و امنیت و شهدای سلامت آیین فرهنگی ، رزمی گرامیداشت  سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس  در ذوب آهن اصفهان  برگزار شد . در این آیین با شکوه که همچون سال های گذشته به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در جوار یادمان شهدای گمنام این شرکت برگزار گردید و جمعی از روحانیون، مسئولین نهادهای دولتی ، نظامی  و انتظامی شهرستان لنجان ، نمایندگانی از نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه ، مدیران  ؛ بسیجیان و دیگرکارکنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران.و خانواده های سلامت حضور داشتند، برنامه های متنوعی به اجرا درآمد و از تعدادی از  فعالان سلامت ودرمان منطقه و خانواده های شهدای سلامت تقدیر به عمل آمد.

در آیین مذکورکه صبح روز دوشنبه 31 شهریورماه ؛ مصادف با روز 3 صفر و ایام عزاداری و اسارت خاندان اهل بیت (ع) در صحرای کربلا برگزار و حال و هوای عاشورایی داشت پس از قرائت قرآن  و  اجرای آهنگ ها و سرودهای انقلابی و دفاع مقدس  و اجرای نمایش  زیبا از صحنه زندگینامه سردار دل ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ضمن ادای احترام به تمثال سرداران شهید دفاع مقدس و تمثال مبارک 287 شهید دفاع مقدس  حضور بر مزار دو شهید گمنام مدفون در شرکت ذوب آهن حاضران پای صحبت های مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب اهن اصفهان و دکتر رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور نشستند.

مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و حاضران   و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سال های دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم ، شهدای سلامت کشور و  287 شهید ذوب آهن یادآور شد:  بقای انقلاب ما و حیات کشور ما همواره مدیون  حماسه آفرینی های  رزمندگان ؛ شهدا و ایثار گران و خانوادهای  محترم شان  بوده و از این جهت وظیفه ما در برابر پاسداری از خون های شهدا  سنگین است و از خدا می خواهیم که ما را در ایفای رسالت خود ؛ پاسداری ا ز حرمت خون شهدای انقلاب و پیشرفت در جبهه صنعت و تولید بیشترکمک کند. وی افزود: وظیفه انقلابی و بسیجی امروز ما تحقق توسعه اقتصادی و جهش تولید  است و کارکنان ذوب آهن اصفهان با  رشادت و فداکاری در سنگرهای اقتصاد و صنعت کشور  تولید بیشتر و بهتر  در این مجتمع را جدی گرفته و پاسخگوی ندای امام و رهبری در امر استقلال و خودکفایی و حفاظت از ارزش های انقلاب خواهند بود.

تلاشگران عرصه صنعت کشور ، از وفادارترین نیروها در جنگ و حفاظت از دستاوردهای  اقتصادی و تولیدی کشور ند

در ادامه این برنامه دکتر رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور به عنوان سخنران اصلی مراسم  ضمن تبریک وگرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح شرایط عمومی کشور در  شهریور ماه سال 59 و آغاز  جنگ تحمیلی پرداخت  و گفت :  در این زمان به لحاظ تحولات انقلاب و عدم  انتظار و  عدم آمادگی لازم  مردم و نیروهای نظامی  کشور و تازه تاسیس بودن سپاه و بسیج  ، با نقشه و حمایت ابر قدرت ها به کشور ما حمله شد و بخش هایی از مناطق مرزی ما  با وسعت 1000 کیلومتر به اشغال دشمن بعثی در آمد . در این شرایط با امر امام خمینی (ره)  و حضور پرشور مردم و رزمندگان سراسر کشور و حماسه آفرینی کارکنان کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان  و تقدیم شهدای بزرگوار، توطئه دشمنان درهم کوبیده شد . دکتر رعیتی فرد در ادامه افزود: کارگران و تلاشگران عرصه صنعت کشور ، از وفادارترین نیروها در جنگ و حفاظت از دستاوردهای  اقتصادی و تولیدی کشور  بوده و هستند. در حال حاضر نیز ایران با داشتن 90 هزار واحد صنعتی بزرگ وکوچک و داشتن 800 شهرک صنعتی ایجاد شده  از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و ضمن رفع نیاز های خود و صادرات به دیگر کشورها  در جنگ اقتصادی دشمن  نیز  با موفقیت و پیروزی همراه بوده است.

اجرای زیبا و ارزشمند هنرمندان تاتر بسیج  کشور در بازسازی صحنه های دفاع مقدس و سیر زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی

در ادامه این مراسم باشکوه جمعی از هنرمندان بسیجی کشور همراه با پخش تصاویر و صوت هماهنگ تهیه شده توسط سمعی و بصری روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، صحنه های مختلف جنگ و دفاع مقدس  و سیر زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی را به نمایش گذاشتند  که مورد توجه حاظران قرار گرفت.

تقدیر از مدافعان سلامت و خانواده 2 شهید  سلامت کشور

در ادامه این مراسم از  مدافعان سلامت و خانواده ارجمند 2شهید سلامت استان به شرح ذیل تجلیل شد ه و لوح های یادبود و هدایایی به آنها تقدیم شد:

1- خانواده  معزز شهید دکتر خسرو حکمت روش (پدر این شهید گرانقدر از باز نشستگان ذوب آهن هستند).

2- خانواده معزز شهید دکتر حامد مردانی

3- دکتر علیرضا آجدانی رییس بیمارستان شهید مطهری ذوب اهن اصفهان

4- سرکار خانم اقبالی به نمایندگی از کادر پزشکی بیمارستان شهید مطهری ذوب اهن اصفهان

تقدیر از حوزه مقاومت بسیج تندگویان شرکت

همچنین در آیین مذکور از سرهنگ مهران مختاری  فرمانده حوزه مقاومت بسیج  شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان به لحاظ کسب رتبه  حوزه مقاومت برتر  بسیج در جشنواره مالک اشتر  تجلیل به عمل آمد و لوح سپاس فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به وی  تقدیم شد.

تجدید پیمان با شهدای انقلاب اسلامی

در پایان شرکت کنندگان  در  آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در محل یادمان شهدای گمنام حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه، گلباران نمودن قبور مطهر و اجرای مارش نظامی  با شهدا تجدید میثاق  نمودند.

تا آخرین نفس پای اصول ، ارزش ها و ولایت فقیه ایستاده ایم

در حاشیه مراسم باشکوه صبحگاه هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان خبرنگار ما با تعدادی از شرکت کنندگان گفتگو نموده است که در ادامه می خوانید :

  • عبداله عبدالوند شاغل در مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی گفت :  برگزاری صبحگاه دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان با توجه به شیوع کرونا  ، حاصل خلاقیت مدیران این شرکت و مسئولین نظامی وانتظامی است و این پیام را دارد که در عرصه صنعت و اقتصاد نیز ایثارگرانه جهاد می کنیم تا توطئه های اقتصادی دشمن همچون تحریم و ... بی اثر بماند . این مراسم به خوبی بیانگر آمادگی ، وحدت و همدلی مردمی ، نیروهای نظامی و انتظامی برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش های انقلاب است . وی افزود : با برگزاری این مراسم به جهانیان نشان دادیم ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی مانع حمایت از نظام مقدس اسلامی نخواهد شد و تا آخرین نفس پای اصول ، ارزش ها و ولایت فقیه ایستاده ایم .

وی با جای خالی سردار سلیمانی در بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس امسال اشاره کرد و گفت : بزرگداشت هفته دفاع مقدس نمادی از غرور، افتخار و وحدت ما است برگزاری این گونه مراسم بیان شیوایی از سربلندی این مرز و بوم است .

  • مصطفی مومنی شاغل در مدیریت حراست : مراسم هفته دفاع مقدس پیغامی است برای دشمنان و بدخواهان نظام که با شجاعت، صداقت و همدلی مردم است و دشمنان باید بدانند همواره آمال و آرزوهای آن ها پوچ و بی ارزش خواهد بود ، دفاع مقدس یادآور روزهای خون و آتش است . از همین جا به دشمنان اعلام می کنیم تا آخرین قطره خون پای اصول خود ایستادگی می کنیم  و سرسوزنی کوتاه نخواهیم آمد .وی افزود : ذوب آهن در دوران دفاع مقدس در صنعت کشور پیشرو بوده و در زنده نگه داشتن یاد و نام و آرمان های شهدا نیز در خط مقدم است .
  • رمضانعلی احمدی شاغل در مدیریت حراست گفت : بزرگداشت و یادآوری دوران دفاع مقدس باعث غرور و سرافرازی همه ما است و باید برای انتقال دستاورد دفاع مقدس به نسل های بعدی از هیچ کوششی دریغ نکنیم. دشمنان اسلام باید بدانند ما حتی با وجود ویروس کرونا نیز دست از آمال و ارزش های خود بر نخواهیم داشت . وی یاد آور شد  : دشمنان نظام و انقلاب دیروز با جنگ نظامی و امروز با جنگ اقتصادی به مصاف مردم ایران آمده اند اما همچنان که در دوران جنگ و جبهه های حق علیه باطل از کشور دفاع کردیم امروز و هر زمان دیگر نیز در مقابل زیاده خواهی دشمنان خواهیم ایستاد و با تولید در جبهه های صنعت موفقیت را به ارمغان می آوریم .
  • عباس آیتی شاغل در حسابداری صنعتی گفت : دستاوردهای دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی است که باید آن را به بهترین نحو حفظ کرد مطمئن هستم تا زمانی که یاد و نام شهدا و امام شهدا زنده نگه داشته می شود استکبار جهانی از تضعیف انقلاب و مردم ایران مایوس خواهند بود .وی خاطر نشان ساخت : امنیت و استقلال کشورمان همواره مدیون  حماسه آفرینی های  رزمندگان، شهدا و ایثار گران و خانوادهایشان  بوده و از خدا می خواهیم که ما را در ایفای رسالت خود، پاسداری از حرمت خون شهدای انقلاب و پیشرفت درجبهه صنعت وتولید کمک کند.

 

برای دریافت کلیپ تصویری آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان اینجا کلیک کنید

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied