شمانیوز
شما نیوز

گزارش عملکرد ۵ ماهه واحد سفارشات و انبارها شرکت فولاد اکسین

وضعیت و عملکرد این واحد در پنج ماهه سال ۱۳۹۹ تشریح گردید. وی اظهار نمود: واحد سفارشات و انبارها از چند قسمت شامل انبارهای مواد اولیه و محصول، انبارهای محصولات فرعی، ضایعات و اقلام مازاد، انبارهای قطعات و کالا و قسمت سفارشات و کنترل موجودی تشکیل شده که هر کدام طبق برنامه‏ ریزی سالانه مطابق با اهداف استراتژیک سازمان انجام وظیفه می‏نمایند.

گزارش عملکرد ۵ ماهه واحد سفارشات و انبارها شرکت فولاد اکسین

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین؛ امین ویسی نژاد مدیر واحد سفارشات و انبارهای شرکت فولاد اکسین خوزستان، آخرین وضعیت و عملکرد این واحد در پنج ماهه سال ۱۳۹۹ تشریح گردید. وی اظهار نمود: واحد سفارشات و انبارها از چند قسمت شامل انبارهای مواد اولیه و محصول، انبارهای محصولات فرعی، ضایعات و اقلام مازاد، انبارهای قطعات و کالا و قسمت سفارشات و کنترل موجودی تشکیل شده که هر کدام طبق برنامه‌ ریزی سالانه مطابق با اهداف استراتژیک سازمان انجام وظیفه می‌نمایند.

مهندس ویسی نژاد در رابطه با عملکرد انبارهای مواد اولیه گفت: این قسمت با در اختیار داشتن انبارهای مواد اولیه، کلیه اسلب های ورودی به عنوان مواد اولیه خط تولید را دریافت و پس از آماده سازی مطابق برنامه‌ تولید به خط تولید ارسال می‌ نماید. مهمترین فعالیتی که در این بخش انجام می شود برش و آماده سازی اسلب های طول بلند و تبدیل آنها به اسلب های قابل شارژ مطابق نیاز خط تولید می باشد. انبارهای مواد اولیه در پنج ماهه سال جاری موفق به دریافت ۴۲۴۰۰۰ تن اسلب گردید که از این میزان ۲۹۱۰۰۰ تن توسط کارکنان زحمت کش برش اسلب برش خورده و مجموعا میزان ۳۷۸۰۰۰ تن جهت پایداری تولید ورق های فولادی به خط تولید تحویل گردید .

وی افزود: مهمترین اقدامات انجام شده در انبارهای مواد اولیه ایجاد انبار جدید در محوطه روبروی اسلب یارد جهت افزایش حجم انبارش اسلب به میزان ۳۰۰۰۰ تن، جابجایی ۱۴۷۰۰۰ تن اسلب از انبارهای جانبی به انبار اصلی مواد اولیه طی ۵ ماه، ثبت رکورد دریافت و جانمایی ۱۳۵۰۰۰ تن اسلب از بدو تاسیس شرکت تاکنون در انبارهای مواد اولیه می باشد.

در انبارهای محصول نیز طی ۵ ماه ابتدایی سال ۳۳۸۰۰۰ تن از ورقهای تولیدی را دریافت و مقدار ۲۲۹۰۰۰ تن از ورقهای موجود در انبارهای محصول را به مقصد مشتری بارگیری و ارسال کرده است. از مهمترین اقدامات انجام شده در این قسمت پکینگ و ارسال ۱۵۳۰۰۰ تن از ورق های X۶۰MS مربوط به پروژه ملی گوره به جاسک، تامین اپراتورهای جرثقیل سقفی به منظور استفاده از حداکثر توان جرثقیل های موجود جهت افزایش ظرفیت بارگیری محصولات و اصلاح فرایند تعیین تکلیف ورقهای ریجکتی در انبارهای محصول می‌باشد.

مدیر واحد سفارشات و انبارهای شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: در انبار محصولات فرعی که وظیفه دریافت و انبارش کلیه محصولات فرعی خط تولید و ارسال این محصولات به مقصد مشتری را برعهده دارد، میزان ۳۶۰۰۰ تن محصولات فرعی از خط تولید را دریافت و از این میزان ۳۵۰۰۰ تن را بارگیری و ارسال نمودیم. همچنین از دیگر اقدامات مهم در این حوزه تدوین دستورالعمل‌ رفع مغایرت موجودی محصولات فرعی جهت جلوگیری از خواب سرمایه و بالانس محصولات فرعی و دستورالعمل داغی ابزار جهت صرفه جویی در هزینه ها می‌باشد. با برگزاری جلسات کمیته اقلام مازاد نیز تعیین تکلیف اقلام ضایعاتی شامل آهن آلات، ابزارهای معیوب، مواد شیمیایی و روغن های صنعتی غیر قابل استفاده صورت پذیرفت و جهت بازاریابی به واحد فروش اعلام گردید.

مهندس ویسی نژاد افزود: واحد سفارشات شامل دو بخش طبقه بندی وکدگذاری کالا و سفارشات و کنترل موجودی می باشد. در قسمت سفارشات در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۰۸۷ درخواست کالا از انبار را بررسی نموده که از این تعداد ۲۷۳۵ درخواست پیشنهاد خرید صادر گردیده است. در قسمت کدگذاری کالا و خدمات نیز تعداد ۸۵۴ کالای جدید شناسایی و کدگذاری شده و تعداد ۱۲۳۷ مورد اصلاح اطلاعات شناسنامه کالا صورت پذیرفت. از مهمترین اقدامات واحد سفارشات در ۵ ماهه سال ۱۳۹۹می‌توان به پایش و کنترل قطعات مورد نیاز اورهال، بررسی و پایش ابزالات مورد نیاز خط تولید جهت تعمیرات اساسی سال ۱۳۹۹ و مشارکت در بومی سازی و جایگزینی قطعات و کالاها اشاره نمود.

ایشان اضافه نمودند: با راه‌اندازی سیستم نقطه سفارش کالا از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون ثبت ۲۰۷۰ نقطه سفارش کالا در جهت تجمیع درخواست‌ها و کاهش هزینه‌ها در سیستم یکپارچه صورت پذیرفت و این موضوع را به عنوان نقطه عطفی در عملکرد واحد سفارشات بیان نمودند.

مهندس ویسی نژاد در پایان عملکرد انبار قطعات و کالا را تشریح نمودند: این قسمت شامل انبارهای دریافت و پخش، مرکزی، مواد شیمیایی و پایکار می‌باشد. به صورت کلی وظیفه این قسمت شامل دریافت، کنترل و نگهداری کالاها به روشی مطلوب و استاندارد می باشد به گونه ای که در مواقع لازم در سریعترین زمان ممکن در اختیار واحدهای متقاضی جهت انجام امور تعمیرات خط تولید و سایر فعالیتها در سازمان قرار گیرند.

این قسمت در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در سال جاری اقدام به توزیع ۱۳۸۰۰۰ عدد ماسک تنفسی بین پرسنل، تحویل ۱۰۶۸ لیتر مواد ضدعفونی کننده، بسته بندی و بارگیری تعداد ۱۰۲۰۰ بسته معیشتی نموده است.

وی افزود: در این قسمت با ساماندهی انبار مواد شیمیایی و اجرایی شدن ساختار LOT جهت جلوگیری از منقضی شدن تاریخ مصرف اقلام شیمیایی، راه اندازی فرآیند درج الزام MSDS (دفترچه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی) در سیستم یکپارچه به منظور افزایش سطح ایمنی و پیشگیری از خطرات ناشی از حمل و نقل و انبارداری مواد شیمیایی اقدامات موثری صورت گرفته است.

همچنین در راستای اهداف مشترک شرکت فولاد اکسین خوزستان با شرکت فولاد خوزستان در خصوص اجرای خط انتقال نیروی پست ۴۰۰ کیلو ولت از اول پروژه تا کنون ۱۱۳۲ تن قطعات دکل برق، یراق آلات و متعلقات آنها به پیمانکار نصب تحویل گردیده است.

ایشان در پایان تمامی اقدامات انجام شده را مرهون توجه ویژه مدیریت عالی سازمان و البته همدلی و همبستگی کارکنان این واحد دانسته که همواره با تمام توان در جهت تامین نیازهای سازمان آماده ارائه خدمت می‌باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied