شمانیوز
شما نیوز

فرماندار شهرستان فردوس:

الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است

فرماندار شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی گفت: الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای توسط بیمه سلامت کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده که باید به خوبی این موضوع اطلاع رسانی شود.

الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است

به گزارش شمانیوز به نقل از آی‌هینا، فرماندار شهرستان فردوس در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیمه سلامت همگانی در راستای عدالت اجتماعی و کاهش هزینه های درمان افراد، یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: دولت در حوزه بهداشت و درمان خدمات قابل توجهی را به مردم ارائه داشته است که نمونه بارز و اصلی آن اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای طرح بیمه همگانی است.

مهندس حلاج مقدم در این نشست خواستار ارسال پیامک برای اعلام انقضای دفترچه بیمه شدگان از سوی اداره کل شد و افزود : الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای توسط بیمه سلامت کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده که باید به خوبی این موضوع اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات بیمه ای برای سه دهک اول جامعه و تخفیف ۵۰ درصدی برای دهک چهارم که در راستای برقراری عدالت در پرداخت هزینه هاست، بر لزوم اطلاع رسانی شفاف و دقیق این موضوع تاکید کرد.

در ادامه این نشست دکتر اربابی گفت: در شهرستان فردوس از سال گذشته ارائه خدمات توسط مراکز درمانی و پزشکان بخش خصوصی به صورت الکترونیک صورت گرفته و کلیه خدمات دارویی و پاراکلینیکی بدون نیاز به دفترچه بیمه و در بستر اینترنت برای بیمه شدگان تجویز و ارائه شده که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مطالبات پزشکان نیز در پایان همان ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی افزود: در بیمارستان‌ها هم از سال‌های گذشته استحقاق سنجی بصورت الکترونیکی انجام و افرادی که دارای دو نوع دفترچه بیمه باشند، شناسایی می‌شوند که باید نسبت به ابطال یک دفترچه اقدام کنند.

اربابی تصریح کرد: بیمه شدگان باید قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت خدمات از اعتبار دفترچه های خود اطمینان حاصل کنند که برای این منظور می‌توانند با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* در تلفن همراه خود و شماره گیری آن از تاریخ اعتبار دفترچه خود مطلع شوند.

وی اظهار کرد : ساز و کار دهک‌بندی و اطلاع از وضعیت مالی مردم برای تعیین مبلغ حق بیمه پرداختی و برخورداری از معافیت‌ها نیز در حوزه اختیارات وزارت رفاه است و سازمان بیمه برای افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه نباشند با اجازه خود آنها، از وزارت رفاه استعلام به عمل می آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied