شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 3 مهر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 3 مهر

کدام بازنشستگان مشمول همسان سازی می شوند؟

در ماده ۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمین رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران را ترمیم کند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ایران به توافق‌نامه خرید واکسن کرونا پیوست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت و در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید ۱۹ از ساز و کار کواکس، با هماهنگی های انجام شده از سوی اداره کل همکاری‌های بین المللی وزارت بهداشت، توافقنامه‌ای از سوی محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین المللی واکسن، ارسال شده است. کیانوش جهانپور افزود: گام بعدی پس از امضا و ارسال توافقنامه، تامین پیش پرداخت لازم تا ۱۸ مهر مطابق با ۹ اکتبر ۲۰۲۰ است که قاعدتا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین این مرحله اقدام خواهد کرد؛ همچنین در راستای دستور سعید نمکی وزیر بهداشت در جهت استفاده از منابع ارزی کشورمان در برخی کشورهای آسیایی، هماهنگی ها و مذاکرات متعددی با وزارت امور خارجه و طرف خارجی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. وی اضافه کرد: اتحادیه بین المللی واکسن به منظور برجسته کردن ابعاد بین المللی خرید واکسن کووید ۱۹، فهرستی از دولت های مشارکت کننده در ساز و کار کواکس را منتشر کرده که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این کشورها است.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

وزیر بهداشت استعفا می‌دهد؟

سعید نمکی قطعا می‌توانست ماجرای یک میلیارد دلار را در نامه‌ای رسمی و بدون جار و جنجال رسانه‌ای پیگیری کند اما اینستاگرام را ترجیح داد و این به معنی تقویت گمانه بالا گرفتن اختلافات در دولت و عنقریب بودن استعفای وی است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا به مجلس تحویل داده شد
فاکتور تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا به بهداری مجلس با قیمت دولتی یعنی حدود ۴۰ هزار تومان و در مجموع ۶۰ میلیون تومان منتشر شده است. این در حالی است که در هفته های گذشته، با خبرهای ضدونقیض متعدد درباره میزان واردات و قیمت این واکسن، بسیاری از مردم ننگران دستیابی به آن بوده اند./انتخاب


z1og_fefdjnd3y7qv

 

ارزش روز سهام عدالت پنجشنبه 3 مهر

در پایان معاملات روز گذشته بازار سهام ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشدی ۲٫۲ درصدی به مرز ۱۶ میلیون تومان رسید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

رونمایی از نشان وزارت خارجه در دویستمین سال تاسیس
نشان و پرچم جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه دویستمین سالگرد تأسیس این وزارتخانه رونمایی شد. در بیان ویژگی‌های این نشان عنوان شده است: جایگاه میانه جغرافیایی و فرهنگی ایران، کشوری به پاخاسته، مستقل و مقاوم، گشوده به سمت شرق و غرب عالم و نشانی برخوردار از شخصیتی معاصر و هویتی به روز شده از فرهنگ اسلامی و ایرانی.


z1og_fefdjnd3y7qv

 

تغییرات یارانه مهر ماه 99 + زمان واریز و مبلغ جدید

زمان واریز یارانه مهرماه ۹۹ اعلام شد اما آیا افزایش سه برابری یارانه از مهرماه آغاز می شود؟

برای مشاهده جرئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

انتقاد تند محمود صادقی از تحویل اولین محموله واکسن آنفولانزا به مجلس
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در توئیتی از تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفولانزا به بهداری مجلس با قیمت دولتی انتقاد کرد و نوشت: ‌اختصاص اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به مجلس فقط نشانگر توخالی بودن شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم نیست؛ بلکه نشانه‌ای از فاصله‌ نهادینه‌شده‌ حاکمیت از مردم است. محموله‌ی قرص‌های فاوپیراویر را هم محرمانه از چین وارد وارد کردند و عمده‌اش را صرف درمان مقامات و از ما بهتران کردند. وی در توئیتی دیگر نوشت: امام علی(ع): إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی فَرَضَ عَلَی أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُهُ؛ خدا بر پیشوایان دادگر واجب ساخته خود را با مردم ناتوان برابر نهند تا فقر تهیدست خونش را به جوش نیاورد.


z1og_fefdjnd3y7qv

 

خبر خوش | حقوق بازنشستگان دو برابر شد + جزئیات

افتخاری از افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

دستور روحانی برای برخورد با کسانی که عازم عراق می‌شوند

روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود. رئیس جمهور همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علیرغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند. روحانی با تاکید بر نظارت دقیق‌تر کمیته امنیتی – اجتماعی بر سیستم حمل و نقل در سفرهای درون و برون شهری گفت: دریافت نقدی و ایجاد صف های طولانی پرداخت عوارض در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها می‌تواند در کنار تلف کردن وقت مردم در صف‌های ایجاد شده برای پرداخت عوارض، روند شیوع بیماری را هم تشدید کند که به طور جدی لازم است در این روند، تجدید نظر شود. رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: با وجودی که تمامی کشورها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت ها خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied