شمانیوز
شما نیوز

پاپوآ گینه نو یکی از معادن مس خود را به علت موارد ابتلا به کووید 19 تعطیل می‌کند

پاپوآ گینه نو عملیات معدن وسیع مس و طلای اوکی تدی خود را پس از مثبت شدن آزمایش کووید 19 هفت تن از کارگران تعطیل کرده است.

پاپوآ گینه نو یکی از معادن مس خود را به علت موارد ابتلا به کووید 19 تعطیل می‌کند

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس؛ این کشور با روند رو به رشد ابتلا به این ویروس روبه‌روست و مقامات محلی می گویند  موارد ابتلا در چند ماه آینده در این منطقه می تواند به هزاران نفر برسد. علی رغم اینکه شرکت اوکی تدی ماینینگ تمام پروازهای چارتر را در اواخر جولای لغو کرده، آزمایش این تعداد از کارگران مثبت شده است.

شرکت اوکی تدی ماینینگ اعلام کرده با ردگیری مبتلایان به یک کارگر رسیده که احتمالاً در تماس با شخصی که از پایتخت، پورت مورسبی، به شهر بندری کیونگا در اواخر ماه گذشته پرواز داشت به این ویروس مبتلا شده است.

مدیر عامل این معدن، موسجه وِرور، در بیانیه ای گفت که این کارگر در حال حاضر در عملیات ما مشغول به کار است و با اتوبوس‌ها به محل کارش رفت و برگشت دارد. احتمال می رود که تعداد بیشتری مبتلا شده باشند و این به ریسک غیر قابل قبول انتقال ویروس در میان نیروی کار معدن دامن می زند.

ورور همچنین گفت این معدن دولتی از زمان تعطیلی معدن برای اجرای ردیابی تماس‌های دیگر، آزمایش و روش‌های جداسازی با هدف محدود کردن هر نوع شیوع مجدد این ویروس استفاده خواهد کرد و در صدد است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات ایمن را از سر بگیرد.

تأثیرات تعطیلی

شرکت یادشده اعلام کرده تعطیلی 14 روزه تأثیرات اقتصادی گسترده ای خواهد داشت. اوکی تدی مبلغ چشمگیری از جریان‌های ورودی ارز خارجی را به داخل پاپوآ گینه نو بر عهده دارد و تعلیق عملیات آن احتمالاً باعث خواهد شد تا این کشور از حدود 40 میلیون دلار محروم شود. انتظار می رود که این تعلیق که در روز چهارشنبه آغاز شد همچنین حدود  4000 تن از تولید مس و نزدیک به 12 هزار اونس از تولید طلای معدن بکاهد.

پاپوآ گینه نو تاکنون 163 مورد ابتلا به کووید 19 را ثبت کرده که در مقیاس جهانی رقم پایینی است اما در حالی که تنها سه هفته پیش تعداد مبتلایان روزانه اش 11 نفر بوده اکنون 39 نفر در یک روز را نیز در سابقه اش دارد. این کشور همچنین سه جانباخته در اثر این ویروس داشته است. معدن اوکی تدی، که 67 درصد آن به دولت ملی و 33 درصد آن به استان غربی این کشور تعلق دارد، در حال حاضر مشغول محدودسازی جابه‌جایی کارکنان بین عملیات است. علاوه بر این، به دنبال پایان دادن خدمات هوایی بازرگانی به داخل کیونگاست.

منبع: Mining.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied