شمانیوز
شما نیوز

چه کسانی مشمول بخشودگی جرائم مالیاتی می‌شوند؟

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان فردیس گفت: از ابتدای نیمه دوم سال ۹۸ تا پایان اسفندماه سال جاری، مودیانی که به پرداخت مالیات معوقه خود اقدام کنند، از بخشودگی جرایم تا ۱۰۰ درصد برخوردار خواهند شد.

چه کسانی مشمول بخشودگی جرائم مالیاتی می‌شوند؟

عادل نوفر، رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان فردیس، امروز  در فردیس، با بیان اینکه علیرغم شرایط کرونایی شاهد استقبال صاحبان مشاغل برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی بودیم، گفت: با همراهی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف، با اعلام فراخوان در سطح شهر و فضای مجازی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل با رشد ۱۰ درصدی همراه بود و ۱۳هزار فقره اظهار نامه مالیاتی مشاغل دریافت کردیم.

وی علت تفاوت آمار اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیمی توسط صاحبان مشاغل به اداره مالیات با آمار واحدهای صنفی را، تعطیلی برخی واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: با شرایط اقتصادی و رکود بازار بسیاری از مشاغل، تعطیل شدند و صاحبان آنها برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی مراجعه نکردند. در حالیکه هر شخصی با هر مدت زمان کار در واحد صنفی حتی در صورت تعطیلی باید برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام کند و تعطیلی صنوف به تسلیم اظهارنامه مربوط نمی‌شود.

رئیس اداره امور مالیاتی فردیس با اشاره به وجود سیستم هوشمند و تسهیل در امور مالیاتی، گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان املاک و مستغلات می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا به صورت اینترنتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و حتی پرداخت مالیات اقدام کنند که این امر در شرایط کرونایی توانست تا حد زیادی از مراجعه حضوری و تجمع افراد در اداره امور مالیاتی جلوگیری کند.

وی با اعلام این خبر که منابع مالیات بر ارزش افزوده در اداره امور مالیاتی فردیس مستقر شده است، گفت: مشاورین املاک، طلا فروشان، آهن فروشان، کارگاه های صنعتی و غیره از جمله مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند که برای انجام امور مالیاتی خود دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند.

نوفر به اقدام مهم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی اشاره کرد و افزود: از ابتدای نیمه دوم سال ۹۸ تا پایان اسفندماه سال جاری، مودیانی که به پرداخت مالیات معوقه خود اقدام کنند، از بخشودگی جرایم تا ۱۰۰ درصد برخوردار خواهند شد که بر این اساس از مودیان مالیاتی تقاضا داریم به منظور بهره مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی، نسبت به پرداخت مالیات‌های معوقه خود تا پایان سال جاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: مودیانی که توان پرداخت مالیات به صورت یکجا را ندارند، در صورت مراجعه به اداره امور مالیاتی می توانند نسبت به تقسیط مبلغ مالیات خود اقدام کنند.

رئیس اداره امور مالیاتی فردیس همچنین از حمایت سازمان امور مالیاتی از مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد و اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی امسال با توجه به شرایط کرونایی و حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و در راستای اجرای دستورالعمل تبصره ۱۰۰ قانون مالیات ها، مبلغ مالیات سال ۹۸ تا سقف ۲ میلیون تومان را بدون هیچگونه افزایشی برای مودیان مالیاتی قطعی کرد.

وی در ادامه بر لزوم تجمیع منابع مالیاتی شهرستان تاکید کرد و افزود: به منظور تامین مکان مناسب و فضای کافی در خور شان شهروندان و تجمیع منابع مالیاتی شهرستان، ساختمان اداره مالیات با صرف بیش از ۴ میلیارد تومان خریداری شده و با صرف هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز آن، تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نوفر گفت: ساختمان اداره امور مالیاتی فردیس بدون هیچ کمکی از منابع شهرستانی و با تامین بودجه از سوی سازمان امورمالیاتی خریداری شده و تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه به منظور تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان به تدریج تمامی منابع مالیاتی را در اداره شهرستان مستقر خواهیم کرد؛ گفت: یکی از منابع مهم خدماتی واحد ارث بود که در حال حاضر در اداره شهرستان مستقر شده و شهروندان دیگر لازم نیست برای امور مربوط به ارث به مرکز استان مراجعه کنند.

رئیس اداره امور مالیاتی فردیس تسهیل در دسترسی، صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش تردد شهروندان به مرکز استان، کاهش ترافیک و افزایش دقت در رسیدگی را از نتایج تجمیع منابع مالیاتی در شهرستان ذکر کرد و افزود: افزایش سهم ارزش افزوده یکی از مهمترین نتایج تجمیع منابع مالیاتی و افزایش وصولی های شهرستان است که نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی شهرستان دارد و در حال حاضر بخش مهمی از منابع مالیات بر ارزش افزوده، به شهرداری فردیس اختصاص داده می شود تا در جهت عمران و آبادانی شهر هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع مهمترین اولویت اداره امور مالیاتی است؛ اظهار کرد: با توجه به کمبود مکان موجود در اداره مالیات شهرستان، تنها منبع مالیاتی که هنوز به اداره شهرستان منتقل نشده، اشخاص حقوقی است که همزمان با استقرار در ساختمان جدید، این منبع مالیاتی نیز به اداره فردیس منتقل خواهد شد تا ارائه خدمات به شهروندان محترم تسریع و تسهیل شود.

رئیس اداره مالیات فردیس در پایان از همکاری اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی و رسانه ها در اجرای فراخوان و جذب مشارکت بیشتر مردم در تسلیم اظهارنامه مالیاتی تقدیر و بر اهمیت نقش رسانه در آگاهی بخشی جامعه در خصوص پرداخت به موقع مالیات و مشارکت در عمران و آبادانی شهر تاکید کرد.

 

 

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied