شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آشنایی با ورق استیل و عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل در بازار

ورق استیل جزو ورق های ضد زنگ بوده که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. این ورق دارای انواع و اقسام مختلف در ابعاد و اندازه های متعدد است. عوامل زیادی می توانند بر قیمت ورق استیل تاثیر بگذارند. عواملی مانند قیمت نفت ، قیمت ارز ، آهن و حمل و نقل و ... می توانند بر قیمت این آلیاژ تاثیر بگذارند.

 

ورق استیل چیست؟

 

ورق استیل ورقی است که در ساختار آن آلیاژ های مختلفی وجود دارد. این ورق که پایه آن از آهن تشکیل شده است و  بر اثر ترکیب با عناصر دیگر می تواند خواص مکانیکی ، شکل پذیری و سختی و جوش بالایی را به خود بگیرد. سختی و مقاومت ورق ها استیل موجود در بازار با توجه به میزان کربنی که در آن به کار برده شده اند می تواند متفاوت باشد. قیمت ورق استیل بر اساس نوع و سری ورق استیل تایین می شود. در بازار ورق استیل را می توان به شکل قطعات مربعی یا مستطیلی یافت. از نظر ابعاد و اندازه نیز ورق های استیل متفاوت هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. از ویژگی های بسیار خوب این نوع از ورق ها این است که می تواند در برابر دمای پایین یا دمای بالا مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دهد و از دمای -200 تا 1000 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل کند.

 

ورق های استیل در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند. تقسیم بندی ورق های استیل بر اساس آلیاژ به کار رفته در آن انجام می شود. استیل های سری 300 و 400 در بازار به عنوان معروف ترین سری استیل ها به حساب می آیند . سری 300 ورق استیل که خاصیت ضد زنگ بودن را دارا می باشد خودش به انواع ورق استیل 304 ، 305 و همچنین ورق های استیل 321 ، 316 و 347 تقسیم می شوند. در این بین ورق استیل 304 جزو پرکاربردترین و رایج ترین ورق های استیل است که در بخش های مختلف صنعتی و غیره از آن استفاده های زیادی می شود.

 

ب

آشنایی با ورق استیل

 

آشنایی با ورق استیل 304

 

ورق استیل 304 از پرمصرف ترین و پرکاربردترین ورق ها می باشد در ساختار خود از دو فلز کرم و نیکل برخوردار است. مقاومتی که این نوع از ورق ها در برابر خوردگی دارند بسیار بیشتر از مقاومت فولاد معمولی می باشد. شکل پذیری ورق استیل 304 بسیار بالا بوده به همین دلیل می توان در اشکال مختلف آن را در بازار یافت. در بازار مصرف بیش از 50 درصد فولاد ضد زنگ را  ورق های استیل 304 تشکیل می دهند. عوامل متعددی بر قیمت انواع ورق های استیل مخصوصاً قیمت ورق استیل 304 تاثیرگذار هستند که در ادامه به بیان این عوامل می پردازیم.

 

ع

 

آشنایی با ورق استیل 304

 

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل چیست؟

 

در مورد قیمت ورق استیل و علل و عواملی که بر قیمت انواع ورق های مانند قیمت استیل مات ، قیمت ورق براق  تاثیر می گذارد باید بگوییم که می توان این عوامل را به چند دسته عوامل داخلی و خارجی تقسیم بندی نمود.

از آنجایی که در تولید انواع ورق استیل از سنگ آهن به عنوان ماده خام و اولیه استفاده می شود. می توان گفت که عواملی مانند افزایش هزینه استخراج آهن از معدن، هزینه نیروی انسانی و حمل و نقل و همچنین استهلاک تجهیزات یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این آلیاژ خواهد بود.

 

از دیگر عوامل موثر بر قیمت انواع ورق های استیل مانند قیمت ورق استیل مات ، قیمت ورق استیل براق و قیمت ورق استیل 304 و... می توان به عرضه و تقاضا این کالا در بازار اشاره کرد. میزان عرضه و تقاضا می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت این آلیاژ داشته باشد. همانطور که می دانید وقتی که در جامعه نیاز به ورق های استیل افزایش پیدا می شود در نتیجه تقاضای خرید این ورق بیشتر شده و در این بین اگر میزان عرضه آن در بازار ثابت باشد شاهد افزایش قیمت انواع مختلف ورق های استیل در بازار خواهیم بود.

 

عامل موثر دیگر که می تواند بر تنوع قیمت این آلیاژ تاثیر بگذارد ضخامت ورق های تولیدی است. چون گستره ضخامت این نوع از ورق ها در بازار بسیار گسترده است و از 0.3 میلی متر تا 50 میلی متر را شامل می شود می توان گفت این عامل نیز می تواند بر تنوع قیمت تاثیر گذار باشد.

در کشور ما هر روز شاهد نوسان شدید قیمت دلار و ارز هستیم. همانطور که می دانید نوسان قیمت ارز و دلار در بازار علاوه بر این که بر صنایع مختلف تاثیر می گذارد می تواند یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش و کاهش قیمت ورق های استیل در بازار باشد.

 

تغییر در قیمت نفت نیز بی تاثیر در افزایش یا کاهش قیمت این آلیاژ نیست. مهم ترین ماده ای که در جابجایی و فرآوری استیل کاربرد دارد نفت است. هزینه های تولید فولاد را اگر بخواهیم محاسبه کنیم باید بگوییم که چیزی در حدود 15 درصد این هزینه ها به نفت مربوط می شود و می تواند به صورت کاملا مستقیم در فرآوری ، تولید و حمل و نقل ورق استیل تاثیر بگذارد.

 

ه

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق استیل چیست؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied