شمانیوز
شما نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تاکید کرد

نقش معنوی و نظامی موثر روحانیت در دفاع مقدس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: روحانیت معظم درهشت سال دفاع مقدس نه تنها در بعد معنوی و تبلیغی که در ابعاد نظامی و پشتیبانی نیز از نقش فراگیر و موثر برخوردار بوده است.

نقش معنوی و نظامی موثر روحانیت در دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ مرتضی شیخ زاده در آیین « شبی با شهدای روحانی »  در حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم افزود: همانطور که  مقام معظم رهبری فرمودند « کسانى که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند» روحانیت معظم نیز با تمام وجود و اعتقادشان در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه  روحانیت  معظم در دوران دفاع مقدس طبق آمارهای رسمی افزون بر سه هزار و ۵۰۱ شهید از جمله ۳۰ مجتهد را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، تصریح کرد: مضاف بر اینکه بالغ بر 387 نفر روحانی نیز از جامعه روحانیت از زمان قاجار تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

 

WhatsApp Image 2020-09-27 at 13.39.04

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: همچنین در میان شهدای مدافع حرم نیز نام ۴۳ شهید روحانی به چشم می‌خورد.

شیخ‌زاده ادامه داد: بنابر بررسی‌های صورت گرفته، جامعه روحانیت جمهوری اسلامی ایران دارای ۹۳ مفقودالاثر نیز است.

وی اضافه کرد: در این بین ۳۰ نفر از شهدای روحانی مجتهد بوده، ۱۸۱ نفر آنان دارای تحصیلات سطح چهار و ۸۸ نفر از آنان سطح سه حوزه بوده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: هشت نفر از طلاب شهید را بانوان و ۸۹ نفر از آنان را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند.

مرتضی شیخ زاده این آمارها را نشانه ای از ادای دین روحانیت به اسلام، انقلاب و میهن اسلامی خواند و خواستار آگاهی بخشیدن هرچه بیشتر نسل های بعد از انقلاب و بخصوص نسل جوان از نقش و جایگاه رفیع روحانیت درهمه عرصه ها شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied