شمانیوز
شما نیوز

بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جذب سرمایه‌و حضور سرمایه گذاران اهمیت بالایی برای تولید، ایجاد اشتغال و آینده اقتصادی این منطقه دارد و با برنامه ریزی باید به دنبال جذب و حفظ سرمایه گذاران در جزیره باشیم.

بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم برگزار شد

به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این سازمان، اظهار کرد: باید برنامه ریزی جهت هدایت سرمایه گذاران برای فعالیت در بخش های مختلف اقتصادی این منطقه به صورت جامع و سیستمی اجرایی شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان پیشران های توسعه در مناطق آزاد هستند و باید طرح ها و برنام ‌های متنوعی جهت تکریم و ترغیب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان جهت حضور فعال در منطقه آزاد قشم را تدارک ببینیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت بررسی وضعیت موجود در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، تصریح کرد: مدیریت جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان با هماهنگی و همکاری سایر بخش ها می تواند مقدمات جلب اعتماد سرمایه گذاران را برای حضور در این منطقه فراهم کند.

به گفته مومنی؛ ظرفیت ها و توانمندی های قشم هنوز به خوبی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی معرفی نشده و با برنامه ریزی و تدوین طرح های مختلف می توان نتایج بهتری را کسب کرد که موجب افزایش اشتغال در جزیره شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم آماده هرگونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف است، افزود: فرصت های فراوانی برای توسعه اقتصادی در جزیره قشم وجود دارد و امیدوار هستیم که فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری با معرفی شرایط را برای جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران جدید تسهیل کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: با ایجاد شفافیت و کاهش بروکراسی پیچیده اداری و استفاده از سامانه های جدید می توان خدمات بهتری را به سرمایه گذاران و مراجعان ارائه داد.

در ابتدای این جلسه عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم به ارایه گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات جلسات قبلی شورای برنامه ریزی و توسعه این سازمان پرداخت.

در ادامه مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون آخرین آمار و اقدامات صورت گرفته در این منطقه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه مطالبی پیرامون برآیند و پیامدهای مکانیزه شدن فرآیندها ارائه کرد. وی ساماندهی، کاهش بروکراسی اداری، صرفه جویی در وقت و ارائه بهتر خدمات به مراجعان را نتیجه استفاده از سامانه های مختلف در مدیریت های مختلف این معاونت دانست.

بررسی گزارش سوئکو با مطالعات موردی در حوزه کشاورزی و دامپروری توسط منصور آزاد سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم بخش دیگری از برنامه های بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه بود.

در ادامه محمدرضا عباسی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم مطالبی را پیرامون معرفی و نحوه عملکرد سامانه جامع انبارها ارائه و ساماندهی تمامی انبارهای موجود در منطقه، مدیریت و رهگیری کالاها و همچنین ایجاد شفافیت و ارائه گزارش های لازم را به عنوان نقاط قوت این سامانه مطرح کرد.

در بخش دیگری از این جلسه علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته گردشگری گزارشی پیرامون برگزاری مسابقه عکاسی ژئوپارک جهانی قشم ارائه کرد. همچنین شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری توضیحاتی را پیرامون افتتاح مرکز مردم شناسی و میراث ناملموس خلیج فارس در روستای سلخ مطرح نمود.

در بخش پایانی از بیست و یکمین جلسه حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی روزهای گذشته در جزیره پرداخت. وی همچنین درباره شیوه اطلاع رسانی صورت گرفته و گردش اخبار مربوط به افتتاح پروژه های قشم توسط رییس جمهور به صورت ویدئوکنفراس در رسانه ها توضیحاتی را مطرح نمود.

در پایان نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اهدای لوح سپاس به مدیر روابط عمومی و امور بین الملل از تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت روابط عمومی در راستای اطلاع رسانی اقداماتُ معرفی دستاوردهای سازمان منطقه آزاد قشم با استفاده از بروزترین تکنولوژی در رسانه های دیداری و فضای مجازی تقدیر کرد.

در حاشیه این جلسه همچنین از طرح مجموعه شهری زادبوم در شهر قشم توسط حمیدرضا مومنی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضوری جمعی از معاونین و مدیران این سازمان رونمایی شد.

همچنین در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم از کتاب "گنز بپو" (گنج پدربزرگ) به نویسندگی حاج محمد زبیری با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان رونمایی شد.

 

  • 2
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied