شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

شرکت در لاتاری با وجود حکم ممنوعیت سفر ترامپ برای کشورهای مسلمان

اداره مهاجرت امریکا هر ساله یک قرعه کشی تحت عنوان لاتاری گرین کارت ایالات متحده برای اخذ ویزای مهاجرتی گوناگونی برگزار می کند و هر ساله از این طریق به 55000 نفر گرین کارت اعطا می نماید.

شرکت در لاتاری با وجود حکم ممنوعیت سفر ترامپ برای کشورهای مسلمان

اداره مهاجرت امریکا هر ساله یک قرعه کشی تحت عنوان لاتاری گرین کارت ایالات متحده برای اخذ ویزای مهاجرتی گوناگونی برگزار می کند و هر ساله از این طریق به 55000 نفر گرین کارت اعطا می نماید. اینکه اتباع چه کشورهایی مجاز به ثبت نام در لاتاری هستند  توسط لیستی که از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشود، تعیین می گردد. ملاک انتخاب کشورها برای قرار گرفتن در این لیست، شمار مهاجرانی است که از آن کشور به طرق مختلف (غیرلاتاری) به امریکا مهاجرت داشته اند. کشور ما ایران از آنجاییکه که نسبت به سایر کشورها مهاجر کمتری به امریکا دارد، هر ساله نامش به عنوان کشور مجاز به ثبت نام اعلام می گردد. در واقع دولت امریکا در صدد است از این طریق بتواند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجرانش بوجود آورد و در عین حال نیروی کار مستعد خارجی برای کمک به اقتصاد ایالات متحده جذب کند.

 

3 (1) - Copy

 

 

اما مزایای اخذ گرین کارت و ویزای مهاجرتی گوناگونی چیست؟ بر اساس قوانین، دارندگان گرین کارت یا همان کارت سبز به عنوان مقیم دائم امریکا شناخته می شوند و می توانند آزادانه در این کشور سکونت داشته باشند و از کلیه مزایا و امکاناتی که در اختیار شهروندان امریکایی قرار می گیرد بجز حق رأی استفاده نمایند. در واقع اشخاص با کارت سبز می توانند:

  • در امریکا شغل دولتی یا خصوصی داشته باشند
  • با هزینه کم در بهترین دانشگاه ها تحصیل و یا کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایند
  • بیمه تامین اجتماعی دریافت کنند و از خدمات بازنشستگی برخوردار شوند
  • بدون اخذ ویزا به 170 کشور دنیا سفر کنند
  • و...

ممکن است در مورد حکم ممنوعیت سفر ترامپ برای 6 کشور مسلمان یعنی ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن شنیده باشید و اکنون به این فکر کنید پس چطور ایرانیان می توانند در لاتاری ثبت نام کنند و ویزای امریکا دریافت نمایند که در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم.

 

3 (1) - Copy

 

در سال 2017، با روی کار آمدن ترامپ او  طرحی تحت عنوان حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی به آمریکا را ارایه کرد که در طرح پیشنهادی او از ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک ایالات متحده جلوگیری می شد. در طرح اولیه او اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن نه تنها نمی توانستند به امریکا مهاجرت نمایند بلکه حتی اجازه سفر به این کشور را نداشتند. در ادامه نام عراق از این لیست حذف شد اما اتباع 6 کشور دیگر همچنان شامل این حکم بودند. این قانون که ظاهرا با هدف محافظت از آمریکا در برابر تروریست‌ها تصویب شده بود، با انتقادهای گسترده‌‌ای در داخل و بیرون از آمریکا مواجه شد و چالش هایی را برای سیاست‌های اتخاذ شده ترامپ در نظام حقوقی و سیاسی آمریکا به وجود آورد. در ادامه مشاهده شد که ترامپ نتوانسته بخش مهمی از شعارهایش را در این زمینه اجرایی نماید. اما مدنظر داشته باشید که اولا این قانون برای درخواست مهاجرت به امریکا از طریق غیرلاتاری بوده و هر سال در لیست کشورهای مجازی که اجازه ثبت‌نام در لاتاری را دارند نام ایران نیز به چشم می‌خورد و در طی این سالها افرادی زیادی از ایران برنده لاتاری شده و توانسته اند گرین کارت دریافت نمایند. ثانیا طرح مذکور در مهر ماه سال 1397 حذف شد، و همچنین در اواخر شهریور ماه 1398 با یک سری بند و شرایط طرح مذکور مورد تایید مجلس سنای ایالات متحده آمریکا قرار گرفت که افراد با آگاهی از راه های معافیت از این طرح می توانند مشمول این حکم نشوند.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که همه افرادی که قصد دارند در لاتاری گرین کارت امریکا شرکت نمایند می توانند از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب و متخصص در این زمینه و کسب آگاهی از کلیه مواردی که از زمان ثبت نام تا زمان اخذ ویزا باید لحاظ نمایند، شانس خود را برای اخذ ویزا به حداکثر برسانند.  متاسفانه بارها مشاهده شده است که افراد به علت عدم آگاهی و توجه به منابع غیرموثق شانس خود را برای دریافت اخذ گرین کارت امریکا از دست می دهند و یا با درج اطلاعات نادرست از قرعه کشی حذف و یا بعد از قبولی با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. برای مثال سالانه افراد زیادی با فرض بر آنکه ایران تحریم است و از سهمیه ایران نمی توان در لاتاری پذیرفته شد و ویزا دریافت کرد، اقدام به ثبت‌نام از طریق سهمیه کشورهای دیگر می‌کنند غافل از آنکه ثبت‌نامشان باطل تلقی شده و از قرعه‌کشی حذف می شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با حذف سهمیه کشور بنگلادش و اختصاص سهم این کشور به ایران، سهم ایران بیشتر از گذشته شده و در حال حاضر ایران دارای بیشترین سهمیه در لاتاری گرین کارت نسبت به سایر کشورهای دنیاست.

 

همچنین ممکن است شنیده باشید که ترامپ در صدد حذف لاتاری است و از این بابت نگران شده باشید در حالیکه اصلا جای نگرانی نیست. زیرا قدرت قانون در امریکا از رییس جمهور این کشور بیشتر است. از سال 2017، ترامپ علی رغم لابی گری های بسیار، نتوانسته است مجلس سنا و کنگره امریکا را متقاعد به حذف لاتاری نماید و ایالات متحده همواره پذیرای اتباع دیگر کشورها از این طریق بوده است. بنابراین می توانید اطمینان حاصل نمایید که لاتاری حذف شدنی نیست.

 

3 (1)

 

 امسال نیز به مانند سال‌های گذشته قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا انجام می‌شود و همانطور که قبلا اشاره شد نام ایران در لیست کشورهای مجاز برای ثبت‌نام به چشم می‌خورد. لذا می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی شانس خود را برای اخذ این فرصت استثنایی امتحان نمایید. مد نظر داشته باشید با توجه به آنکه سالانه تعداد زیادی از افراد به علت نقص در اطلاعات و ارسال عکس نامناسب از قرعه‌کشی حذف می‌شوند، بررسی اطلاعات و انجام ثبت نام توسط افراد مجرب و مطلع ضروری است لذا  بدین طریق می توانید از اشتباهات جبران ناپذیر و ضررهای هنگفت جلوگیری نمایید.

موسسه کارت سبز یک مجموعه معتبر و رسمی بوده که به طور اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کند. کارشناسان کارت سبز با سال‌ها تجربه درزمینه ثبت نام لاتاری شما را در کلیه مراحل ثبت‌نام همراهی می‌کنند. لازم به ذکر است، شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری بدون هیچ نگرانی  از این مجموعه ثبت نام لاتاری خود را انجام دهید. اقداماتی که کارت سبز در این زمینه برای شما انجام می‌دهد عبارت است از:

  • بررسی اطلاعات توسط کارشناس مهاجرت
  • ترجمه استاندارد انگلیسی/ ویرایش عکس و متناسب نمودن با قوانین اداره مهاجرت
  • تحویل پرینت رسمی با کد رهگیری معتبر
  • پشتیبانی برندگان لاتاری در زمان مصاحبه ، مراحل پزشکی ، تکمیل فرم‌ها و دریافت ویزا
  • پشتیبانی تلفنی تمام وقت
  • مشاوره رایگان پیش از ثبت‌نام

در واقع کارت سبز شما را گام به گام و مرحله به مرحله جهت ثبت‌نام موفق در لاتاری راهنمایی می‌کند و شانس شما را برای اخذ ویزا بعد از برنده شدن چندین برابر می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کارت سبز به نشانی https://www.cartesabz.net/ مراجعه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied