شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل صنایع شیر ایران:

اصحاب رسانه در توسعه فرهنگ‌ مصرف شیر نقش مهمی دارند

حمیدرضا طهماسبی‌پور مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران با بیان اینکه تشکیل شورای ارتباطات از جمله اقداماتی است که برای ایجاد تحول و قوی تر شدن ارتباط با رسانه انجام شده است،گفت: در حال حاضر ۸۰ خبرنگار عضو شورای ارتباطات پگاه هستند و امروز دومین نشست این شورا پس از تهران در گیلان برگزار ‌شده است.

اصحاب رسانه در توسعه فرهنگ‌ مصرف شیر نقش مهمی دارند

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)؛ وی افزود: شرکت پگاه ایران تنها دارنده ۶۴ نشان ایمنی و سلامت از سازمان غذا و دارو است و ۸۰۰ کد محصولی متنوع را تولید می‌کند.

طهماسبی‌پور کاهش مصرف لبنیات را برای سلامت جامعه بسیار خطرناک عنوان کرد و ادامه داد: از رسانه ها انتظار داریم، کمک کنند تا فرهنگ استفاده بیشتر مصرف لبنیات در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه پوکی استخوان از جمله بیماری هایی است که در اثر کاهش مصرف لبنیات در جامعه روند رو به رشدی را طی خواهد کرد،گفت: ضرورت مصرف روزانه شیر برای تمام گروه های سنی از سوی متخصصان علم تغذیه توصیه می شود و علاوه بر رشد کودکان و نوجوانان، موجب تضمین سلامت جسمی افراد و ارتقای هوش و قدرت فراگیری می شود.

مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران با اشاره به گرامیداشت روز شیر مدارس تصریح کرد: برای توسعه سلامتی، تغذیه دانش آموزان هر جامعه بسیار مهم است و برای تحقق این امر شرکت شیر پگاه با تمام توان در کنار دولت است و آمادگی لازم وجود دارد که مشارکت فعال در جهت تحقق این مسولیت اجتماعی مهم داشته باشیم.

وی افزود: آمار موجود بیماری پوکی استخوان در کشور نگران کننده است و باید با توسعه و ترویج فرهنگ مصرف شیر و سایر لبنیات افراد را از رنج کمبود کلسیم دور کنیم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران: بعد از مسولین، خبرنگاران نقش موثری در ارتقاء آگاهی توسعه سلامت جامعه دارند.

در ادامه جلسه قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران که به صورت ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران صحبت کرد، با بیان اینکه اصحاب رسانه برای توسعه فرهنگ‌ مصرف شیر نقش مهمی دارند، گفت: صنایع شیر رویکرد سلامت محور دارد و ما خواهان آگاهی بخشی رسانه در حوزه ترویج فرهنگ تغذیه سالم بویژه افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات هستیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از مسولین، خبرنگاران نقش موثری در ارتقاء آگاهی توسعه سلامت جامعه دارند، افزود: توسعه سلامت دانش آموزان و تحویل شیر رایگان به مدارس به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته برای شرکت شیر ایران (پگاه) از اهمیت زیادی برخوردار است و اجرای این امر را از رسالت های مهم خود می داند.

قدوسی ادامه داد: در سال گذشته در سطح چندین استان محروم توزیع شیر مدارس در دستور کار قرار گرفت، اما امسال با توجه به اوضاع کرونا و فضای آموزشی جدید این امر انجام نشده است، اما پس از عادی شدن شرایط دوباره توزیع شیرمدارس از سر گرفته خواهد شد.

قدوسی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، سن پوکی استخوان در خانم‌ها به ۴۰ و ۴۵ سال رسیده است و ۹۰ درصد از مردم کشور از کمبود کلسیم رنج می برند، گفت: درخواست داریم حتما افزایش مصرف لبنیات در جامعه در دستور کار جدی قرار گیرد و اصحاب رسانه برای تحقق ترویج این فرهنگ عزم جدی داشته باشند.

مدیرعامل شیر ایران اشاره به اینکه استان گیلان از استان‌هایی است که تولید و مصرف شیر را در زنجیره کامل خود دارد، خاطرنشان کرد: در گیلان برای افزایش تولید شیر اقداماتی در حال انجام است و شیر پگاه گیلان از کارخانه های خوب ما در کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با وحدت می توان در خودکفایی به درجات بهتری دست یابیم و هم اکنون در بازار سرمایه ورود خوبی دارد.

مدیرعامل پگاه گیلان: سلامت مردم در اولویت کاری ما قرار دارد 

در ادامه جلسه موسی اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با اشاره به اینکه این کارخانه حتی در دوران کرونا یک روز تعطیل نشده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت دارد، گفت: به جرات می توان گفت که کارکنان این شرکت نیز از سربازان سلامت محسوب می شوند زیرا در حفظ و توسعه سلامت جامعه در این شرایط سخت همچنان مشغول کار بوده و هستند.

وی افزود: سلامت مردم در اولویت کاری ما قرار دارد و هرگز محصول ناسالمی به این کارخانه وارد نشده و نمی شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: ما بر رعایت زنجیره تولید تا مصرف تاکید داریم و اگر مردم هر مشکلی را در محصولات دیدند، به اطلاع ما برسانند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار کلانشهر در خصوص اینکه به گفته برخی از دامداران برخی از صاحبان کارخانجات لبنی بدهی میلیاردی به دامداران بابت خرید شیر دارند و وضعیت شیر پگاه چگونه است، پاسخ داد: این بدهی سال گذشته ۵۰ روز بود که به کمتر از ۳۰ روز رسیده است و هیچ بدهی معوقه به بانک‌ها نداریم و در خصوص معوقات پرسنل هم تماما پرداخت شده است.

مدیرعامل پگاه گیلان ادامه داد: بر اساس مصوبه تنظیم بازار،ماه آینده، کره لاکتیکی سنتی وارد بازار می شود و پنیر سیاهمزگی گیلان تولید این شرکت نیز به زودی وارد بازار می‌شود.

وی در خصوص بورسی شدن این شرکت، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از سهام پگاه گیلان به صورت عرضه اولیه وارد بازار بورس شده است .

در ادامه این جلسه حسین غلامی مدیر عامل شرکت بازارگستر پگاه منطقه یک گفت: شرکت پگاه ۵ منطقه پخش در کشور دارد و استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و مازندران در یک منطقه هستند.

وی افزود: رعایت چرخه سرما برای شیر و فرآورده های آن بسیار مهم است و برای جلوگیری از فاسد شدن باید محصولات در تمام حلقه های این زنجیره در شرایط مناسب قرار گیرند.

در ادامه مهرداد بابا فرجی مدیر تولید شرکت شیرپگاه گیلان گفت: حفظ سلامت مردم با ارائه محصولات سالم از مهم ترین اهداف است و برای تحقق این امر لازم است تا فروشگاه ها از گذاشتن شیر و فرآورده های آن در محیط باز خودداری کنند.

وی افزود: دیده می شود که صاحبان فروشگاه ها، گاهی شیر و دوغ را در جعبه هایی در جلوی فروشگاه به فروش می رسانند که این کار اشتباهی است و عمر محصول را کوتاه می کند.

بابافرجی خاطرنشان کرد: توزیع پنیر این شرکت نیز در ۶ استان مجاور گیلان از جمله اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب سلامتی سبک زندگی پگاهی ها است، گفت: برای افزایش سرانه مصرف شیر و ترویج همراه تلاش صادقانه داشتیم و از اصحاب رسانه انتظار می رود در این خصوص تلاش ها را مضاعف کنند.

مدیر تولید پگاه گیلان در خصوص تزریق ویتامین دی ۳ به شیر گفت: این ویتامین مانند واگنی است که کلسیم را به سلول های بدن می برد که به دلیل فقر گیلان از تامین این ویتامین از آفتاب تا حدی محروم است و به همین دلیل در جهت توسعه سلامت مردم تزریق این ویتامین به شیر انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied