شمانیوز
شما نیوز

روغن سهمیه‌ بندی شد؟

دبیر انجمن روغن نباتی از کاهش ۵۰ درصدی واردات روغن خبر داد و گفت: علت کاهش واردات روغن به تحریم‌ها باز می‌گردد. به مردم توصیه می‌کنیم از روغن هدفمند و مدیریت شده استفاده کنند.

روغن سهمیه‌ بندی شد؟

دبیر انجمن روغن نباتی در پاسخ به این پرسش که چرا روغن در قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم شده است؟ گفت: طبق آخرین آمار گمرک واردات روغن خام به کشور حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. به مردم توصیه می‌کنیم از روغن هدفمند و مدیریت شده استفاده کنند. طبق آمارها تولید روغن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

امیرهوشنگ بیرشک اظهار کرد: علت کاهش واردات روغن به تحریم‌ها باز می‌گردد. زمانی که مبادی ورودی روغن کم می‌شود بر روند تولید اثر می‌گذارد. البته کاهش استفاده روغن توسط مردم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

او تصریح کرد: روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌بندی نشده است. هر چه روغن تولید می‌کنیم طبق قرارداد سفارش به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود؛ البته نسبت به گذشته روغن در فروشگاه‌ها کمتر شده است. ‌

بیرشک گفت: واردات روغن به کشور ممنوع نیست. متاسفانه در مسیر واردات روغن با معضل انتقال ارز مواجه هستیم. به هر حال در جنگ اقتصادی با این معضلات رو به رو می‌شویم.

دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به افزایش قیمت روغن جهانی اظهار کرد: روغن در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته است. تولیدکنندگان روغن به جز قیمت روغن جهانی در حوزه بسته‌بندی نیز دچار چالش هستند.

 

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied