شمانیوز
شما نیوز

آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در یک ارتباط اینترنتی با شبکه خبر سیما( 8 مهر)، آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری در این گفتگو گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از سال 94 در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد . در حال حاضر در تمامی مراکز درمانی این سازمان نسخه الکترونیکی صادر می شود و بیمه شده برای دریافت خدمات نیاز به دفترچه ندارد و صرفاً با ارائه کدملی بیمار پذیرش و خدمات را دریافت می کند.

وی افزود: اجرای نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد شامل مطب، بیمارستان ها و مراکز سرپایی در استان ها در شرایط متفاوتی است. در استان های اردبیل، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد، صددرصد مطب ها نسخه الکترونیکی تولید می کنند و در استان هایی نظیر تهران ظرف یک ماه آینده در تمامی مطب ها و مراکز سرپایی نسخ الکترونیکی صادر می شود.

وی با بیان اینکه تولید صددرصدی نسخ الکترونیکی در مطب ها نیاز به همکاری جامعه پزشکان و زیرساخت های فنی دارد، اظهار داشت: تمامی مطب ها به سیستم تولید نسخ الکترونیکی متصل شده اند اما 40 تا 50 درصد آنها نسخ را غیرکاغذی تولید می کنند که امیدواریم با رفع مشکلات تمامی جامعه پزشکان در این زمینه همکاری کنند.

وی به مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: این طرح مزیت‌های فراوانی برای نظام سلامت و بیمه‌ها دارد.  اجرای آن از تکرار تجویز دارو جلوگیری می‌کند و موجب استفاده بهینه از منابع و ارتقای خدمات می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied