شمانیوز
شما نیوز

اعلام مشمولان جدید وام ۴۰۰ میلیونی تومانی

مدیرعامل بانک مسکن گفت: افرادی که تازه تصمیم به افتتاح حساب در طرح مسکن جوانان گرفتند مشمول افزایش سقف تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی هستند.

 اعلام مشمولان جدید وام ۴۰۰ میلیونی تومانی

به گزارش شمانیوز به نقل از صدا و سیما، دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، درباره جزئیات دستورالعمل افزایش سقف وام مسکن جوانان افزود: افرادی که می‌خواهند اقدام به افتتاح حساب مسکن جوانان کنند می‌توانند از افزایش سقف تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: صاحبان حسابی که از گذشته افتتاح حساب داشتند براساس قرارداد و شرایط زمان افتتاح حساب تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود و این افزایش شامل حال آنان نمی‌شود.

شایان اضافه کرد: یکی از امتیاز‌های جدید این حساب، افزایش سن ساختمان است که سقف عمر ساختمان 25 سال در نظر گرفته شده است که تا پیش از این عمر ساختمان 20 سال بود.

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات 9 درصد و بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله است گفت: تسهیلات به دارنده حساب پرداخت می‌شود و والدین می‌توانند بعد از 5 سال به مبلغ 210 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 9 درصد دریافت کنند، اما واحد خریداری شده باید بنام صاحب حساب باشد.

وی افزود: افرادی که افتتاح حساب می‌کنند برای دریافت حداقل تسهیلات سپرده‌گذاری 15 ساله، در سال نخست ماهانه مبلغ واریزی از 65 هزار تومان و در پایان سال پانزدهم به 247 هزار تومان می‌رسد و سالانه 10 درصد به مبلغ واریزی اضافه می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف پرداخت تسهیلات در شهر تهران 400 میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) 330 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 290 میلیون تومان است.

شایان افزود: سقف تسهیلات در سال پنجم در تهران، 210 میلیون تومان، شهر‌های بزرگ 150 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 100 میلیون تومان است و در این حالت مبالغ واریزی ماهانه نیز افزایش خواهد یافت که در شهر تهران در سال اول به صورت ماهانه 610 هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied