شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت هفته جهانی گردشگری

نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری موانع و راهبردها در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری موانع و راهبردها به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری و بهره گیری بیشتر از مواهب طبیعی و جذب سرمایه گذار در مجموعه گردشگری و اقامتی ماه با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری موانع و راهبردها در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش شمانیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ نشست تخصصی ظرفیت‌های گردشگری موانع و راهبردها به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری و بهره گیری بیشتر از مواهب طبیعی و جذب سرمایه گذار در مجموعه گردشگری و اقامتی ماه با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.

دکتر سید حجت مهدوی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به  لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری در گیلان به منظور ایجاد توسعه پایدار بیان کرد: استان گیلان دارای مواهب طبیعی خاص و بکری است و باید به عنوان سرمایه های ملی از این موانع به منظور درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای جوامع محلی بیش از پیش استفاده شود.

وی در ادامه به برگزاری چندین نشست تخصصی در حوزه گردشگری به مناسبت هفته جهانی گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری کارگروه های تخصصی و نشست‌های این چنینی این است که ظرفیت های موجود را به درستی بشناسیم و با بکارگیری و جذب بخش خصوصی در جهت نمود بخشی فعالیت های گردشگری و تسهیل در امر سرمایه گذاری گام برداریم.

در ادامه سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم مجلس در راستای تقویت صنعت گردشگری بیان کرد:

در سطح جهان کشورهای مختلف از گردشگری به عنوان صنعت جدید درآمد زا استفاده می کنند این در حالی است که کشور ما به عنوان یکی از کشورهای چهار فصل ، نسبت به سایر کشورها در این زمینه در جایگاه بالاتری به لحاظ جذابیت های گروشگری قرار دارد و بیش از آنکه اقتصاد کشور متکی به صنعت نفت باشد باید از طریق صنعت گردشگری درآمد لازم برای کشور تامین شود.

وی افزود : مجلس شورای اسلامی تلاش کرده است با وضع قوانین به سود بخش خصوصی نفوذ دولت در حوزه اقتصادی را کاهش دهد اما تا کنون بخش خصوصی نتوانسته است آنطور که باید از قوانین به نفع مردم استفاده کند و نیاز است در کارگروه‌های تخصصی به صورت منظم مسائل مربوط به بخش خصوصی بررسی و از دل کارگروه به نمایندگان مجلس ارائه شود تا در بحث قانونگذاری  به نکات حائز اهمیت از دید فعالان بخش خصوصی توجه شود.

مهندس امین افقی عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست به ظرفیت ها و موانع موجود در حوزه گردشگری دریایی اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی به عنوان یک ویژگی جدید و مغفول مانده می تواند در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد و باید با خلق ارزش و ایجاد ظرفیت‌های جدید و توجه به نگاه توسعه دریا محور ، از صنعت گردشگری بهره وری بیشتری داشت.

وی با تاکید به اهمیت افزایش ضریب ماندگاری گردشگر در استان گیلان خاطرنشان کرد : تنوع بخشی ارائه خدمات در حوزه گردشگری، کیفی بخشی در زمینه تولیدات در محصولات صنایع دستی ، و ایجاد زیرساخت های گردشگری با نگاه جذب گردشگر خارجی و داخلی می تواند ضریب ماندگاری گردشگر در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان را افزایش دهد.

معاون بندری و‌حوزه خزر سازمان بااشاره به مغفول ماندن توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به عنوان بازاری پنهان در دریای صلح و دوستی و برنامه های این سازمان برای راه اندازی خط گردشکری دریایی بنادر کشورهای خزر از سال ۲۰۲۲ بیان کرد:  راه اندازی گردشگری دریایی بین منطقه آزاد انزلی و  بندرانزلی می تواند اقتصاد گردشگری دو منطقه را پیوند دهد و با سفرهای دریایی از منطقه آزادانزلی به سمت شهر انزلی و بعد ازآن به سمت بنادر کیاشهر، چمخاله،آستارا، نوشهر و امیر آباد، اولین حلقه پیوند دریایی بین بنادر جنوبی خزر ایجاد می شود.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی تورهای گردشگری یک روزه دریایی در منطقه آزاد انزلی ادامه داد:در صورت برنامه ریزی برای برگزاری تورهای یک روزه دریایی ، گردشگر پس از حضور در منطقه آزاد از ظرفیت های متنوع گردشگری، با کشتی های تفریحی منطقه آزاد از طریق دریا وارد شهربندرانزلی شده و از جاذبه های گردشگری بندرانزلی استفاده کند.

گفتنی است در ادامه این نشست تخصصی اساتید حاضر، در حوزه گردشگری خلاق، گردشگری تفریحی، اقتصاد سبز، داشته‌های گیلان در حوزه گردشگری و توسعه پایدار نکات حائز اهمیتی را ارائه دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied