شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

7 خاصیت جادویی روغن آرگان

این روزها مواد تشکیل دهنده‌ی اکثر محصولات مراقبت پوست و مویی را که بخوانیم، اسم آرگان را در ترکیباتش می‌بینیم. خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر محصولی آرگان نداشته باشد، کارایی و کیفیت لازم را ندارد. مگر این ماده‌ی طلایی چه ترکیباتی دارد که اینقدر برای سلامت پوست و مو مهم است؟

7 خاصیت جادویی روغن آرگان

این روزها مواد تشکیل دهنده‌ی اکثر محصولات مراقبت پوست و مویی را که بخوانیم، اسم آرگان را در ترکیباتش می‌بینیم. خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم اگر محصولی آرگان نداشته باشد، کارایی و کیفیت لازم را ندارد. مگر این ماده‌ی طلایی چه ترکیباتی دارد که اینقدر برای سلامت پوست و مو مهم است؟

 

خواص روغن آرگان برای سلامتی پوست و درمان خشکی پوست در تحقیقات مختلفی که روی این میوه انجام شده به اثبات رسیده است. در از این پژوهش ها، با بررسی های صورت گرفته روی نمونه ها، مشخص شد که روغن آرگان علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان ها و اسیدلینولئیک های فراوانی را در خود جای داده، سرشار از ویتامین های E و A نیز می باشد و به همین دلیل مورد استفاده صنایع آرایشی بهداشتی در انواع کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست قرار گرفته است.

لازم است برخی از این خواص روغن آرگان را بررسی کنیم و خود را وارد دنیای فواید این روغن گیاهی کنیم که بتوانیم نهایت استفاده را از این گیاه مراکشی داشته ببریم.

 

  • از بین بردن جوش ها و آکنه:

     

  • آکنه و جوش های ناشی از آکنه معمولا در اثر ترشح هورمونی به نام سبوم که جزوی از چربی های زیر پوست میباشد بوجود می آید. روغن آرگان به دلیل دارا بودن مقدار زیادی تری ترپنوئید و لینولئیک اسید که خاصیت ضد التهابی دارند، علاوه بر کنترل و تنظیم میزان ترشح سبوم، توانسته به خوبی آکنه ها و جوش های پوستی را بر طرف کرده و در التیام جای جوش ها و همچنین زخم های ریز ناشی از خاراندن جای جوش نیز به تدریج خوب عمل کند.

    ترکیب و استفاده کردن از روغن آرگان برای پوست خیلی ساده است، یک عدد چای کیسه ای سبز را به مدت ده دقیقه در آب جوش گذاشته و صبر کنید تا به دمای فضایی که در آن هستید برسد. دو الی چهار قطره از روغن آرگان به همراه یک قطره روغن درخت چای را اضافه کرده و بعد از هر نوبت پاکسازی پوست و یا مرطوب کردن از آن استفاده کنید. البته برای نواحی از پوست که مقاومت بالاتری دارد میتوانید این روغن را بصورت مستقیم روی پوست ماساژ دهید.
     

  • درمان جوش های بعد اصلاح:
     

    جوش هایی که در مردان و زنان مشترک بوده و همیشه باعث ناراحتی و گاهی درد می شود، جوش های بعد از اصلاح است که از فواید روغن آرگان درمان این جوش ها می باشد. در خانم ها معمولا پس از اصلاح دست و پاها و یا صورت جوش های ریزی بوجود خواهد آمد که میتوانند چند قطره از روغن را با مالش دست خود به یکدیگر گرم کرده و در ناحیه اصلاح شده ماساژ داده شود. این کار در دراز مدت باعث کاهش مو ها نیز خواهد شد.

  • بعلاوه آقایان هم می توانند به دو روش از این روغن برای جلوگیری از بروز جوش های بعد از اصلاح استفاده کنند. اولین روش ماساژ دادن پوست صورت پس از اصلاح با چند قطره روغن آرگان بوده، و روش دیگر ترکیب کردن روغن آرگان به خمیر ریشی که قبل از اصلاح به صورت خود میزنند می باشد که دیگر نیازی به ماساژ مجدد پوست نبوده و بوی روغن نیز به مشام نمی رشد.

  • جلوگیری از پیری پوست:
     

    مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ دانشگاه پزشکی وین در اتریش صورت گرفت که در آن گروهی برای آزمایش به مدت ۳۰ روز از روغن آرگان برای مراقبت از پوست خود استفاده کردند. پس از آن مشاهده شد هیدراسیون موجود در پوست آنها در مقایسه با گروهی که از دارو برای مراقبت استفاده کرده بودند به طرز قابل توجهی بهبود یافته بود.

    هنگامی که پوست هیدراته شده به نسبت سایر گروه ها کلاژن کمتری از دست می دهد و در مقابل گرما، نور های فرابنفش خورشید و سمای هوا مقاومت بیشتری از خود نشان میدهد. محصولات مراقبت دور چشم با بهره گیری از خواص روغن آرگان می تواند در این مسیر به شما کمک خوبی کند.

    همچنین در تحقیقاتی در خصوص زنان یائسه مشخص شد بعد از اینکه شرکت کنندگان در این تحقیق به مدت دو ماه از روغن آرگان مصرف کردند بهبود قابل توجهی در حفظ رطوبت پوست داشتند و حتی متوجه شدند که پوست میتواند آب بیشتری بدون خشک شدن از دست داده و این نشان دهنده درمان عمقی سلول های پوست است.

  • حفظ لطافت و درخشندگی پوست:
     

    ساپونین های موجود در روغن آرگان باعث می شوند توانایی بازسازی سلول های پوستی مجدد فعال شده و بزرگترین بخش های بدن را سالم و قوی نگه دارند. کافی است تا شبها و قبل از خواب دو قطره از این روغن روی پوست خود ماساژ دهید و شاهد بالا رفتن لطافت و درخشندگی پوست که روفن آرگان برای شما به ارمغان آورده باشید.

    ماسک حاصل از ترکیب چند قطره از روغن آرگان با عسل طبیعی و آبلیمو و استفاده از آن روی پوست سبب روشنی پوست شما خواهد شد. این روغن گیاهی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی به پوست جذب شده و می تواند تاثیرات سیستماتیک بر بدن بگذارد. همچنین می توانید با مشاهده محصولات مراقبت صورت فرایند ساده تری را برای خودتان ایجاد کنید.

  • جلوگیری از ترک های پوست:
     

    ترک های پوستی به دلایل متفاوتی همچون بارداری، رشد بلوغ برخی اندام ها، افزایش یا کاهش سریع وزن و سفت یا شل شدن پوست می باشد که روغن آرگان با کمک به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته نگه داشتن آن، باعث می شود که ترک های پوستی کمتر شکل گرفته و حتی به جلوگیری از ترک ها هم کمک خواهد کرد. با ماساژ دادن چند قطره روغن آرگان روی محل ترک خوردگی یا محل هایی که مستعد ترک هستند این مشکل را به مرور زمان حل کنید.

    خشکی کف پا نیز از عوام آزار دهنده ای می باشد که معمولا در اثر راه رفتن زیاد با کفش نا مناسب، قرار گرفتن پا در جوراب و کفش به مدت طولانی و عواملی از این دست ایجاد خواهد شد. با مرطوب کردن کف پا به وسیله روغن آرگان و باقی ماندن بر پا به مدت حدود چند ساعت که بطور کامل جذب پوست پا شود، پس از مدتی می توانید شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن باشید.

  • کاهش و بهبود اگزما و پسوریازیس:
     

    از زمان های قدیم از روغن آرگان برای درمان و کاهش مشکلات پوستی پسوریازیس و اگزما در نوزادان استفاده میشده، به همین منظور باید روغن را در قسمت هایی از بدن نوزاد که آسیب دیده مالیده و همه روزه آن قسمت را ماساژ داده شود.

  • کاهش سوختگی ناشی از پوشک:
     

    از مشکلات رایج در نوزادان زخم ناشی از پوشک نا مناسب است خصوصا در فصول گرم تابستان سال می باشد. معمولا پدر و مادرها از روغن بچه استفاده می کنند و چون حاوی روغن است از محافظت طبیعی پوست نوزاد جلوگیری میکند. اما همانطور که گفته شد روغن آرگان غیر چرب بوده و به سرعت توسط پوست جذب می شود. در نهایت روغن باعث ترمیم و آبرسانی به پوست شده و زخم های ناشی از پوشک را کاهش میدهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات حاوی روغن آرگان به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی به آدرس https://www.khanoumi.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied