شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/07/15 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/07/15 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/07/15 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/07/15 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت جهانی طلا 15 مهر 99 // 14:00 ظهر سه شنبه

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و موجب خنثی شدن افزایش اشتهای ریسک پذیری در بازارها شده است، قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم حدود 2 هفته گذشته رسیده بود، امروز تا حدود زیادی رشد قیمت های دیروز را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 0.20 درصد کاهش به 1909 دلار و 63 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.31 درصد کاهش به 1914 دلار و 10 سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه پس از 3 شب بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا به کاخ سفید بازگشت.

به دنبال بهبود نسبی حال جسمی ترامپ و احتمال تصویب بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا شاخص ها در بازارهای بورس آسیا شاهد افزایش بود. در عین حال تضعیف 0.1 درصدی شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب موجب تقویت قیمت طلا شد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در مورد بسته محرک مالی جدید صحبت کرده اند و قرار است امروز این مذاکرات ادامه یابد.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو دیروز گفت، انتظار دارد که نرخ تورم آمریکا تا سال 2023 به 2 درصد برسد و خواهان رسیدن این نرخ به 2.5 درصد برای جبران سال ها رشد ضعیف قیمت هاست.

در همین حال روند ترمیم اقتصاد حوزه یورو در ماه سپتامبر کند شده و شواهد حکایت از آن دارد که بخش های مختلف اقتصادی و کشورهای مختلف این حوزه در حال وضعیت مجدد محدودیت های اجتماعی از ترس موج جدید کرونا هستند.

قیمت نقره امروز با 0.1 درصد افزایش به 24 دلار و 37 سنت رسید. قیمت پلاتین هم 0.1 درصد رشد داشت و به 897 دلار و 99 سنت رسید. فلز پالادیوم هم شاهد کاهش 0.2 درصدی بود و به 2356 دلار و 85 سنت رسید.// تسنیم

 

z1og_fefdjnd3y7qv

نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش یافت // 10:30 صبح سه شنبه

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه پانزدهم مهرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۱۷۵ ریالی به قیمت ۵۴ هزار و ۵۲۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۲۹ ریال افزایش، ۴۹ هزار و ۲۶۴۸۹ ۰ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۸۸۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۱۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۶۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۵۲ ریال، روپیه هند ۵۷۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۲۴۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۵۳۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۷۱۷ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۶۷۲ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۹۰۱ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۵۲۳ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۴۰۹ ریال، روبل روسیه ۵۳۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۳ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۶۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۲۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۸۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۷۵ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۷۴۰ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۷۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۸۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار ۱۴۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۱۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۲۹۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۲۷ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۴۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۵۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۷۷۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۴ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.// مهر

z1og_fefdjnd3y7qv
قیمت دلار در جهان کاهش یافت / 09:00 صبح سه شنبه

روند افزایشی در برخی از مقاصد امن سرمایه گذاری نظیر مسکن نشان می دهد که معامله گران هنوز نسبت به پیامدهای کرونا بر روی اقتصاد آمریکا و جهان نگران اند و بخشی از این نگرانی نیز به بازار ارز منتقل شده است. رشد قیمت مسکن نه تنها در آمریکا که در بسیاری از کشورهای دیگر به سطوح کم سابقه ای رسیده است تا جایی که متوسط نرخ مسکن در انگلیس و نروژ به بالاترین سطح سه سال اخیر خود و در هنگ کنگ به یکی از بالاترین سطوح ثبت شده خود در طول یک دهه اخیر رسیده است.

عامل موثر دیگر بر بازار ارز، اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. اگرچه جوبایدن هنوز با اختلاف اندکی در نظرسنجی ها از ترامپ پیش است اما نمی توان با قطعیت در خصوص برنده احتمالی سخن گفت. در شرایطی که دونالد ترامپ تردیدهایی در خصوص پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست خوردنش را ایجاد کرده، رئیس جمهوری خواه سنا آمریکا گفته است پیروز انتخابات از هر کدام از دو حزب در ماه ژانویه رئیس جمهور خواهد شد و کسی نمی تواند مانع این کار شود.  

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر ( ۱۳ آبان) برگزار خواهد شد اما به دلیل کرونا احتمالا تغییراتی در روند رای گیری ایجاد خواهد شد.  

در ادامه سیگنال دهی متناقض به بازارهای مالی، این بار یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا از احتمال طولانی شدن روند احیای اقتصادی این کشور خبر داده است. پاتریک هارکر- مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در فیلادلفیا گفته است فرض غالب این است که تا اواخر سال آینده، واکسن کرونا به طور گسترده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

شماری از کشورهای مختلف برآورد خود از رشد اقتصادی امسال را افزایش داده اند اگرچه رشد اقتصادی بسیاری از کشورها حتی در سناریو خوش بینانه نیز منفی باقی خواهد ماند. جان ویلیامز- مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در نیویورک گفته است روند احیای رشد اقتصادی آمریکا قوی تر از چیزی بوده است که پیشتر تصور می شد.

وضعیت برای دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین نیز احتمالا مطلوب تر از آن خواهد بود که پیشتر تصور می شد: بانک جهانی در گزارش جدیدی به بررسی وضعیت اقتصاد چین در ماه های پایانی سال جاری پرداخته و اعلام کرده است چین تنها اقتصاد بزرگ منطقه شرق آسیا خواهد بود که با وجود تبعات سنگین کرونا رشد اقتصادی مثبت را تجربه خواهد کرد و رشد دو درصدی برای آن در سال جاری پیش بینی شده است. انتظار می رود روند رشد اقتصاد چین در سال آینده شتاب بسیار بیشتری بگیرد و به ۷.۹ درصد برسد.  

نیل جونز- کارشناس مسایل ارزی در بانک میزوهو - گفت: دارایی های پرریسک در شرایط فعلی کمتر مورد استقبال معامله گران قرار می گیرند چرا که احتمال بدتر شدن شرایط اقتصادی جهان وجود دارد. تا زمانی که معامله گران نسبت به آینده خوش بین نباشند، ترجیح خواهند داد سرمایه های در اختیار خود را در دارایی های امن نگهداری کنند و این تقاضا برای دارایی های امن احتمالا در کوتاه مدت در سطح نیرومندی باقی خواهد ماند.  

پس از فروکش کردن موج اولیه، روند شیوع کرونا در بسیاری از کشورها سرعت گرفته که این روند به ویژه در اروپا محسوس بوده است. با این حال دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- از قرار داشتن توسعه واکسن کرونا در مراحل پایانی و آغاز توزیع آن از اواخر ماه آینده صحبت کرده است.  

تاکنون بیش از ۳۵ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۱۰۴ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و ۴۴ هزار و ۵۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۲۱۴ هزار و ۸۴۵ نفر، برزیل با ۱۴۶ هزار و ۴۱۷ نفر، هند با ۱۰۳ هزار و ۶۰۰ نفر، مکزیک با ۷۹ هزار و ۸۸ نفر و انگلیس با ۴۲ هزار و ۳۶۹ نفر بوده است.

به نظر می رسد کرونا روی توان بودجه ای بزرگ ترین اقتصاد اروپایی تاثیر منفی محسوسی گذاشته است تا جایی که مرکز مطالعات اقتصادی آلمان اعلام کرده مازاد بودجه ۵۲.۵ میلیار دلاری دولت در سال قبل جای خود را به کسری بودجه ۱۷۰ میلیارد دلاری در سال جاری خواهد داد. به گفته این مرکز،  امسال اقتصاد این کشور ۵.۳ درصد کوچک خواهد شد که این رقم در صورت تحقق، ۱.۴ درصد بیشتر از رقمی خواهد بود که پیشتر تصور می شد.  این موسسه با پیش بینی از سرگیری رشد اقتصادی در سال آینده، نرخ رشد سال ۲۰۲۱ را ۵.۱ درصد پیش بینی کرده است.

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۵۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۲ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۶ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۷ دلار رسید.

تا پایان آگوست ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۲  درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۸.۱ درصد و ۷.۴ درصد رسید. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفت ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۵ میلیون و ۶۰۳ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند.

در آلمان و تا پایان این ماه، متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافته است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از فوریه ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل یک دو میلیون و ۹۶۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این مدت با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۲۵۰  هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴ درصد بیشتر و شمار افراد شاغل ۱.۵ درصد کمتر شده است.

کیوسوکه سوزوکی-  استراتژیست مسائل ارزی در موسسه " سوسیه جنرال" گفت: فکر می کنم در بلندمدت بین یورو و دلار توازن برقرار شود و نرخ برابری هر یورو در بلندمدت  احتمالا ۱.۱۶ دلار خواهد بود. ما شاهد یک روند احیای طولانی خواهیم بود و فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، کار سختی را برای رساندن اقتصاد به سطح پیش از آغاز بحران کرونا خواهد داشت.  

ارزهای آسیایی

ارزش یوان طی این مدت حدود چهار درصد در مقابل دلار تقویت شده است. تزریق گسترده نقدینگی به بازارهای مالی توسط بانک مرکزی این کشور و کاهش نرخ های بهره بانکی  از جمله دلایل اصلی فاصله گرفتن نرخ برابری دلار از محدوده هفت یوانی عنوان می شود. یوان در سه ماهه سوم امسال بهترین عملکرد را در مقابل دلار در بین تمامی ۱۰ ارز مهم جهانی داشته است.  

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۰۵.۷۰۵  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۷۹ یوان چین اعلام شد.// ایسنا

 

z1og_fefdjnd3y7qv

مرور بازار در روز گذشته دوشنبه 14 مهر 99//

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۹ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 332 هزار تومان، قیمت دلار 29 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 14 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 13میلیون و 500 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 5 میلیون تومان و سکه گرمی2 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 332 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 774 هزار تومان و هر مثقال طلا 5میلیون و 772 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا و سکه در بازار از ابتدای هفته نزولی شد و این روند قیمتی با توجه به کاهش قیمت ارز همچنان ادامه داشت؛ برهمین اساس قیمت سکه از کانال 15 میلیون تومان به 14 میلیون تومان بازگشت و با ادامه روند نزولی قیمت‌ها در معاملات ظهر روز یکشنبه  قیمت سکه به کانال 13 میلیون تومان بازگشت.

ولی دلال‌ها و سوداگران در بازار در معاملات شبانه نسبت به کاهش قیمت طلا و ارز مقاومت کرده و مانع از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار شدند؛ برهمین اساس قیمت‌ها در ساعات نخست معاملات امروز نسبت به دیروز با افزایش همراه بود.

در بازار ارز نیز قیمت دلار با افزایش نسبت به روز قبل 29 هزار تومان، یورو 34 هزار و 200 تومان و درهم امارات 8 هزار و 100 تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی بود.

البته از صبح شنبه و با انتشار خبرهای امیدوار کننده بازار ارز و طلا مسیر نزولی را پیش گرفت و برهمین اساس نیز دلار آزاد از کانال 29 هزار تومان به کانال 28 هزار تومان، دلار رسمی از کانال 28 هزار تومان به کانال 26 هزار تومان و سکه از کانال 15 میلیون تومان به کانال 13 میلیون تومان بازگشت.

هرچند فعالیت دلالان و سوداگران ارزی مانع از کاهش بیشتر قیمت ارز شد و مسیر قیمت‌ها در بازار طلا و ارز از روز دوشنبه باردیگر صعودی شد.

قیمت دلار صبح امروز در صرافی های بانکی  26 هزار و 950 تومان تعیین شد که نسبت به پنج شنبه هفته گذشته که دلار با قیمت  28 هزار و 900 تومان به فروش می‌رسید با کاهش حدوداً 2 هزار تومانی همراه بود.

ولی با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت و برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 28 هزار و 200 تومان و قیمت خرید دلار نیز 28 هزار و 100 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33 هزار و 50 تومان و قیمت خرید یورو 32 هزار و 950 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم

 

بروز رسانی: دوشنبه 14 مهر 14:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

28 هزار و 200

قیمت دلار (بازار آزاد)

29 هزار

قیمت یورو (صرافی بانکی)

33 هزار و 50

قیمت یورو (بازار آزاد)

34 هزار و 400

قیمت درهم

8 هزار و 100

قیمت پوند

38 هزار و 100

بروز رسانی: دو‌شنبه 14 مهر ساعت 12:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

13  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

14 میلیون و 350 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

7 میلیون و 800  هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5 میلیون

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 600 هزار

بروز رسانی: دوشنبه 14 مهر ساعت 12:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 332 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 774 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 772 هزار

انس طلا(دلار)

1893.6

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت دلار تا ساعت 14:00 // 14 مهر

قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) در ادامه معاملات امروز ۱۴ مهرماه صرافی‌های بانکی نسبت به معاملات صبح با ۱,۰۵۰ تومان افزایش همراه شد و به ۲۸ هزار تومان رسید.

قیمت خرید دلار هم با ۱,۰۵۰ تومان افزایش به ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

قیمت خرید یورو نیز نسبت به معاملات صبح با ۱,۲۵۰ تومان افزایش به ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت فروش با ۱,۲۵۰ تومان افزایش به ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان است.// مهر

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied