شمانیوز
شما نیوز

حضور فولاد خراسان در همایش سالانه فولاد سازان

بیست و دومین همایش و نمایشگاه فولاد پس از هفت ماه تاخیر به دلیل ویروس کرونا آغاز به کار کرد.

حضور فولاد خراسان در همایش سالانه فولاد سازان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی مجتمع فولاد خراسان؛ این همایش با حضور دکتر خداداد غریب پور معاون وزیر صمت ورئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از محققان، استادان، مدیران و کارشناسان فولاد و مشارکت مجتمع فولاد خراسان در روز دوشنبه 14 مهر ماه 1399 در محل دائمی همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این همایش علمی مدیران و کارشناسان صنعت فولاد کشور به موضوعاتی درباره چالش های موجود در تامین مواد اولیه، تجهیزات، دانش فنی و توسعه زیر ساختها در رقابت پذیری محصولات فولادی در قالب پانل تخصصی پرداختند و به سوال معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان درباره عدم تامین کنسانتره با کیفیت مطلوب و عدم توازرن بین تکنولوژی های پیاده شده با کیفیت مواد اولیه، پاسخ داده شد.

پروفسور عباس نجفی زاده ، رییس هیات انجمن آهن و فولاد ایران در آیین افتتاح این سمپوزیوم ، انتقال دانش بین شرکت کنندگان را سبب بهره وری صنعت فولاد دانست و گفت :  نقش فولاد در اقتصاد جهانی

ارزش افزوده فولاد بیشتر از دیگر صنایع است و می تواند بیشترین بهره وری را داشته باشد  و بیشتر از  دیگر صنایع اشتغال زایی داشته است .

وی افزود : در آینده باید تولید فولاد با مدیریت هوشمند صورت گیرد و الزام انطباق فرایندهای با ضوابط زیست محیطی از الزامات تولید کنندگان فولاد باید باشد ، تکنولوژی تولید فولاد باید به سمت کاهش گاز گلخانه ای باشد تا این صنعت به یک صنعت سبز تبدیل شود .

رییس هیات انجمن آهن و فولاد با اشاره به اینکه برای تولید محصولات  فولادی جدید باید استحکام و ‌ انعطاف بیشتر  مد نظر باشد گفت : برای تولید فولاد باید سوخت های جایگزین صورت گیرد و این هدف صورت نمیپذیرد تا تحقیقات بصورت کامل در کنار تولید فولاد انجام شود .

دکتر  خداداد غریب پور ، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت(صمت) گفت : ذخایر آهن استخراج و اکتشاف شده کشورمان  تا چند سال آینده کافی است و به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج کرد  و با تولید فولاد جایگاه کشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم. وی با اشاره به اینکه بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت اجرا خواهد کرد ، افزود : هر روز ابداعات جدید در دنیا در حوزه فولاد داریم و انجمن آهن و فولاد ایران این وظیفه را دارد تا براساس نیاز صنعتی پژوهش ها را سامان دهد تا رفع نیاز صورت گیرد .

غریب پور ، با اشاره به اینکه هم اکنون برای رفع نیاز فولاد سازان همکاری خوبی با دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان داریم ، گفت : رویکرد جدید وزارتخانه نیاز سنجی ، بهره وری و ایمنی است و در سال گذشته ۱۷۰ نیاز صنعتی شناسایی شد و در دانشگاه بر روی آن کار شده و الان در حال بهره برداری از نتایج آن هستیم.

وی گفت : تقاضا محور کردن  سمپوزیوم  ها و همایش ها باید انجام پذیرد تا صنایع فولادی بدانند که با شرکت در این همایش ها و سمپوزیوم ها نیازهایشان رفع می گردد. وی صنعت فولاد را نمونه و پیشتاز در کشور دانست و خاطر نشان ساخت: تولید فولاد یازده درصد رشد داشته است که این نشان از تلاش فولاد سازان و سرمایه گذرای در این زمینه است .

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه فولادسازان توانسته اند نیازهای ارزی کشور را بر آورده کنند ، گفت: کاهش گازهای گلخانه ای ، تولید فولاد سبک و توسعه پایدار  رویکرد جدید در صنعت فولاد است و توجه به این امر یک ضرورت است . وی تصریح کرد : با توسعه پایدار  و اکتشافات جدید می توان کمبود نیاز مواد اولیه را باید کاهش دهیم ،اکتشافات جدید و برداشت های عمیق باشد رسالت جدید و ضرورت کشور است.

همزمان با برگزاری سمپوزیوم فولاد، فولاد خراسان با برپایی غرفه در نمایشگاه جانبی که عصر روز دوشنبه 16 مهر ماه توسط دکتر غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد، دستاوردها و محصولات خود را به نمایش برای بازدیدکنندگان گذاشت.

گفتنی است این نمایشگاه با رعایت همه پروتکل های بهداشتی با حضور 254 شرکت داخلی و  به مدت سه روز برپاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied