شمانیوز
شما نیوز

صورت های مالی بانک توسعه صادرات ایران تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک توسعه صادرات ایران با حضور اعضای مجمع این بانک برگزار و صورت های مالی سال 98 به تصویب رسید.

صورت های مالی بانک توسعه صادرات ایران تصویب شد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادارت ایران، عباس معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در نشست مجمع عمومی این بانک ، اقدامات بالاتر از انتظار بانک در حوزه بانکداری دیجیتال را قابل تقدیر شمرد و افزود: گزارش مربوطه در کمیته بانکداری دیجیتال وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در آنجا مدل کسب و کار بانک توسعه صادرات نهایی خواهد شد.

 

وی خواستار کاهش تسهیلات غیر جاری در بانک توسعه صادرات شد و در عین حال اضافه کرد: از آنجایی که پورتفوی بانک ارزی است بنابراین بخش عمده ای از مطالبات مشکوک الوصول به دلیل شرایط این بازار است.

 

معمار نژاد با اشاره به اجرای حاکمیت شرکتی دربانک، گفت : لازم است گزارش­های دقیق تری به وزارت اقتصاد و اعضای مجمع ارائه شود تا تجربیات این بانک بعنوان الگو و نمونه در اختیار سایر زیرمجموعه های وزارت اقتصاد قرار گیرد.

 

وی، خواستار ریسک پذیری بانک توسعه صادرات در تامین مالی بنگاه­های صادرات محور شد و گفت: گرچه فعال بودن منابع بانک در بازار بین بانکی ریسک نقدینگی پایین بانک را موجب شده اما تامین مالی بنگاه­های صادرات محور نیز مهم است.

 

مژگان خانلو نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست، اظهارداشت: سیستم بانکی شرایط سختی را سپری می کنند اما کسب دستاوردها از سوی بانک توسعه صادرات در شرایط سخت، تقدیر و تشکر ویژه را می طلبد.

 

وی، حمایت بانک توسعه صادرات از شرکت های دانش بنیان و واحدهای موفق صادراتی را ستودنی توصیف کرد و گفت : کاهش قیمت تمام شده پول ، انضباط مالی و عدم برداشت از بانک مرکزی ، بانکداری دیجیتال و حاکمیت شرکتی از جمله موضوعات قابل توجه در گزارش بانک توسعه صادرات به مجمع عمومی است.

 

در این جلسه اعضای مجمع دیدگاهها و پیشنهادهایی در حوزه فعالیت این بانک ارائه کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied