شمانیوز
شما نیوز

مدیر ژئوپارک جهانی قشم اعلام کرد

برگزاری مسابقه عکاسی«طعم خش» برای معرفی جاذبه های ژئوفود قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: برای معرفی جاذبه های زمین شناسی و طبیعی ژئوپارک (ژئوفود) قشم و در راستای معرفی ویژگی های فرهنگی جامعه محلی و تنوع غذایی جزیره قشم به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری این جزیره، مسابقه عکاسی با عنوان «طعم خش» به مناسبت روز جهانی غذا (16اکتبر برابر با 25 مهرماه) برگزار می شود.

برگزاری مسابقه عکاسی«طعم خش» برای معرفی جاذبه های ژئوفود قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ علیرضا امری کاظمی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: هدف از برگزاری این مسابقه معرفی غذاها و دسرهایی که از دیرباز و به صورت سنتی توسط اهالی قشم تهیه می شده به همگان و همچنین حفظ و احیای تنوع غذایی جزیره است.

وی موضوعات این مسابقه را تنوع غذایی و دسرهای ویژه جزیره، غذاهای مورد استفاده در آیین ها و مراسم بومی محلی ساکنان جزیره، مقایسه بین غذاهای نسل قدیم و جدید و بکارگیری ابتکار و هنر در پخت غذا و تولید دسر برای معرفی جاذبه های زمین شناسی و طبیعی ژئوپارک (ژئوفود) اعلام کرد.

امری کاظمی با اشاره به اینکه  شرکت در این مسابقه برای همه علاقمندان آزاد است، تصریح کرد: ولی در صورت عدم اثبات اصالت عکس و مالکیت فرستنده، این نوع عکس ها از مسابقه حذف می شود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم یادآور شد: عکس ها می تواند با دوربین عکاسی یا دوربین مبایل گرفته شده باشد و هر فرد می تواند تا پنج قطعه عکس را برای شرکت در مسابقه  بفرستد، مضاف بر اینکه رعایت اصول اولیه عکاسی و کیفیت مطلوب شرط ورود عکس ها به فرآیند داوری است و تصاویر به صورت دیجیتال و در قالب فایل  jpeg  از طریق ایمیل به آدرس  qeshmgeopark2008@gmail.com  یا شماره واتساپی ۰۹۳۰۴۲۶۷۱۴۷ارسال شود.

به گفته وی مهلت ارسال آثاربرای شرکت در این مسابقه ۳۰ مهرماه 99 است و جوایز ارزشمندی به  برگزیدگان از طرف مدیریت ژئوپارک جهانی قشم اهداء خواهد شد.

بیست و پنجم مهر ماه امسال، برابر با شانزدهم اکتبر2020، سالروز جهانی غذاست. این روز به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. در این روز، سازمان های بین المللی، به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست، تلاش می کنند. استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن آوری از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه، موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می شود. روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی، یعنی غذا محرومند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied