شمانیوز
شما نیوز

در سمپوزیوم فولاد کیش مطرح شد:

الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد

رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران گفت: با مدیریت هوشمند در کل فرایند صنعت فولاد که سازگاری مناسبی با محیط زیست دارد؛ باید تولید مطابق با انتظار مشتری و بر اساس کیفیت باشد.

الزامات جدید برای موفقیت صنایع فولاد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آئین گشایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایران"سمپوزیوم فولاد" دوشنبه 14 مهر، دکتر عباس نجفی زاده با بیان این که در صنعت فولاد تولید باید بر اساس کیفت تولید کار، استحکام شکل پذیری، مقابله با خوردگی، کارایی و قیمت آن مناسب با انتظار مشتری باشد افزود: مدیریت هوشمند در فرایند صنایع فولاد برای به کارگیری انرژی های پاک، پیاده سازی اتوماسیون منطبق با خط تولید و بهینه شدن هزینه های تولید از الزامات فعالیت موفق در جهان توسعه یافته است.

نجفی زاده در خصوص انطباق با ضوابط زیست محیطی گفت: با توجه به این که در بحران گرمایش زمین هستیم، باید از مواد و انرژی بهره لازم را برد و در راستای کاهش گازهای گلخانه ای گام های موثری برداشت.

وی اظهار داشت: در طراحی از شروع تا انتها در مرحله نخست باید طراحی سبک با عمر طولانی و حداقل اتلاف مواد به صورت بازیافت و استفاده مجدد در نظر گرفته شود. خوشبختانه فولاد قابلیت بازیافت کامل دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران خاطر نشان کرد: نزدیک به 34 میلیارد گیگا تن CO2 بر اثر فعالیت بشری ایجاد شده و از این مقدار 5 درصد متعلق به صنعت فولاد بود که در کل صنعت فولاد 24 درصد گاز گلخانه ای تولید می شود و حدود 21درصد انرژی صنایع را مصرف می کند.

وی در خصوص استفاده از فولادهای کیفی اظهار داشت: در حال حاضر در تمام صنایع بزرگ از آلمینیوم استفاده می شود. فولادهای نسل سوم جایگزین مناسب برای آن است که دارای استحکام و کیفیت بالایی بوده و موجب کاهش گازهای گلخانه ای می شود.

نجفی زاده با اشاره به چرخه تولید فولاد که سازگاری با محیط زیست دارد گفت: باید سوخت های جایگزین را به جای زغال سنگ و مواد نفتی به کار گرفت تا انرژی مصرفی کاهش پیدا کند. 

وی گفت: این موارد محقق نمی شود مگر این که مراکزی برای ارائه تکنولوژی های مورد نیاز در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وی در رابطه با نقش فولاد در اقتصادی جهانی افزود: در یک مطالعه علمی، مصرف کنندگان صنعت فولاد 7 صنعت کلیدی را مد نظر داشتند و در سال 2017 مبلغ کل فروش جهانی فولاد برابر 2 و نیم تریلیون دلار و تولید خام آن یک میلیون و 690 میلیون تومان و ارزش افزوده آن نزدیک به 500 میلیارد دلار بود. کل تعداد شاغلین در صنعت فولاد 6 و یک دهم میلیون نفر است که بهره وری هر فرد از این صنعت 80 هزار دلار و این سه برابر صادرات صنایع است.

نجفی زاده تصریح کرد: یعنی هر شخصی که در این حوزه شاغل است، بهره وری 80 هزار دلاری ایجاد می کند.

گفتنی است حامیان اصلی این نمایشگاه را مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گل گهر، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان تشکیل می دهند و حضور 27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور در سال جاری بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی از ویژگی‌های عمده و شاخص این نمایشگاه و به عنوان بزرگترین نمایشگاه تخصصی فولاد ایران طی 15 سال اخیر است.

بیست و دومین نمایشگاه فولاد بین المللی ایران در مساحت 17000 مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش به مدت سه روز کار خود را آغاز کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied