شمانیوز
شما نیوز

پژو یک میلیارد هم رد کرد + جزئیات

ارزیابی بازار خودرو نشان‌دهنده آن است که متقاضیان پژو ۲۰۰۸ هنوز امکان خرید مدل صفر این خودرو را دارند اما خریداران کپچر باید به مدل‌های کارکرده آن بسنده کنند.

پژو یک میلیارد هم رد کرد + جزئیات

دو خودرو رنو و پژو همواره رقیب جدی برای یکدیگر در بازار ایران شناخته می‌شوند، خودروهایی که مدل‌های مختلف آن سال‌هاست در بازار ایران حضوری پررنگ دارند، اما مدل شاسی‌بلند رنو کپچر در سال ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد و پس از آن ایران‌خودرو تولید پژو ۲۰۰۸ را آغاز کرد.

شباهت‌ها و تفاوت‌های پژو ۲۰۰۸ و کپچر

هر دو این خودروها از نظر پلت‌فرم و قطعات فنی اشتراک قابل توجهی با مدل‌های سایز کوچک و هاچ‌بک خود دارند، کپچر در واقع بر روی پلت فرم دستکاری شده رنو کلیو شکل گرفته است و از بسیاری جهات یک هاچ‌بک بلند مرتفع محسوب می‌شود و ۲۰۰۸ هم از نظر ساختار تعلیق و مشخصات پیشرانه و شاسی، شباهت بسیاری با خانواده پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۸ دارند. با توجه به شباهت این دو خودرو به مدل‌های سایز کوچک می‌توان گفت کیفیت رانندگی با هر دو این خودروها بیشتر به خودروهای سبک درون شهری شباهت دارند تا SUV‌های واقعی.

اولین تصویر خودروی آفرود سایپا | جزئیات تولید نخستین خودروی شاسی بلند آفرودی ایرانی

رنو کپچر در زمره خودروهای پیشرفته راه یافته به بازار کشورمان قرار می‌گیرد و از یک پیشرانه کم حجم ۱٫۲ لیتری چهار سیلندر تزریق مستقیم سود می‌برد که به لطف توربوشارژر قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخاری را در دور ۴۹۰۰ RPM با گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. همچنین رنو از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک دوبل کلاچ در این خودرو استفاده کرده است که نیروی تولیدی موتور را بی‌وقفه و بی‌کم و کاست به چرخ‌های جلو می‌رساند.

اما بررسی عملکرد پژو ۲۰۰۸ بیانگر آن است که این خودرو از موتوری ۱.۶ لیتری توربو شارژ THP۱۶۵ بهره می‌برد که معادل قدرت  ۱۶۳ اسب‌بخاری تولید می‌کند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت در این بخش پژو ۲۰۰۸ با ۴۳ اسب‌بخار اختلاف قدرت رنو را جاگذاشته و توانسته در این بخش امتیاز قابل قبولی بدست آورد.  

معرفی کپچر  

رنو کپچر علاوه بر طراحی متفاوت دارای امکانات فنی خوبی است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها و آیینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب اشاره کرد. علاوه بر این از دیگر امکانات این خودرو بدنه ۲ رنگ، غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، گرم کن صندلی‌های جلو، است.

معرفی پژو ۲۰۰۸

از امکانات پژو ۲۰۰۸ می‌توان به فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، کروز کنترل و سنسور باران اشاره کرد.

 قیمت کپچر و پژو ۲۰۰۸ در بازار

رصد بازار این دو خودرو نشان دهنده آن است که در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۸ صفر  در بازار موجود است و این امر موجب شده تا این خودرو با توجه به آپشن‌ها با قیمتی یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در بازار عرضه شود.

این در شرایطی است که متقاضیان کپچر ناچارند به مدل‌های ۲۰۱۷ و یا حتی ۲۰۱۶ کم کار کرد آن بسنده کنند؛ چرا که در حال حاضر کپچر کارنکرده در بازار موجود نیست به همین دلیل قیمت‌های این خودرو در بازار متفاوت است. با ارزیابی بازار می‌توان گفت در حال حاضر کپچر مدل ۲۰۱۷ با ۱۶ هزار کیلومتر کارکرد قیمتی در حدود ۸۸۰ میلیون دارد و مدل ۲۰۱۷ این خودرو با کارکرد ۱۸ هزار کیلومتر نیز در بازار با قیمتی در حدود ۸۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

 

منبع: کارگر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied