شمانیوز
شما نیوز

خانزاده بیان کرد:

کوتاهی دست دلالان با تقویت بورس کالا

مدیرعامل کارگزاری «ملل پویا» عنوان کرد: حمایت از بورس کالا و عرضه محصولات صنایع مختلف در آن باعث ثبات قیمت، سوددهی و کوتاه شدن دست سفته‌بازان می‌شود.


کوتاهی دست دلالان با تقویت بورس کالا

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا؛ کمال خانزاده با اشاره به بی‌ثباتی نرخ ارز و تاثیر آن بر بورس، گفت: افزایش نرخ ارز تاثیر مثبتی بر کلیت بازار دارد، چرا که اکثر شرکت‌های بورسی، کامودیتی و صادرات محور هستند، بنابراین از آنجایی که گروه معدنی و انرژی با قدرت در بازار فعالیت دارند هر نوسان ارزی برای آنها موجب رشد نرخ می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون که در نیمه دوم سال به سر میبریم، رفته رفته گزارش شرکت ها روانه بازار می شوند و تاثیر رشد نرخ ارز به وضوح در آنها قابل مشاهده است، البته این روند در برخی گروه‌ها نیز نتیجه مثبت نخواهد داشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر می توان گفت قیمت دلار تقریبا ۱۰۰ درصد رشد کرده است که ابتدا باید اقتصاد این موضوع را هضم کند و تمامی بازارها بر اساس این نرخ، فعالیت خود را دنبال کنند، اما با توجه به انتخابات آمریکا و رویکرد رئیس جمهور جدید آنها با ایران، به نظر نمی رسد تا پایان سال، قیمت دلار از مرز ۳۰ هزار تومان بگذرد، بنابراین در چنین فضایی شرکت‌های صادرات محور نیز با یک استراحت روبرو خواهند شد.

وی در مقایسه بازار سرمایه با بازارهای موازی، بیان کرد: با توجه به رکود بازارهای موازی و حباب قیمت در بازارهای مسکن، خودرو و ... توان سرمایه‌گذاری مردم در این بازارها به شدت کاهش یافته، اما بورس هیچ کف و سقف قیمتی برای سرمایه‌گذاری ندارد و به عبارتی دست مردم باز است.

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا گروه های پتروشیمی، فلزی و معدنی را گروه های پیشروی بازار سهام دانست و گفت: از لحاظ بنیادی با توجه به گزارش عملکرد و گذراندن دوره نزول، قدرت بیشتری نسبت به دیگر گروه ها دارند، متاسفانه برخی گروه ها مانند خودرویی ها با افت قابل توجهی روبرو بودند که تنها راه نجات آنها تقویت عرضه محصولاتشان در بورس کالا است.

وی در پایان گفت: اگر تا یک سال آینده موضوع عرضه محصولات خودرو در بورس کالا راه اندازی شود قطعا تمام زیان وارد شده به صنعت خودرو و قطعه سازی از بین می رود، چرا که اختلاف قیمت خودرو در بازار و گزارشات شرکت ها حدود ۲۰۰ درصد است بنابراین تنها راه حل تقویت بورس کالا و حمایت از آن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied