شمانیوز
شما نیوز

پایان یک سمپوزیوم متفاوت در کیش

بهره گیری از ظرفیت های دنیای مدرن و سنتی؛ می تواند نقش موثری در فرایند ساخت کیش زیبا و کیشوندی فاخر در این منطقه ایفا کند.

پایان یک سمپوزیوم متفاوت در کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آئین اختتامیه سمپوزیوم هفت سنگ کیش که شامگاه شنبه 19 مهر در این منطقه برگزار شد؛ سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت شهروند سازی که موجب ارتقای کیفیت عملکرد ساخت شهر مدرن و افزایش موثر فعالیت های این منطقه می شود اشاره داشت و گفت: با مراجعه به تاریخ دوره رنسانس و دوره روشنگری و انقلاب صنعتی؛ بهره مندی از نرم افزار و سخت افزار؛ موجب تغییر و تحولاتی در جهان اجتماعی شد که امروز می توانیم از شهروند هوشمند به عنوان نرم افزاری ماندگار و اصیل یاد کنیم و "عقلانیت، انسان مداری، شهر نشینی" سطوحی است که باید در دنیای مدرن از دوره رنسانس به بعد شناسایی شود.

وی در ادامه با بیان این که بدون هنر نمی توانیم نرم افزار دنیای مدرن را تقویت کنیم تصریح کرد: هنر آن گوهری است که نرم افزار تغییر و تحول را ماندگار و جاودان می سازد. در واقع  هنر تدبیری است که در زمان تغییر باید نقش خود را برجسته کند و یکی از سطوح آن شهرنشینی است.

وی با اشاره به این که ظرفیت های سنت؛ ظرفیت هایی است که همچنان برای سازگاری با دستاوردهای دنیای جدید می تواند تکیه گاه هنر باشد اظهار داشت: گفتمان مدرن و سنت می تواند در داد و ستد با هم دیگر، شهری با روح مدرن و شهروندی برای شهر مدرن بسازند.

وی خاطر نشان کرد: نباید تفسیرهایی که از دنیای سنت و از دنیای مدرن ارائه می شود، رویکرد تزاحمی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نمی توانیم سنت را کنار بگذاریم و تصور کنیم تغییر می تواند پایدار و ریشه دار شود؛ همچنین جامعه ایرانی تمدن ساز بوده و با تفکر بر آمده از سنت توانسته دستاوردهای بزرگی را به بشریت ارائه کند.

سعید پورعلی در خصوص دستاوردهای دنیای سنتی و مدرن افزود:  یکی از مهمترین دستاوردهای جدید باید دریافت تجربه بشری دنیای مدرن باشد و در داد و ستد میان آنها "فاصله، تزاحمی، تضاد" بین دستاوردهای سنت و مدرن ایجاد نکند این رمزی است که شهر و شهروند را می تواند بدون تنش و درگیری با هم همراه کند.

پورعلی اظهار داشت: جزیره کیش یکی از نمادهای این سازگاری و همسویی است و پیام حرکت های این چنینی و آثاری که در معرض دید قرار داده می شود خود را در تاریخ رها می کند. در حقیقت پیام هایی را که در بسیاری از آثارهایی که نوید تغییر را بیان می کرد در کیش سیمای آن قابل مشاهده است.

شایان ذکر است آئین اختتامیه سمپوزیوم هفت سنگ کیش، با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی، خسرو نشان معاون گردشگری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، ابولفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران،آب و خدمات منطقه آزاد کیش، هنرمندان و ساکنین کیش با تقدیر و قدردانی از هنرمندان این سمپوزیوم که آ ثار هنری را دراین منطقه به یادگار گذاشتند به کار خود پایان داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied