شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

جدیدترین تکنولوژی‌های توسعه‌ی وب

توسعه‌ی وبسایت مفهوم پرطرفداری است که طی سالیان گذشته با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. اگر بخواهید یک وبسایت طراحی کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد، باید با آخرین تکنولوژی‌های توسعه‌ی وب آشنا باشید. همراه گروه آموزش طراحی سایت وبسیلا باشید تا در این مطالب‌، برخی از مهمترین این تکنولوژی‌های را بررسی ‌کنیم.

جدیدترین تکنولوژی‌های توسعه‌ی وب

توسعه‌ی وبسایت مفهوم پرطرفداری است که طی سالیان گذشته با سرعت زیادی در حال پیشرفت است. اگر بخواهید یک وبسایت طراحی کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد، باید با آخرین تکنولوژی‌های توسعه‌ی وب آشنا باشید. همراه گروه آموزش طراحی سایت وبسیلا باشید تا در این مطالب‌، برخی از مهمترین این تکنولوژی‌های را بررسی ‌کنیم.

 

تکنولوژی وب چیست؟

 

قبل از اینکه به معرفی تکنولوژی‌ها بپردازیم، اول باید به مفهوم خود تکنولوژی توسعه‌ی وب بپردازیم. رایانه‌ها قطعا نمی‌توانند مثل انسان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای ایجاد این ارتباط، به روشی نیاز داریم تا این نیاز را برطرف کند. این کار با استفاده از کدهای قابل فهم برای ماشین انجام می‌گیرد. تکنولوژ‌های وب، زبان‌های نشانه‌گذاری و بسته‌های چندرسانه‌ای هستند که کمک می‌کند تا رایانه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

تکنولوژی اول: کامپوننت‌های وب

 

کامپوننت‌های وب سبک جدیدی از عناصر برای HTML5 هستند. این کامپوننت‌ها، تحت حمایت کمیته‌ی استاندارد W3C کار می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید برای قسمت‌های مختلف یک وبسایت مانند ویجت‌ها، اسلایدرها و منوهای کشویی را براساس نیازهای خود سفارشی‌سازی کنید.

زبان HTML در کنار چند زبان دیگر، بخش فرانت اند یک وب سایت را تشکیل می دهند. بنا براین نیاز است تا قبل از هرچیزی روی آموزش پروژه محور Front-end زمان بگذارید.

 

تکنولوژی دوم: پلیمر

 

پس از آشنایی با کامپوننت‌ها، شاید نیاز داشته باشید تا از کتابخانه‌ای مثل پلیمر استفاده کنید. این پروژه توسط گوگل مدیریت می‌شود. پلیمر یک تکنولوژی منبع باز (open source) برای طراحی وبسایت‌های استاندارد است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان عناصر آماده‌ای برای فیلم‌ها و ویجت‌های Google Maps دریافت نمود.

 

تکنولوژی سوم: AMP

 

شرکت گوگل، همواره بهبود تجربه‌ی کاربران در استفاده از وب را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است. پروژه‌ی AMP یکی دیگر از محصولات گوگل است که به شما کمک می‌کند تا هر صفحه از یک وبسایت را به یک قالب استاندارد برای گوشی‌های همراه تبدیل کنید. در وبسایت‌هایی که از این تکنولوژی استفاده شده است، فیلم‌ها و تصاویر سریعتر بارگیری می‌شوند. بهبود تجربه‌ی کاربر، از نتایج استفاده از AMP در توسعه‌ی وبسایت است.

 

تکنولوژی چهارم: Gulp

 

شعار توسعه‌دهندگان این تکنولوژی، این است که «جریان‌های کاری خود را اتوماتیک کنید و بهبود بخشید». با استفاده از تکنولوژی Gulp می‌توانید بسیاری از فرآیندهای آزاردهنده را به ماشین محول کنید و تمرکز خود را معطوف طراحی سایر بخش‌های وبسایت کنید. با استفاده از Gulp می‌توانید کدهای Saas خود را به CSS تبدیل کنید، قالب‌های مورد علاقه‌ی خود را در وبسایت پیاده کنید و پیش‌نمایش وبسایت را بلافاصله پس از نوشتن کد مشاهده کنید.

 

 

تکنولوژی پنجم: Three.js

 

تکنولوژی Three.js، برای افرادی که از گرافیک‌های WebGL، دو بعدی یا سه بعدی استفاده می‌کنند، نام آشنایی است. این تکنولوژی، یک موتور قدرتمند مبتنی بر جاوا اسکریپت است که شما را قادر می‌سازد تا گرافیک وبسایت خود را بهبود دهید.

در حال حاضر، وبسایت‌های کمی هستند که از گرافیک‌های دو بعدی یا سه بعدی استفاده کنند، اما این محبوبیت این ابزار در حال رشد است.

 

تکنولوژی ششم: Docker

 

پلتفرم Docker، به توسعه‌دهندگان وبسایت این قابلیت را می‌دهد که وبسایت‌های خود را به راحتی به سرورهای مختلف انتقال دهند. استفاده از این تکنولوژی، می‌تواند چرخه‌ی توسعه‌ی شما را به طور کلی تغییر دهد.

 

 

تکنولوژی هفتم: فریم‌ورک Ionic

 

این فریم‌ورک طراحی شده است تا به توسعه‌دهندگان وب کمک کند تا اپلیکیشن‌های موبایل بهتری طراحی کنند. این تکنولوژی شما را قادر می‌سازد تا بتوانید با استفاده از تکنولوژی‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت، برنامه‌های بومی موبایل تولید کنید. Ionic کاملا منبع باز طراحی شده است و هم برای برنامه‌های اندروید و هم برای برنامه‌های iOS قابلیت توسعه دارد. این تکنولوژی، حمایت‌های بسیاری از جامعه‌ی توسعه‌دهندگان دریافت کرده است و به نظر می‌رسد آینده‌ی روشنی در انتظار داشته باشد.

 

تکنولوژی هشتم: Google Web Starter Kit

 

تیم گوگل، منابع مفید بسیار زیادی برای توسعه‌دهندگان وب فراهم کرده است. یکی دیگر از ابزار معروف ارائه‌شده توسط این شرکت، Web Starter Kit است. این یک ابزار نیست، بلکه یک کتابخانه‌ی مفید برای طراحی وبسایت‌های واکنش‌گرا، Saas / CSS و سرورهای HTTP محلی فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این کتابخانه، قابلیت سفارشی کردن کدها است. برای طراحی یک وبسایت عالی، هر آنچه نیاز داشته باشید، می‌توانید در Web Starter Kit پیدا کنید.

 

رابطه سئو و تکنولوژی های وب

 

در پایان این مقاله قصد داریم به رابطه میان بهینه سازی وب سایت و تکنولوژی های وب صحبت کنیم. به راستی سئو چیست و چه رابطه ای با طراحی سایت دارد؟

احتمالا شنیده اید که یکی از پارامتر های موثر در سئو سرعت لود وب سایت است. بنابراین هنگام انتخاب تکنولوژی طراحی سایت باید دقت کرد تا متناسب با نوع نیاز کارفرما، تکنولوژی مناسبی برای پیاده سازی وب سایت انتخاب شود.

 

ابزارها و تکنولوژی‌های توسعه‌ی وبسایت، همواره در حال پیشرفت و توسعه می‌باشند. یک توسعه‌دهنده‌ی وب، برای طراحی وبسایت‌های مطابق استاندارد، باید دانش خود را همواره به روز نگه دارد. تکنولوژی‌های وب، یکی از مهمترین چیز‌هایی است که یک توسعه‌دهنده می‌تواند با کمک آن‌ها، نتایج کار خود را بهبود بخشد. برای آگاهی از آخرین تغییرات این تکنولوژی‌ها، ابزار و کتابخانه‌ها، بهترین منبع، مراجعه به وبسایت توسعه‌دهندگان آن‌ها می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied