شمانیوز
شما نیوز

قز مینرالز برنامه تولید خود را علی رغم شیوع کووید 19 محقق کرد

شرکت قز مینرالز، برنامه تولید سال جاری خود را پس از عملکرد عالی نیمه نخست، علی رغم چالش‌های زنجیره عرضه و همه‌گیری جهانی کووید 19، محقق کرده است.

قز مینرالز برنامه تولید خود را علی رغم شیوع کووید 19 محقق کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس؛ تولید مس این شرکت در نیمه نخست سال با 4 درصد رشد به 154 هزار تن و تولید طلای آن با 25 درصد رشد به 110 هزار اونس افزایش یافت، که نشانگر پیشرفت مناسب به سوی برنامه تولید 280 هزار تا 300 هزار تنی مس و 180 هزار تا 200 هزار اونسی طلا برای کل سال جاری ست.

مدیر‌عامل این شرکت، آندرو ساوتام، اظهار داشت، «ما به لطف فداکاری و کار جدی کارکنان مان تولید مس و طلای شرکت را افزایش دادیم و وضعیت صرفه‌جویی در هزینه ها را  در سطح هزینه نقدی خالص 0/68دلار برای هر پوند مس حفظ کردیم. مخاطره کووید 19 پابرجاست، اما این گروه در مسیر دستیابی به تحقق برنامه کل سال جاری، پس از عملکرد عالی در شش ماهه نخست، است.»

قز مینرالز درآمدهای ناخالص پیش از کسر مالیات، بهره، استهلاک و کاهش ارزش دارایی‌های خود در نیمه نخست سال را 559 میلیون دلار ثبت کرده، که پایین‌تر از رقم 620 میلیون دلاری دوره مشابه سال گذشته است، اما جریان نقدی خالص حاصل از عملیاتش را به 310 میلیون دلار رسانده، که 31 درصد بالاتر از رقم نیمه نخست 2019

جریان نقدی آزاد از 182 میلیون دلار در شش ماهه نخست 2019 به 251 میلیون دلار صعود کرد. با آنکه حجم فروشهای شرکت افزایش داشت، درآمدهای آن به علت 11 درصد سقوط در متوسط قیمت مس که بعضاً با رشد درآمد فراورده های فرعی در اثر صعود 26 درصدی قیمت طلا جبران شد، نسبت به دوره مشابه سال قبل پایین تر بود.

قیمتهای مس در ماه جولای به سطح پیش از شیوع کووید 19 بازگشت، که علت عمده آن کاهش تولید شرکتهای معدنکاری دیگر بود. قز مینرالز معادن مس روباز آکتوگای و بوزشاکول، به ترتیب، در مناطق ایست ریجن و پاولودار قزاقستان، سه معدن زیر زمینی و کارخانه‌های تغلیظ آنها در ایست ریجن و معدن مس-طلای بوزیمچاک را در قرقیزستان اداره می‌کند.

منبع:

Mining Weekly

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied