شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/07/25 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/07/25 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/07/25 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/07/25 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

z1og_fefdjnd3y7qv

حباب ۲میلیون تومانی برای سکه // 25 مهر ساعت 16:00

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر باتوجه به کاهش حدود ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی می‌رفت اما به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها در داخل نیز صعودی دنبال شدند؛ به‌گونه‌ای که اکنون سکه حباب نزدیک به دو میلیون تومان دارد اما حبابی روی قیمت طلا وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر اونس طلای جهانی به متوسط حدود ۳۰ دلار کاهش داشته است و از ۱۹۳۱ دلار به ۱۹۰۱ دلار رسیده است. انتظار می‌رود که با کاهش ۳۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت‌ سکه و طلا در داخل نیز کاهش پیدا کند؛ اما برخلاف انتظار، باتوجه افزایش نرخ ارزی که در طول یک هفته اخیر رخ داد، سبب شد که همچنان شاهد صعودی پیش رفتن قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی باشیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت‌ سکه و طلا نیز افزایشی بوده است؛ بطوریکه قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته، به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که تنها به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است. چنانچه قیمت جهانی طلا هم در طول این هفته افزایشی بود، طبیعتا قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: از سوی دیگر، در طول این هفته تقاضا برای خرید سکه و همچنین طلا در بازار وجود داشت و سبب شد که قیمت سکه باتوجه به عدم تعادل و تناسب عرضه و تقاضا دارای حباب شود. این در حالی است که قیمت طلا بدون حباب دادوستد شده است.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر، گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش از هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به سه میلیون تومان رسیده‌اند.

این مقام صنفی تصریح کرد: تمامی قطعات سکه، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند. در حال حاضر هر قطعه سکه‌ طرح جدید، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد که حدودا ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر بر آن افزوده شده است، چراکه حباب سکه در ابتدای هفته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۲۷۰ هزار تومان افزایش در طول هفته به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر یک میلیون و ۴۹۲ هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۰۱ دلار است.//ایسنا

 

z1og_fefdjnd3y7qv

نرخ ارز صرافی ملی امروز جمعه 25 مهر // ساعت 11:00

امروز جمعه 25 مهر نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 31700 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 29600 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 37250 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 35150 تومان است.// تجارت نیوز

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

افزایش نرخ ارز مانع از کاهش قیمت سکه و طلا شد/ سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان // 24 مهر ساعت 23:00

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار سکه و طلاگفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا به طور متوسط ۳۰ دلار کاهش داشته و در حال حاضر بهای هر اونس طلا یک هزار و ۹۳۰ دلار و هر اونس نقره هم ۲۴ دلار ۴۱ سنت است. به رغم کاهش بهای جهانی طلا، اما با توجه افزایش نرخ ارز در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت سکه و طلا بودیم.


محمد کشتی آرای، کارشناس بازار سکه و طلا در خصوص وضعیت امروز بازار طلای کشور گفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا به طور متوسط ۳۰ دلار کاهش داشته و در حال حاضر بهای هر اونس طلا یک هزار و ۹۳۰ دلار و هر اونس نقره هم ۲۴ دلار ۴۱ سنت است. به رغم کاهش بهای جهانی طلا، اما با توجه افزایش نرخ ارز در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت سکه و طلا بودیم.

کارشناس بازار سکه و طلا افزود: در بازار امروز سکه طرح قدیم با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و نیم سکه هم باقیمت ۸ میلیون ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. ربع سکه هم با قیمت ۶ میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی هم با قیمت ۳ میلیون تومان خرید و فروش شد.

کشتی آرای گفت: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار با قیمت ۶ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم با قیمت یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: یک گرم طلای ۲۰ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار با ۱ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار با ۱ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۹۶۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

این فعال بازار طلای و جواهر کشور در پایان گفت: حباب سکه طرح جدید در طول هفته نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کردو در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. قطعات کوچکتر سکه هم بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب دارند.// پارسینه

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت دلار به مرز ۳۲هزار تومان رسید // 24 مهر ساعت 18:00

بازار امروز در حالی شاهد افزایش قیمت سکه بود که نرخ دلار هم روند صعودی را طی کرد.

قیمت دلار امروز به ۳۱,۸۰۰ (سی و یک هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۷ درصدی داشته است.

یورو امروز به ۳۷,۲۰۸ (سی و هفت هزار و دویست و هشت ) تومان رسید.

آخرین قیمت سکه

قیمت سکه امروز به ۱۶,۲۰۰,۰۰۰ (شانزده میلیون و دویست هزار) تومان، نیم سکه و ۹,۰۰۰,۰۰۰ (نه میلیون تومان)  شد.

در بازار امروز ربع سکه نسبت به روز قبل بدون تغییر است و ۶,۰۰۰,۰۰۰ (شش میلیون) تومان نرخ گذاری شد.

هر سکه گرمی امروز بدون تغییر نسبت به روز پیش، ۳,۰۰۰,۰۰۰ (سه میلیون) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا امروز کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱,۴۶۹,۳۵۹ (یک میلیون و چهارصد و شصت و نه هزار و سیصد و پنجاه و نه ) تومان رسید.// اقتصاد نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت دلار و یورو اعلام شد / نرخ ارز صرافی ملی 24 مهر // ساعت 13:00

امروز  پنجشنبه 24 مهرماه نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 31 هزار و 700 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 29 هزار و 600 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 37 هزار و 250 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 35 هزار و 150 تومان است.// تجارت نیوز

1111111

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 24 مهر 99​ // ساعت 11:00

دیروز ساعت ۴ بعدازظهر  دلار توانست روی عدد ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان بایستد. این قیمت تنها ۵۰ تومان بیشتر از روز سه‌شنبه بود. اما قیمت دلار امروز چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

معامله‌گران افزایشی سعی می کردند، قسمت اول صحبت‌های همتی را برجسته کنند؛ با این حال، بازار زیاد با این دسته از معامله‌گران همراه نشد و قیمت دلار در روز چهارشنبه رشد قیمتی خاصی را از خود نشان نداد.

نوسانات اسکناس آمریکایی در روز جاری در سطح پایینی قرار داشت و این ارز در بازه محدود 31 هزار و 600 تا 31 هزار و 800 تومان گرفتار بود. به نظر می‌رسد برخی از معامله گران به بخش دوم صحبت‌های رییس کل دقت کردند که بر پرریسک بودن حضور در بازار ارز تاکید کرد و گفت: «هر لحظه ممکن است اتفاق غیر مترقبه ای در بازار رخ دهد». برداشت برخی معامله گران از صحبت‌های همتی این بود که ممکن است بانک مرکزی عرضه بیشتری را به بازار انجام دهد.

زمان استراحت در بازار

جدا از صحبت‌های رییس کل، برخی از فعالان عنوان می‌کردند پس از شوک افزایشی ابتدایی هفته طبیعی است که بازار چند روز در حالت استراحت قرار بگیرد، خصوصا انکه از روز دوشنبه بازارساز اقدام به عرضه اسکناس در بازار متشکل کرده و از این طریق، فشار بر قیمت دلار را کاهش داده است. در کنار این، عدم خرید بخشی از ارزهای عرضه شده در بازار متشکل چنین سیگنالی را به بازار ارسال کرده است که ممکن است خرید دلار اشباع شده باشد.

با توجه به پیش رو بودن انتخابات آمریکا، کمتر معامله‌گری تمایل دارد که ارز خود را با توجه به ریسک‌های سیاسی به فروش برساند و احتمالا تنها در حالتی که جهت انتظاری نسبت به نتیجه انتخابات آمریکا از سوی معامله گران بازار داخلی تغییرکند، شاهد فشار فروش در بازار خواهیم بود. در حال حاضر برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، معامله گران بازار داخلی باور دارند که ترامپ انتخابات آمریکا را به سود خود پایان خواهد داد.

با وجود چنین انتظاری، به نظر می‌رسد، مجموع اخبار روزهای اخیر و عرضه بازارساز، خریداران را تا حدی از بازار عقب رانده و مانع از ادامه نوسانات افزایشی شده است.

قیمت دلار تحت چه شرایطی رشد خواهد کرد؟

قیمت دلار تنها در صورتی به رشد خود ادامه خواهد داد که طی روزهای بعد، خبر سیاسی منتشر شود که بار دیگر سمت و سوی انتظارات را تحت تاثیر خود قرار دهد. در غیر اینصورت به تدریج قیمت ها در مسیر اصلاح قرار خواهند گرفت، چرا که ارزش‌های بنیادی خود فاصله گرفته اند.

کاهش دامنه نوسان از میزان بازدهی بازارها در روز چهارشنبه نیز مشهود بود. دلار و سکه بین 2 تا 5 دهم درصد رشد کردند و پرنوسان ترین بازار، بازار سهام بود که شاخص کل آن 1.1 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که زمینه‌ساز رشد دلار در هفته‌های اخیر شده است، تلقی بازار داخلی از برنده انتخابات آمریکا است. در واقع معامله‌گران باور دارند که ترامپ در کاخ سفید باقی خواهد ماند و جوبایدن نمی‌تواند رقیب سرسختی برای او باشد. همین تلقی موجب شده است که معامله‌گران به استقبال ریسک ماندگاری ترامپ در کاخ سفید بروند.

افزایش خریدهای احتیاطی و خروج سرمایه در کنار کاهش دسترسی ایران به منابع ارزی موجب شده است که قیمت دلار در هفته‌های اخیر با تحرک بیشتری به سوی نرخ‌های بالاتر حرکت کند. رفتن گروهی که سیاست فشار حداکثری را بر اقتصاد ایران اعمال کرده‌اند، می‌تواند تا حدی منجر به کاهش تنش‌ها در بازار داخلی شود.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین قیمت طلا وسکه // 23 مهر ساعت 20:00

در بازار امروز سکه طرح قدیم با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و نیم سکه هم باقیمت ۹ میلیون تومان داد و ستد شد. ربع سکه هم با قیمت ۶ میلیون و ۵۰ تومان و سکه‌های یک گرمی هم با قیمت ۳ میلیون تومان خرید و فروش شد.کشتی آرای گفت: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار با قیمت ۶ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار با قیمت ۶ میلیون و ۷۱۸ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار هم با قیمت یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان معامله شد.

او در ادامه افزود: یک گرم طلای ۲۰ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۱ عیار با ۱ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان، یک گرم طلای ۲۲ عیار با ۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار با قیمت ۱ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

این فعال بازار طلای و جواهر کشور در پایان گفت: حباب سکه طرح جدید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.// پارسینه

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ ربع سکه ۶ میلیون تومان شد // 23 مهر ساعت 20:40

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت دلار ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 460 هزار تومان، قیمت دلار 31 هزار و 600 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 150 تومان و قیمت سکه طرح قدیم 15 میلیون و 200 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 900 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 6 میلیون تومان و سکه گرمی 3 میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 460 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 947 هزار تومان و هر مثقال طلا 6 میلیون و 322 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی 30 هزار تومان عبور کند.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 31 هزار و 600 تومان، یورو 37 هزار و 200 تومان و درهم امارات 8 هزار و 660  تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود 50 میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اعلام این خبر نیز دلار حدود هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 31 هزار و 500 تومان و قیمت خرید دلار نیز 29 هزار و 400 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 37 هزار تومان و قیمت خرید یورو 34  هزار و 900 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم

بروز رسانی: چهار‌شنبه 23 مهر 13:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

31 هزار و 500

قیمت دلار (بازار آزاد)

31 هزار و 600

قیمت یورو (صرافی بانکی)

37 هزار

قیمت یورو (بازار آزاد)

37 هزار و 200

قیمت درهم

8 هزار و 630

قیمت پوند

40 هزار و 900

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 23 مهر ساعت 13:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  15 میلیون و 200 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

16 میلیون و 150 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

8 میلیون و 900 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

6 میلیون

قیمت سکه گرمی

3 میلیون

بروز رسانی: ‌‌چهارشنبه 23 مهر ساعت 13:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 460  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 947  هزار

مثقال طلا

6 میلیون و 322 هزار

انس طلا(دلار)

1896.6

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 مهر 99 // ساعت 10:00

قیمت طلا با بسته شدن بازار‌های جهانی 30 دلار کاهش داشت و به 1891 دلار رسید. عصر روز سه‌شنبه افزایش 0.5 درصدی شاخص دلار در ادامه نگرانی‌ها بر سر محرک‌های مالی، باعث شد تا طلا به کانال 1800 دلار عقب‌نشینی کند. طلا که سابقاً به امید توئیت‌های ترامپ به بالای 1900 رفته بود اکنون به جایگاه قبلی، یعنی کمی زیر خط 1900 بازگشت.

بی اعتنایی وال‌استریت به توئیت‌های قدرتمند‌ترین مرد دنیا

سقوط ناگهانی در حالی بود که طلا در دو روز گذشته روندی ریزشی اما بسیار آرام و خنثی را دنبال می‌کرد. هفته پیش افشین نبوی از ام‌کی‌اس سوئیس کف بازار این هفته را 1870 دلار، یعنی همان کف بازار سابق برآورد کرده بود که همچنان تهدیدی بر آن وارد نشده‌است. نبوی گفته بود روند صعودی 2 هفته گذشته زیادی بی‌پروا بوده است و به احتمال زیاد اصلاح قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

ترامپ در حین سقوط قیمت طلا و بازار‌های بورس تلاش کرد از سقوط آن با توئیت خود جلوگیری کند. وی درحالی که شاخص «اس‌اند‌پی 500» و «میانگین صنعتی داو جونز» بیش از 0.5 درصد سقوط کرده بودند در توئیتر نوشت: محرک‌های مالی! یا کار را کامل انجام دهید یا به «خانه هایتان بروید». (اصطلاح «!Go big or Go Home» به معنای «بزرگ برو یا به خانه برو!» جمله‌ای است که به انجام جدی یک کار یا بکارگیری تمام تلاش خود، توصیه دارد.)

این عبارت به شکلی دیگر هفته پیش توسط ترامپ منتشر شده بود که به افزایش طلا و بازار‌های بورس آمریکا موجب شده بود، البته این بار کارساز نبود.

پلوسی و صندوق بین‌المللی پول؛ دو پیام مخالف با نتایج یکسان

امروز نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که آخرین بسته پیشنهادی کمک‌های مالی ویروس کرونا (بسته 1.8 تریلیون دلاری) که توسط رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود کمتر از آنچه چیزی است که مردم آمریکا به آن نیاز دارند.

در مقابل، صندوق بین المللی پول، امروز اشاره کرد که بهبود اقتصادی کمی سریعتر از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود اتفاق افتاده است. بنابراین ما را به این باور می رساند که در سراسر جهان می‌توان به محرک کمتری نیاز داشت. صندوق بین المللی پول گفت که پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد جهانی «کمتر وخیم هستند» زیرا کشورهای ثروتمند و چین سریعتر از حد انتظار گشایش یافته‌اند. با همه این تفاسیر باید دید قیمت طلا امروز همچنان کاهشی است؟// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

مرور بازار در سه شنبه 22 مهر // ساعت 21:00

در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۴۰۰ تومان و قیمت دلار ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 490 هزار تومان، قیمت دلار 31 هزار و 700 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 400 تومان و قیمت سکه طرح قدیم 15 میلیون و 300 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 9  میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 950 هزار تومان و سکه گرمی 3 میلیون تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و 490 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 986 هزار تومان و هر مثقال طلا 6 میلیون و 470 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی 30 هزار تومان عبور کند.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 31 هزار و 700 تومان، یورو 37 هزار و 100 تومان و درهم امارات 8 هزار و 700 تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود 50 میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اعلام این خبر نیز دلار حدود هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 31 هزار و 600 تومان و قیمت خرید دلار نیز 29 هزار و 600 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 37 هزار و 300 تومان و قیمت خرید یورو 35 هزار و 300 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم

بروز رسانی: سه‌شنبه 22 مهر 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

31 هزار و 600

قیمت دلار (بازار آزاد)

31 هزار و 700

قیمت یورو (صرافی بانکی)

37 هزار و 300

قیمت یورو (بازار آزاد)

37 هزار و 100

قیمت درهم

8 هزار و 700

قیمت پوند

41 هزار

بروز رسانی: سه‌‌شنبه 22 مهر ساعت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  15 میلیون و 300 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

16 میلیون و 400 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

9 میلیون

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5 میلیون و 950 هزار

قیمت سکه گرمی

3 میلیون

بروز رسانی: ‌‌سه‌شنبه 22 مهر ساعت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 490 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 986 هزار

مثقال طلا

6 میلیون و 470 هزار

انس طلا(دلار)

1920.6

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied