شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

انواع مختلف کابل شبکه ایرانی تولید رویان کابل

کابل شبکه یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز به منظور راه اندازی و بهبود سرعت انتقال داده در شبکه های کامپیوتری مختلف است. کابل های شبکه دارای انواع مختلفی بوده و متناسب با شرایط پروژه و اهمیت سرعت نقل و انتقال داده و اطلاعات مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انواع مختلف کابل شبکه ایرانی تولید رویان کابل

 

کابل شبکه یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز به منظور راه اندازی و بهبود سرعت انتقال داده در شبکه های کامپیوتری مختلف است. کابل های شبکه دارای انواع مختلفی بوده و متناسب با شرایط پروژه و اهمیت سرعت نقل و انتقال داده و اطلاعات مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 کابل شبکه چیست؟

 

 کابل شبکه به مجموعه ای از  تجهیزات سیمی شکل به منظور انتقال اطلاعات و داده های مورد نظر از یک سیستم به سیستم دیگر گفته می شود. ابداع و بکارگیری انواع مختلف کابل های شبکه، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد شبکه های کامپیوتری داشته و توانسته است سرعت انتقال اطلاعات، عیب یابی سیستم های مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری را افزایش داده و تاثیر به سزایی در سرعت روند نظارت های شبکه ای و پروژه های کامپیوتری ایفا نماید

 

Capture

 

انواع مختلف کابل شبکه ایرانی

 

 همانطور که پیشتر نیز گفته شد کابل شبکه از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و متناسب با پارامترهای در نظر گرفته شده به منظور آغاز و پیشبرد پروتکل های پروژه و اندازه شبکه کامپیوتری مورد نظر که معمولاً در دو بخشWAN-LAN  در نظر گرفته می شود، انتخاب و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  کابل های شبکه علاوه بر تفاوت در قابلیت های عملکردی به منظور انتقال اطلاعات، در شکل های ظاهری نیز تفاوت بسیار زیادی داشته و معمولاً توسط رنگ های مختلف، از یکدیگر تمیز خواهند شد

 

Capture.JPG2

 

 انواع کابل های شبکه محلی و یا LAN 

 

  یکی از گسترده ترین و رایج ترین شبکه های کامپیوتری مورد استفاده در انواع مختلف سیستم های دولتی و خصوصی شهری و بین شهری، شبکه محلی و یا اصطلاحا LAN است. به شکل کلی در این نوع از شبکه های کامپیوتری  سه دسته کابل شبکه وجود دارد که عبارتند از:

 

 کابل های زوج تابیده شده  Twisted Pair

 

این نوع از کابل های شبکه نسبت به سایر کابل ها، رایج تر بوده و به منظور راه اندازی و پیشبرد عملکرد شبکه های اترنت در بیشتر سیستم های داخل شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی ساختاری کابل های زوج به هم تابیده، قابلیت انتقال اطلاعات و داده ها با کمترین خطا و ریسک تداخلات سیگنالی را فراهم آورده است. دسته بندی انواع مختلف کابل های زوج تابیده شده، در ۶ گروه با نشان اختصاری CAT1  تا CAT6 با در نظر گرفتن پارامتر هایی از جمله کاربرد، حداکثر پهنای باند،  مقاومت در برابر نور و ساختار کابل انجام خواهد شد.

 

 کابل های کواکسیال Coaxial

 

کابل های کواکسیال و یا اصطلاحاً کابل های هم محور یکی دیگر از انواع کابل شبکه به منظور انتقال اطلاعات و داده های مورد نظر از یک سیستم به سیستم دیگر است. طراحی ساختاری این نوع از کابل شبکه از یک لایه مرکزی عایق تشکیل شده و متاسفانه بالا بودن هزینه های نصب و محدودیت پشتیبانی شبکه ها از این نوع کابل، منجر به کاهش محبوبیت آن در جمعیت مصرف کنندگان شده است.

 

 کابل های فیبر نوری

 

 یکی از انواع پیشرفته و مدرن کابل های شبکه در سیستم های پرسرعت و بزرگتر، فیبر نوری است.  انتقال اطلاعات توسط این نوع از کابل های شبکه بر اساس امواج نوری انجام خواهد شد. این نوع از کابل های شبکه به دلیل حساسیت بالا و سرعت بسیار زیاد انتقال داده، به عنوان کابل های مخابراتی و کابل های مورد نظر در انتقال داده های مراکز پزشکی و نظامی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

تولید کابل شبکه ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

 

شرکت رویان کابل تولید کننده انواع کابل های برق و شبکه ، اقدام به تولید کابل شبکه ایرانی نموده است ، تولید کابل شبکه ایرانی با مواد اولیه کیفیت بالا و دستگاه های پیشرفته روز اروپا تولید می شود.

کارخانه سیم و کابل رویان :  سمنان – شهرک صنعتی شرق سمنان – میدان رسالت – خیابان کارفرما – نبش رقابت 1

 

تلفن دفتر مرکزی : 02166344390

فکس دفتر مرکزی: 02166349445

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied