شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

از تلاش شبانه‌روزی همراه اول در «شاد» تا خوشحالی وزیر ارتباطات از تحقق نظام آموزش مجازی فراگیر

به دنبال تاکید بر تداوم آموزش آنلاین، اپراتور اول روز به روز بر ارتقای سطح کیفی سامانه «شاد» افزود تا جایی که آذری جهرمی وزیر جوان دولت دوازدهم ضمن ابراز خرسندی از تحقق یک آموزش مجازی فراگیر، تاکید کرده که اینترنت سامانه شاد رایگان است.

از تلاش شبانه‌روزی همراه اول در «شاد» تا خوشحالی وزیر ارتباطات از تحقق نظام آموزش مجازی فراگیر

به گزارش شمانیوز، نقش آموزش و پرورش بر توسعه فرهنگی و اجتماعی برکسی پوشیده نیست اما امروز که بیش از 8 ماه از ورود میهمان ناخوانده ای به نام «کرونا» به کشور می گذرد، ناگزیر تغییراتی را در مدل آموزشی کشور شاهد بودیم.

 

با شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته جهش بزرگی در فرایند نظام آموزشی رخ داد به طوری که گفته می شود پیش ازاین فقط یک درصد از نظام آموزش عالی کشور مبتنی بر آموزش مجازی بود اما با شیوع این ویروس انقلاب بزرگی در این عرصه رخ داد به طوری که 100درصد نظام آموزشی کشور به صورت آنلاین ومجازی به فعالیت خود ادامه داد به طور کلی کرونا موجب شده است که مدل آموزشی در کشور تغییر کند و بر همین اساس، آموزش مجازی به مدل آموزشی کشور اضافه شود.

 

شیوع ویروس کرونا و اختلال در پیشبرد بسیاری از عملکردها از جمله آموزش دانش آموزان، یک واقعیت اجتماعی است که رخ داده است و اکنون ما در چنین جهانی زندگی می کنیم؛ اما از آنجا که آموزش و پرورش هم سبب انتقال فرهنگی می‎شود و هم به مثابه یک جریان جامعه پذیر عمل می‎کند، شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) تلاش کرد اختلال ایجاد شده در این مسیر را به حداقل برساند.

 

اپراتور اول با توجه به این مهم که توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود.از همان ابتدایی ترین روزهای بحران جهانی دست به کار شد تا جایی که امروز زیرساخت لازم برای پیشبرد امرآموزش و پرورش در شرایط کرونایی را فراهم و روز به روز در راستای ارتقای آن تلاش کرد.  

 

بر اساس این گزارش، اپراتور اول در کنار سایر خدمات حمایتی برای مقابله با این بحران، با اقدامی سریع و به موقع سامانه شاد را در اختیار نظام آموزشی کشور برای تسهیل در امر آموزش قرار داد تا دانش آموزان ومعلمان از ثمرات آن بهره مند شوند.

 

در چنین شرایطی با تاکید بر تداوم آموزش آنلاین، اپراتور اول تلاش کرد در مسیر ارتقای سطح کیفی سامانه شاد اقداماتی را صورت دهد که نتیجه آن رونمایی از نسخه توسعه‌یافته برنامه شاد بود، به گفته وزیر آموزش و پرورش این اپلیکیشن نقش مهمی در فرایند اموزشی سال 99 دارد.

 

 در نسخه جدید سامانه شاد قابلیت های جدید اضافه شده است که شامل حضور غیاب، پخش زنده کلاسی، مکالمه تصویری، احراز هویت، ارتباط زنده یک طرفه و دو طرفه، تماس دوسویه، پروفایل دانش آموز و غیره است که بدون شک کیفیت آموزش و نظارت را ارتقا داده است؛ نسخه جدید شبکه شاد در سال تحصیلی 99 به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده که توانسته نیازهای بیش از 10 میلیون کاربر را بدون هیچ مشکلی پاسخگو باشد.

 

اکنون محتواهای آموزشی کاملی به شاد افزوده شده است به طوری که امکان اجرای فوق برنامه ها، ورزش، سلامت و فعالیت های پرورشی در شبکه شاد دیده شده است.

 

در اپلیکیشن جدید شاد، کنترل تکالیف، آزمون های تستی و تشریحی، تعبیه کارنامه، وجود داشبوردهای مدیریتی برای مدیران از صف تا ستاد پیش بینی شده است. ایجاد پروفایل حرفه ای معلم و دانش آموزان، امکان نظر سنجی وامکان ارائه پرزنت از دیگر امکانات است.بر اساس این گزارش، وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش در جدیدترین جلسه مشترک خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به طور ویژه به موضوع سامانه شاد پرداختند.

 

آذری جهرمی در این نشست آنلاین تاکید کرد که اینترنت سامانه شاد رایگان است و هیچ پلتفرمی در کشور همانند شبکه «شاد» زیر بار اینترنتی نبوده و حتی این تعداد مخاطب نیز نداشته است.وزیر جوان همچنین در توئیتی با ارائه آمار جدید کاربران و منابع بارگزاری شده در سامانه شاد، از تحقق یک آموزش مجازی فراگیر ابراز خرسندی کرد.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه از همراه اول خواستیم که مرکز تماس راه اندازی کنند و این کار را انجام داد، تاکید کرد: ما بررسی کرده ایم که استفاده از سامانه شاد در همه اپراتورها رایگان است و حتی یک شکایت مستند دریافت نکردیم که کسی بگوید من شاد مصرف کردم و این اندازه پول از من کم شد.

 

بر اساس جدیدترین آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون 105 هزار و 989 مدیر، 11 میلیون و 616 هزار و 53 دانش آموز و 670 هزار و 271 معلم سامانه شاد را نصب کرده و مورد استفاده قرار داده اند . ضمن اینکه کل پیغام های ارسال شده در این سامانه برابر 3980368522 و تعداد فایل های ارسال شده در این بستر برابر با 965222698 فایل است.

 

همچنین سرپرست آموزش و پرورش ریگان در جایی گفته که امروزمهمترین پروژه راهبردی آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) است. به دلیل وجود کرونا در کشور آموزش به سمت آموزش مجازی رفته است و تحقق آموزش مجازی مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است و این کار از طریق شبکه شاد به عنوان اپلیکیشن رسمی آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

 

به گفته وی؛ آموزش و پرورش قبل از کرونا با آموزش و پرورش بعد از کرونا یکسان نیست و قطعا دچار تغییر شده است. می‌توانیم در ساختار جدیدی که در حال شکل گیری است، نقش اصلی و تحولی را داشته باشیم و در این مسیر برای تقویت و توسعه عملکرد و کارکرد شبکه شاد که یکی از راه‌های رسیدن به این تحول است، به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز داریم.

گزارش: معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied