شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/07/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/07/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/07/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز چهارشنبه 99/07/30 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

قیمت دلار 30 مهر // ساعت 13:00

1467195_10152483746368087_6248781015790742663_n

z1og_fefdjnd3y7qv

ریزش قیمت دلار ادامه دارد // 30 مهر ساعت 11:30

بر مبنای نماگر صندوق‌های طلا و گواهی سپرده سکه طلای یک‌روزه در بورس‌کالا، همواره حباب قیمتی منفی در این بازار دیده می‌شود آن هم در شرایطی که این حباب منفی قیمتی با توجه به نرخ‌های روز گذشته در لحظه تنظیم گزارش نه تنها روند نزولی خود را حفظ کرده بلکه بیشتر نیز شده و در بازه منفی ۱۵ تا منفی ۱۸ درصد در صندوق‌های طلا نوسان می‌کند.

در حالی‌که هنوز هم اوراق گواهی سپرده سکه طلای یک‌روزه به میزان ۷۱/ ۵ درصد پایین‌تر از قیمت سکه فیزیکی در بازار آزاد مورد دادوستد قرار می‌گیرد. این امر به وضوح نشانگر تداوم ذهنیت کاهشی معامله‌گران بازار است.

افت بهای قراردادهای آتی محصولات کشاورزی در روز گذشته نیز مزید بر علت شد و در کنار سایر ابزارهای مالی که این روزها آینه انتظارات تورمی در بازار ارز و سکه هستند، جو کلی جهت‌گیری معامله‌گران این بازارها را بر استمرار افت نرخ مخابره می‌کند. از این رو ذهنیت کاهشی نرخ دلار را به وضوح می‌‌توان نتیجه گرفت همان‌گونه که روز گذشته شاهد افت نرخ در این بازار بودیم اما آنچه بر مبنای این انتظارات و حباب منفی قیمتی از رخدادهای معاملاتی که در بازار صندوق‌های طلا و گواهی سپرده سکه یک‌روزه به چشم می‌خورد، کاهش بهای دلار به میزان این حباب منفی است.

شایان کرمی، کارشناس بازار آتی در توضیح تغییرات کاهشی نرخ‌ها در قراردادهای آتی گفت: در مورد محصول زعفران نگین که سال گذشته برداشت شد در اکثر نمادها به موعد تحویل و تاریخ انقضای نمادها نزدیک شده است. این امر باعث شده سفته‌بازان اقدام به خروج از بازار کنند و تمایل خرید برای این محصول کاهش پیدا کند. از طرف دیگر در ابتدای فصل برداشت محصول جدید هستیم و به تدریج محصول جدید روانه بازارها می‌شود. از این رو محصول سال قبل متقاضی کمتری خواهد داشت و همین موضوع از دیگر دلایل افت بهای محصول سال گذشته شده است. سررسید آبان‌ماه قرارداد آتی نیز به همین ترتیب با کاهش نرخ همراه شده است و با توجه به آنکه متقاضی خاصی ندارد تا زمانی که قیمت محصول برای خریداران به اندازه کافی ارزنده نشود که تمایل به خروج از انبار شکل بگیرد شاهد روند افت نرخ و بی‌تمایلی خریداران خواهیم بود. درحال‌حاضر روند ورود و خروج محصول از انبارهای زعفران نگین سال گذشته نشانی از تمایل بالا برای خروج محصول به همراه ندارد. این امر بیانگر آن است که هنوز هم قیمت‌ها امکان کاهش دارند تا سطحی که تمایل به خروج از انبار در بین اهالی بازار شکل بگیرد.

 

اوضاع سررسیدهای آتی زعفران جدید

وی به سررسید محصول جدید زعفران اشاره کرد و گفت: در مورد سررسید دی‌ماه زعفران باتوجه به آنکه دارایی پایه آن یعنی گواهی سپرده زعفران درحال‌حاضر وجود ندارد، این قراردادهای آتی همواره با گمانه‌زنی‌های قیمتی معامله‌گران مورد دادوستد قرار می‌گیرد. این در حالی است که حمایت‌هایی که از سوی نهادهای مختلف از محصول زعفران صورت می‌گیرد و بر مبنای آن قرار بر تعیین نرخ پایه به میزان ۲۰ میلیون تومان برای هر کیلو زعفران نگین و ۱۶ میلیون تومان برای هر کیلو زعفران پوشال شد، برای مقطعی از زمان دادوستدهای این محصولات را دچار تحرکات صعودی کرد، اما طبق واقعیت‌های روز که در بازار رخ می‌دهد در کنار آنکه اوج فصل برداشت نزدیک است و عرضه زیاد می‌شود، باعث شد نرخ‌ها با افت محسوسی همراه شود و این نرخ‌های حمایتی ظرف چند روز موردتوجه قرار بگیرند.

او ادامه داد: به‌نظر می‌رسد که همچنان امکان اظهارنظر در مورد سررسید دی‌ماه وجود ندارد و به شواهد بیشتری احتیاج داریم؛ یعنی اجازه دهیم که فصل برداشت به اتمام برسد و عرضه و تقاضای واقعی در بازار شکل بگیرد. البته یک گمانه‌زنی تجربی در این بازار مبنی بر اینکه احتمال خرید تضمینی در بازار وجود دارد، شنیده می‌شود. اگرچه به‌دلیل وجود ۶۰ تن محصولی که از سال گذشته در تعاونی‌ها باقی مانده است این احتمال بسیار ضعیف ارزیابی می‌شود. بحث دیگری که اخیرا مطرح شد تسهیلاتی بود که قرار است به صادرکنندگان زعفران تخصیص داده شود. به‌نظر می‌رسد هنگامی که قیمت بازار کمتر از قیمت‌های مورد نظر است جذابیتی برای صادرکننده به‌همراه نداشته باشد. اینکه به‌صورت دستوری نرخ‌گذاری محصول زعفران انجام شود اقدام صحیحی نیست و بازار در نهایت مسیر عرضه و تقاضای خود را پیش می‌برد و این طرح‌ها به‌عنوان طرح‌های از پیش شکست خورده در نظر گرفته می‌شود.

 

بی‌توجهی معامله‌گران بورسی به حباب قیمتی

کرمی به سکه بورسی نیز اشاره کرد و گفت: اخیرا شاهد معامله سکه‌های بورسی با بهایی پایین‌تر از قیمت بازاری بودیم. این امر نشان‌دهنده آن است که سرمایه‌گذاران بورسی اعتقادی به حباب قیمتی سکه در بازار آزاد ندارند و چشم‌انداز آنها از بهای آینده سکه نزولی است. برای همین تمایل چندانی برای خرید دیده نمی‌شود. گواه این ادعا هم کاهش قیمت ارز و سکه در بازار فیزیکی طی روز گذشته است.

باتوجه به در پیش‌ بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فضای پیچیده سرمایه‌گذاری در کشور آن هم در شرایطی که رویکرد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نسبت به اوضاع تحریم‌ها می‌تواند بر وضعیت اقتصادی کشور موثر باشد، باعث عقب‌نشینی و محافظه‌کاری سرمایه‌گذاران در بازارهای گوناگون شده است. در حالی‌که شائباتی مبنی بر افزایش سود بانکی مطرح شده است که در صورت تحقق این رویداد این انتظار وجود دارد که بازارها تاحدودی با افت و رکود همراه شوند.// دنیا اقتصاد

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 30 مهر // ساعت 10:00

محمدولی، رئیس اتجادیه طلا در این مورد گفت: احتمالا قیمت طلا و سکه فردا هم مانند امروز روند کاهشی دارد. چراکه هم جو روانی بازار به سمت کاهش قیمت است و هم قیمت دلار روند نزولی خود را آغاز کرده است. اگرچه نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این روند نزولی چقدر ادامه دارد.

 

قیمت اونس طلا در پایان روز سه شنبه با 2 دلار افزایش بر روی 1905 دلار قرار گرفت. اکنون 20 روز است طلا در دام تکرار نوسان در رنج یا حدود 1900 افتاده است. بالاترین قیمت لحظه‌ای اونس در پایان 1913 دلار و پایین‌ترین قیمت 1894 دلار بود.تحلیل‌های فنی سایت اینوستینگ و تریدینگ‌ویو در دو برای روز آینده توصیه به خرید دارند.

 

تعویق ضرب الاجل 48 ساعته

نانسی پلوسی، سخنگویی مجلس نمایندگان ساعاتی پیش در روز سه شنبه گفت که مهلتی که وی برای توافق در مورد محرک‌های مالی قبل از انتخاب تعیین کرده بود، در واقع مهلت نهایی برای توافق نبود.

پلوسی در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ مجدداً گفت که وی در مورد پیشرفت در بحث با وزیر خزانه‌داری، استیون منوچین، مذاکره کننده اصلی کاخ سفید، «خوشبین» است و به نظر می رسد از مهلت 48 ساعته‌ای که در روز یکشنبه تعیین کرده بود صرف نظر کرده است. وی گفت: اینگونه نیست که این روز روزی باشد که ما توافق کنیم. روزی است که ما شرایط خود را روی میز بگذاریم تا بتوانیم به مرحله بعدی برویم. قانون‌گذاری وقت زیادی می‌برد.

درحالی که برآورد هزینه بسته پیشنهادی 9 اکتبر منوچین به پلوسی سابقاً 1.8 تریلیون دلار بود، آخرین برآورد‌ها هزینه این بسته را 2.4 تریلیون دلار تخمین می‌زنند. با این که رئیس جمهور آمریکا سابقاً هم گفته بود که وی ارقامی بالاتر از پیشنهاد 2.2 تریلیون دلاری دموکرات ‌ها را ترجیح می‌دهد،

البته به گفته تحلیل‌گران، اکثریت جمهوری خواهان کنگره چنین نظری ندارند.در چنین فضایی بلاتکلیفی طلا تمدید شد و معامله گران منتظر می مانند تا ببینند سیاستمداران در حوزه اقتصاد چگونه توافق می کنند.// تجارت نیوز

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین قیمت دلار امروز / سقوط دلار به زیر ۲۷ هزار تومان

 

طبق آخرین گزارش‌‌ها از وضعیت بازار ارز، آخرین‌ قیمت دلار امروز، سقوط دلار به زیر ۲۷ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین در آخرین تغییرات قیمت‌ها در صرافی ملی قیمت دلار برای فروش، 27،550 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 25،600 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 32،850 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30،900 تومان است.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

 

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱۳.۷۸ درصدی، از ۱,۴۲۰,۸۸۱ (یک میلیون و چهارصد و بیست هزار و هشتصد و هشتاد و یک ) تومان به ۱,۲۴۸,۸۹۸ (یک میلیون و دویست و چهل و هشت هزار و هشتصد و نود و هشت ) تومان رسید.//دنیای اقتصاد

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۲۴۸,۸۹۸ -۱۷۱,۹۸۳ -۱۳.۷۸ امروز
۱,۴۲۰,۸۸۱ -۳۵,۳۲۰ -۲.۴۹ روز قبل
۱,۴۵۶,۲۰۱ -۳۴,۸۵۸ -۲.۴ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ دلار

 

قیمت دلار امروز به ۲۸,۸۰۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۸.۳۴ درصدی داشته است.//دنیای اقتصاد

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۸,۸۰۰ -۲,۴۰۰ -۸.۳۴ امروز
۳۱,۲۰۰ -۷۰۰ -۲.۲۵ روز قبل
۳۱,۹۰۰ -۱۰۰ -۰.۳۲ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

z1og_fefdjnd3y7qv

سکه همچنان می‌ریزد!

 

قیمت سکه که از روز گذشته فاز کاهشی خود را آغاز کرده است، امروز پس از چندین بار افت قیمت باز هم کاهش یافت و در روز جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومن ارزان شد.

به طوری‌که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و ۸۹۲ هزار تومانی اکنون به ۱۳ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان رسیده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 20:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم نیز دوازده میلیون و ۹۹۸ هزار تومان است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت رسید.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون تومان و دو میلیون و 600 هزار تومان است.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

سکه وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد

 

بر اساس آخرین قیمت اتحادیه طلا و جواهر تهران، سکه طرح جدید با قیمت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم با قیمت ۱۳ میلیون تومان معامله می‌شود.// فارس

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت طلا، سکه و دلار 

 

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش شدید نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل  28 هزار و 980 تومان و قیمت خرید دلار نیز 26 هزار و 800 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 34 هزار و 250 تومان و قیمت خرید یورو 32 هزار و 70 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش شدید نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل  28 هزار و 500 تومان و قیمت خرید دلار نیز 26 هزار و 20 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33 هزار و 800 تومان و قیمت خرید یورو 31 هزار و 320 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.// تسنیم

 

 

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

28 هزار و 500

قیمت دلار (بازار آزاد)

28 هزار و 900

قیمت یورو (صرافی بانکی)

33هزار و 800

قیمت یورو (بازار آزاد)

33 هزار و 800

قیمت درهم

7 هزار و 820

قیمت پوند

40 هزار و 900

 

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  13 میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

14 میلیون و 500 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

7 میلیون و 650 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5 میلیون و 300 هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 700 هزار

 

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 284 هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 766 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 565 هزار

انس طلا(دلار)

1902.6

z1og_fefdjnd3y7qv

نرخ دلار و یورو در صرافی بانک‌ها

 

 قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 27700 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 26020 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 33000 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 31320 تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز 4946 تومان تعیین شده است.//تجارت نیوز

 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied