شمانیوز
شما نیوز

مدیر سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

توسعه فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی لامرد دارای منافع دو جانبه است

مدیر سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: عملیاتی شدن طرح های توسعه ای فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مشارکت بخش خصوصی یا دولتی، دارای منافع دو جانبه است.

توسعه فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی لامرد دارای منافع دو جانبه است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، «حسین آزاد» مدیر سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین افتتاح تاکسی هوایی و آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد، گفت: در بدو آغاز فعالیت دکتر فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه لامرد، طرح الحاق فرودگاه به محدوده سایت منطقه ویژه اقتصادی با هدف استفاده از این مزیت ارزشمند برای ارتقای سرمایه گذاری‌های جدید، انتقال بار هوایی و حضور بخش خصوصی در سایت انرژی‌بر، پیگیری شد که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران موافقت خود را با الحاق فرودگاه به محدوده منطقه ویژه لامرد اعلام کرد و مراحل بعدی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با برشمردن برخی از مزیت های الحاق فرودگاه لامرد به محدوده منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با الحاق شدن فرودگاه لامرد به منطقه ویژه اقتصادی، قوانین و معافیت های منطقه ویژه اقتصادی در فرودگاه نیز رعایت می‌شود. تحقق این طرح، ضامن و پشتوانه‌ای محکم برای توسعه همه جانبه فرودگاه بین المللی خواهد بود.

مدیر سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیان کرد: بر این باوریم که عملیاتی شدن طرح های توسعه ای فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مشارکت بخش خصوصی یا دولتی، دارای منافع دو جانبه است و در همین راستا، پیرو مقدمات و نشست‌های مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با شرکت فرودگاه‌ها، ساخت برج مراقبت و افزایش طول باند فرودگاه لامرد با حمایت منطقه ویژه اقتصادی در برنامه قرار دارد.

آزاد در ادامه با اشاره موقعیت ویژه شهرستان لامرد در نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس، افزود: با توجه به استمرار فعالیت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) و استقبال بخش خصوصی در ایجاد کارخانه های دیگر در محدوده سایت انرژی بر نیز راه‌اندازی کارگو و انتقال بار هوایی در فرودگاه لامرد، نقش بسزایی در کاهش هزینه های حمل و رونق صادرات، سرعت در انتقال بار و محصولات صنایع مستقر در منطقه ویژه لامرد و دیگر محصولات کشاورزی و مواد غذایی به حوزه کشورهای خلیج فارس خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با نگاه راهبردی و تخصصی مدیرعامل منطقه ویژه لامرد برای بالفعل نمودن ظرفیتهای این کانون صنعتی، تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی ایران و قطر منعقد شد که «گسترش مبادله هیأت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه لامرد»،«گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنایع و بازرگانان کشور‌های ایران و قطر در زمینه تجارت، صنعت، خدمات، کشاورزی، معدن و سایر امور مربوطه»، از جمله تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه‌ی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

مدیرسایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به ارتباط اهالی بومی جنوب کشور با حوزه کشورهای خلیج فارس، منطقه ویژه اقتصادی لامرد بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است و امروز با تکمیل پازل های زیرساختی و تسریع در اجرای طرح های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی سبب اطمینان خاطر بیشتر سرمایه گذاران و صنعتگران این کانون عظیم صنعتی می شود.

آزاد در پایان از تعامل همه‌ی مسئولان در توسعه کانون صنعتی متبوعش تشکر کرد و گفت: طرح‌های متنوع سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری های خرد و کلان و متناسب با زمینه‌های فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و موقعیت ویژه شهرستان لامرد تدوین و آماده ارائه به تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی است.

ظهر امروز نشست هم اندیشی مدیران فرودگاهی منطقه جنوب کشور با موضوع توسعه هوانوردی عمومی با برنامه هایی از جمله راه اندازی دو تاکسی هوایی با ظرفیت شش نفره، آموزش خلبانی فوق سبک و لایت و فعالیت دومین شعبه باشگاه هواپیمایی تفریحی فوق سبک آغاز شد.

همچنین راه اندازی کارگو یا انتقال بار هوایی در فرودگاه لامرد از برنامه های یک شرکت خصوصی است.

مدیران‌‌کل فرودگاه‌‌های منطقه جنوب کشور، عبدالرحیم کاشف علیپور رییس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، رامین کاشف آذر دبیر کمیته هوانوردی عمومی، آرمان بیات مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در توسعه هوانوردی عمومی، همچنین فرماندار لامرد، ائمه جمعه و اعضای شورای اداری لامرد و دیگر مدیران و فعالان اقتصادی در این مراسم حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied