شمانیوز
شما نیوز

هفته‌ای مهم در انتظار بورس بازان

در حالی که با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود ۱۰ هزار واحد صعود کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل معاملات منفی برخی نمادهای شاخص‌ساز روند شاخص کل نزولی شد و حدود ۳ هزار واحد افت کرد، امروز چرا روند شاخص کل نزولی شد؟

هفته‌ای مهم در انتظار بورس بازان

در حالی که طی چند روز گذشته نرخ طلا و ارز در بازار به شدت دچار ریزش شده است اما امروز بازار سهام به تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا رسید و شاخص کل بازار سهام پس از صعودی ۱۰ هزار واحدی مغلوب عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شد و حدود ۳ هزار واحد ریزش کرد.

اما پس از عرضه‌های سنگین در سه روز گذشته شاخص بورس چگونه صعودی شد؟ دلیل ریزش شاخص کل بازار سهام بعد از صعود ۱۰ هزار واحدی چه بود؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام با بیان اینکه این محدوده از شاخص کل محدوده بسیار مهمی گفت: سبز بودن بازار سهام با شروع معاملات یک واکنش تکنیکال بود. در رابطه با صعود شاخص کل دو نکته وجود دارد. بازار سهام به نوعی به خط پایین کانال حمایتی خود واکنش نشان داد و دوم در رابطه با مجهول بودن جلسه غیرعلنی مجلس در رابطه با قیمت‌گذاری فولاد است که باعث مثبت شدن نمادهای فلزی با شروع معاملات بازار سهام شد.

این کارشناس افزود: بازار سهام هنوز از بحث لیدر محوری رنج می‌برد و همین موضوع باعث می‌شود عرضه در یک نماد شاخص‌ساز باعث ایجاد جو هیجانی و عرضه در کلیت بازار سهام شود.

الیاس‌کردی در رابطه با روند بازار امروز و آینده گفت: روند بازار امروز نوسان مثبت یا منفی در همین محدود از شاخص کل است اما روند بازار سهام در هفته آینده و نیم ساعت پایانی معاملات امروز بازار سهام بسیار مهم است.

او در پایان خاطرنشان کرد: واکنش هفته آینده بورس بسیار مهم است

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied