شمانیوز
شما نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از صندوق بیمه کشاورزی:

محاسبه ریسک و تعیین نرخ فنی به انطباق خدمات صندوق بیمه کشاورزی با سازوکار بیمه ای کمک می کند

صبح امروز رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از صندوق بیمه کشاورزی، فراگیری بیمه محصولات کشاورزی را گامی موثر در راستای رونق صادرات در صنعت کشاورزی عنوان کرد.


محاسبه ریسک و تعیین نرخ فنی به انطباق خدمات صندوق بیمه کشاورزی با سازوکار بیمه ای کمک می کند

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی، در نشست مشترک بیمه مرکزی و صندوق بیمه کشاورزی بر اهمیت و نقش بیمه در توسعه صنعت کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، بخش کشاورزی از رونق خوبی برخوردار است که با فراگیری بیمه، رشد آن می تواند چند برابر شود.

وی افزود: هدف از این بازدید، آشنایی با سازو کار، نحوه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت بیمه کشاورزی بود که خوشبختانه صندوق بیمه کشاورزی بسیار نظام مند و با تکیه بر شرکت های دانش بنیان و سازمان های مربوطه عمل کرده و سامانه های خوبی راه اندازی کرده است.

دکتر سلیمانی گفت: بیمه های زیادی در کشور در قالب صندوق فعالیت می کنند که اگر تجمیع شود، ضریب نفوذ بیمه افزایش می یابد. در این زمینه ضرورت دارد که ارتباط اطلاعاتی از طریق سامانه های مختلف بین صنعت بیمه کشور و صندوق ایجاد شود.

وی افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۲,۵ است که اگر خدمات بیمه سلامت و صندوق بیمه کشاورزی نیز به آن اضافه شود، ضریب نفوذ بیمه حدود ۳.۶ می شود. ما آمادگی داریم برای تجمیع خدمات بیمه ای کشور اقدامات لازم را انجام دهیم تا رقم و جایگاه واقعی خدمات بیمه ای در کشور مشخص شود.

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه ریسک بیمه محصولات کشاورزی بالاتر از سایر رشته هاست، گفت: محاسبه ریسک و نرخ فنی کمک می کند که صندوق با سازو کار بیمه ای منطبق باشد و اگر این سازو کار فراهم شود می توان ارتباط مطلوبی بین صنعت بیمه کشور و سایر نهادهای مرتبط با رویکرد بیمه گری برقرار کرد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهاد تاسیس صندوق بازنشستگی اختیاری در کشور گفت: با ارائه این طرح بیمه مرکزی بلافاصله وارد شده و اعلام کرد که ماهیت این صندوق شباهت زیادی با بیمه های زندگی دارد و منطقا باید زیر نظر بیمه مرکزی باشد.

دکتر سلیمانی با اشاره به وابستگی صندوق بیمه کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی گفت: این وابستگی به جهت حمایت های مطلوب این نهادها بسیار خوب است که ما علاقه مندیم در ارتباط با فعالیت های بیمه ای به شما خدمات بدهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از زحمات صندوق بیمه کشاورزی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با حمایت های دولت از بخش کشاورزی و ارائه یارانه، ظرفیت بیمه کشاورزی و به تبع آن امنیت و اعتماد کشاورزان را افزایش دهد.

شایان ذکر است این نشست با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه و صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied