شمانیوز
شما نیوز

عضو هیئت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

انتشار اوراق صکوک پروژه های عمرانی سازمان در شرکت فرابورس

مهندس سید مهدی نقوی عضو موظف هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه اوراق صکوک طرح های عمرانی در حال ساخت در منطقه از طریق شرکت فرابورس عرضه می شود، اظهار داشت: براساس دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان، اوراقی به ارزش 500 میلیارد ریال به منظور تسریع در فرایند احداث پروژه های زیرساختی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شوند.

انتشار اوراق صکوک پروژه های عمرانی سازمان در شرکت فرابورس

به گزارش شمانیوز به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس سید مهدی نقوی عضو موظف هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه اوراق صکوک طرح های عمرانی در حال ساخت در منطقه از طریق شرکت فرابورس عرضه می شود، اظهار داشت: براساس دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان، اوراقی به ارزش 500 میلیارد ریال به منظور تسریع در فرایند احداث پروژه های زیرساختی با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شوند.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شرکت مشاوره ای جهت انجام مسیرهای حقوقی و اداری فوق، افزود: با عنایت به لزوم تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی و زیرساختی در حال احداث از سوی سازمان که نتایجی همچون کاهش هزینه های ناشی از طولانی شدن طرح های فوق به دلیل کمبود منابع مالی، قرار نگاه داشتن منطقه آزاد انزلی در مسیر رقابت با مناطق آزاد کشورهای منطقه و جذب سرمایه گذاران جدید را به همراه خواهد داشت، راهبرد استفاده از جذب سرمایه های عمومی در قالب ابزارهای نوین تأمین مالی طرح های زیرساختی تحت عنوان اوراق مالی اسلامی (صُکوک) در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی اوراق قرضه ای که توسط این سازمان در بازار سرمایه کشور عرضه می شوند را مرتبط با بر پروژه های ساخت اسکله رو رو و پارک لجستیک  در مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و گفت: با توجه به افق های جدید همکاری های فرامنطقه ای این منطقه با بازارهای مالی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، چین و غرب آسیا، سرعت بخشیدن به پروژه های زیرساخت یعنی تزریق منابع مالی به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل زیرساخت هایی که موجبات توسعه فضای کسب و کار طرح های سرمایه گذاری جدید را فرآهم می کند.

وی با بیان اینکه تصویب صورتهای مالی و عملکرد سازمان منطقه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ از سوی مجمع عمومی سازمان که با حضور مدیران ارشد دبیرخانه شورایعالی و نمایندگان وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد بیانگر شفافیت این سازمان در تمامی فعالیت های مرتبط  است افزود: حضور در عرصه بورس اوراق بهادار گامی بهمراه فعالیت بورس کالا در این منطقه، گام دیگری در مسیر تبدیل شدن به مرکز مبادلات تجاری فرامنطقه ای براساس الگوهای بازارهای بین المللی است.

صکوک ابزارهای مالی  اسلامی در قالب اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی است. این اوراق بر اساس یکی از انواع قراردادهای اسلامی طراحی و دارندگان آن به صورت مشاع مالک یک یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها و منافع حاصل از آن‌ها می باشند. صکوک ابزار نوینی است که در کشورهای اسلامی و به ویژه در کشورمان به جای اوراق قرضه به‌کار گرفته می‌شود این اوراق مبتنی بر دارایی با درآمد ثابت یا متغیر قابل معامله در بازار ثانویه و بر اساس اصول شریعت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied