شمانیوز
شما نیوز

در هفتمین نشست اعضای کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام شد

رفع تصرف 255 هکتار از اراضی ملی و دولتی قشم به ارزش 5100میلیارد ریال

هفتمین نشست اعضای کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم به ریاست رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور معاونین و مدیران سازمان شامگاه چهارشنبه در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

رفع تصرف 255 هکتار از اراضی ملی و دولتی قشم به ارزش 5100میلیارد ریال

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم؛ در این نشست عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات این سازمان ، اقدامات و برنامه های پیش رو و  موانع و مشکلات فرا رو این یگان به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهایی درخصوص آنها ارائه شد.

مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم و دبیر این کمیته در ابتدای نشست به تشریح عملکرد این یگان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: در این مدت افزون بر 255هکتار از اراضی ملی و دولتی جزیره قشم به ارزش تقریبی 5100 میلیارد ریال رفع تصرف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 98 به لحاظ مساحت بیش از 1500درصد و به لحاظ ارزش 3875 درصد رشد داشته است.

مصطفی مازندرانی همچنین از موضوع تصرف اراضی ملی و دولتی در مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری ساحل طلایی قشم (پلاژ سیمین) به عنوان یکی از مباحث مهم این نشست نام برد و افزود: بخشی از این اراضی و مستحدثات موجود در آن در حریم 60متری ساحل و بخشی در اراضی ملی و مرز فی مابین اراضی واگذار شده و این حریم واقع شده و بخشی نیز دارای سند مالکیت قانونی است.

وی اتخاذ تصمیم درخصوص اراضی تصرفی یک شرکت پرورش میگو را از دیگر مباحث این نشست اعلام کرد و یادآور شد: با همکاری مدیریت شهرسازی و معماری و اداره ژئوماتیک و جی آی اسی غالب بررسی های فنی در خصوص میزان تصرفات صورت گرفته در این شرکت انجام و طی هفته ی آینده بخش پیاده سازی میدانی آن اجرایی خواهد شد.

مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کلیه مستندات مربوط به تصرفات شرکت مذکور جهت تشکیل پرونده به مدیریت حقوقی و قراردادهای سازمان ارسال و پس از اخذ مجوز قضایی نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق اقدام خواهد شد.

به گفته مازندرانی موضوع پاسخ به استعلامات مربوط به مالکیت، واگذاری و طرح در کمیسیون ماده 3 از سوی مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست بررسی و مقرر شد هرگونه اقدام از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات سازمان طبق پاسخ کتبی این مدیریت انجام شود.

گفتنی است در این نشست معاونین فنی و عمرانی و توسعه مدیریت سازمان، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر حقوقی و قراردادها، مدیر امور درگهان و منطقه ویژه اقتصادی قشم، سرپرست مدیریت املاک و مستغلات، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری، مدیر پشتیبانی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و تعدادی از کارشناسان سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان نیز دستورات و راهکارهایی را در خصوص مباحث مطروحه در این نشست صادر و ارائه کرد.

 

  • 2
  • 2M0A1802
  • 2M0A1872
  • 2M0A1909
  • 2M0A184111
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied