شمانیوز
شما نیوز

پیام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت آغازهفته بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی هفته بیمه سلامت را تبریک گفت و آخرین اقدامات حوزه متبوعش را تشریح کرد

پیام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت آغازهفته بیمه سلامت

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی هفته بیمه سلامت را تبریک گفت و آخرین اقدامات حوزه متبوعش را تشریح کرد.

متن پیام دکتر محمد مهدی ناصحی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی که  در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی انجام شد یکی از اقدامات بسیار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم شریف ایران اسلامی است.

اکنون سازمان بیمه سلامت ایران که نامش را وامدار بند ب ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم می باشد با تحت پوشش قرار دادن قریب ۴۱ میلیون نفر (تقریبا نیمی از مردم کشور) به عنوان بزرگترین سازمان بیمه  پایه درمان کشورنقش به سزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می‌کند.

این سازمان با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد تا پوشش بیمه سلامت همگانی را در کشور تکمیل نماید.

سازمان بیمه سلامت همواره خط قرمز خود را محرومان واقعی اعلام کرده واهتمام خویش را بر هدایت یارانه بیمه سلامت به سمت گروههای نیازمند قرار داده است .

عدم تعادل بین منابع و مصارف از چالش‌های جدی در نظام بیمه‌ای به صورت حادتر در بیمه های اجتماعی کشور است که با اجرای راهنماهای بالینی و استقرار سازمان الکترونیک امکان کنترل ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه ها وجود دارد. به همین منظور سازمان ۴۷۰ راهنمای بالینی را ابلاغ و در خدمات سرپایی بخش خصوصی آنها را اجرایی کرده است. همچنین با تدابیر اندیشیده شده استحقاق سنجی در بیمارستانهای کشور به سرعت در حال توسعه است همچنین از برنامه های در حال اجرای این سازمان می توان طرح  نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را  نام برد که توفیقات حاصله در آن موجبات حذف کاغذ از فرآیند نسخه پیچی و پیشگیری از حجم قابل توجهی سوءاستفاده در بخش خدمات به ویژه داروهای گران قیمت را فراهم آورده است.

در سال ۱۳۹۸ در سازمان بیمه سلامت حدود ۱۴۱ میلیون و ۳۰۰هزار بار مراجعه سرپایی و ۵۰۰ هزار بار مراجعه بستری وجود داشته است. همچنین ۵هزار و ۱۰۰خدمت ، ۲هزار و ۴۰۰قلم دارو و ۵۰هزار قلم تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

 با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان بیمه سلامت از جمله رفع همپوشانی های بیمه‌ای، بار مراجعات حدود ۲۳ درصد کاهش یافته و برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته علیرغم مسائل مبتلا به سال‌های اخیر کشور اعم از تورم، تحریم و... هزینه‌ها۸  درصد کاهش یافته است.

در وضعیت فعلی کشور در مواجهه با بیماری کووید ۱۹، سازمان بیمه سلامت ایران نقش بسیار حیاتی را در ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا  بر عهده دارد و پرداخت هزینه تمام پروتکل های درمانی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به طور کامل  اجرایی می کند به نحوی که ۹۰درصد هزینه ها برای بیماران بستری و ۷۰ درصد برای بیماران سرپایی پرداخت می گردد.

فارغ از اشارات اجمالی فوق اهمیت بیمه و نقش سازمان بیمه سلامت ایران از چنان جایگاهی در جامعه برخوردار است که در ۲۰ بند از سیاست‌های کلی سلامت و ۲ بند از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تاکید شده است . این سازمان که با اهدافی همچون دستیابی به پوشش فراگیر و عادلانه به خدمات سلامت و توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت، مدیریت منابع و  تقاضای القایی کاهش سهم مردم از هزینه‌های بیماری، بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در حال فعالیت می باشد و در بطن نظام مقدس جمهوری اسلامی تاسیس شده است تا به دغدغه رهبر معظم انقلاب که فرمودند: "ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد" عینیت بخشد.

نامگذاری ۳الی ۹ آبان به نام هفته بیمه سلامت فرصت مغتنمی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم بیمه سلامت و نقش آن در تحقق توسعه پایدار بر بستر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرائی با استفاده از برنامه ریزی های منسجم و کلان تبیین گردد.

بدون شک جامعه سالم، بستر ساز توسعه، رشد و شکوفائی کشور در تمامی زمینه هاست از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه سالهای اخیر اقدامات و برنامه های ارزنده ای در جهت بهبود و ارتقای بیمه سلامت وافزایش امید به زندگی در کشور برنامه ریزی شده است.

فرارسیدن هفته بیمه سلامت که به منظور پاسداشت خادمان سلامت و آگاهی مردم عزیز از اقدامات در عرصه پوشش همگانی بیمه برگزارمی شود را ارج می نهیم و از خداوند متعال برای تمامی دست اند کاران مشفق این حوزه  بویژه همکاران خود در اقصی نقاط کشور توفیق  بیش از پیش آرزومندم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied